Guvernul va discuta astazi un proiect de ordonanta de urgenta privind modificarea legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat (obligatorii), prin care vor fi prevazute sanctiuni mai dure pentru toti cei implicati in marketingul fondurilor de pensii, daca incalca legea.

Este vorba, in principal, de practicile agentilor de pensii private de a-i plati pe cei care semneaza adeziunile la un anumit fond de pensii. Pentru a atrage cat mai multi clienti, companiile ce administreaza fonduri de pensii au promis agentilor de marketing comisioane fixe cu valori de peste un milion de lei pentru fiecare adeziune.

Valoarea mare a comisioanelor i-a determinat pe agenti sa adopte o practica interzisa de lege, adica aceea de a-i plati, la randul lor, pe cei care semneaza o adeziune la un fond de pensii.

In acest fel, exista riscul ca oamenii sa-si faca o pensie privata la cine da mai multi bani, si sa nu aleaga un fond de pensii in functie de criterii obiective.

„Aceste practici vor fi sanctionate cu amenzi intre 10.000 si 50.000 de lei sau chiar cu inchisoare daca se dovedeste ca pentru a convinge un angajat sa adere la un fond i s-a oferit si altceva in afara de informatiile corecte despre acel fond’, a declarat presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), Mircea Oancea.

Deja au fost autorizati 150.000 de agenti de marketing care vor incerca, pe parcursul a patru luni, sa convinga circa patru milioane de persoane sa adere la unul dintre cele 14 fonduri private de pensii obligatorii autorizate sa functioneze in Romania.

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat, in luna iulie, Norma nr. 25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, elaborata in aplicarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, se arata intr-un comunicat de presa al comisiei.

Marketingul fondului de pensii administrat privat reprezinta activitatea condusa de catre administrator in vederea atragerii de participanti la un fond de pensii administrat privat prin intermediul agentilor de marketing autorizati sau avizati de catre CSSPP.

Un agent de marketing persoana fizica, denumit agent, reprezinta persoana fizica avand un contract de mandat incheiat cu un administrator sau, dupa caz, cu un agent de marketing persoana juridica, si care a fost avizata de catre CSSPP si inscrisa in Registru si care are un contract de mandat incheiat cu un singur administrator sau, dupa caz, cu un singur agent de marketing persoana juridica. Poate desfasura activitatea de marketing numai pentru un singur administrator sau, dupa caz, pentru un singur agent de marketing persoana juridica.

Norma interzice:

Citeste tot articolul

Comentarii

  1. Eu

    Asta da declaratie :

    „Aceste practici vor fi sanctionate cu amenzi între 10.000 si 50.000 de lei sau chiar cu închisoare daca se dovedeste ca pentru a convinge un angajat sa adere la un fond i s-a oferit si altceva în afara de informatiile corecte despre acel fond’, a declarat presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), Mircea Oancea.

    Si cu cine veti realiza controalele si mai ales cum, Domnule Oancea, atata timp cat in prevederile legale nu exista un alt departament/institutie in afara Comisiei care sa se ocupe de aceste probleme.

    Cum veti proba presupusa contraventie sau infractiune?

    Sa nu uitam ca un agent si un participant nu vor sta in fata Comisiei, pe scari, in momentul semnarii si a platii efectuate de catre agent.

    Declaratii rezultate din prea multa gargara stimate domn.

    Mai bine ati modifica cadrul legislativ pentru a valida temporar fiecare participant in 5 zile de la aderare si sa aplicati sistemul primului venit.

    Noapte buna minte odihnita!

  2. Stefan

    da poate-i da agentul o bere, la carciuma din cartier…nici asta nu e voie ?
    sa-l convingi pe om doar cu reclama TV e greu 😉

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*