UEFA EURO 2008™ va aduce castiguri de 1,4 miliarde de EUR pentru economia europeana, potrivit unui studiu comandat de MasterCard, unul dintre sponsorii oficiali ai Campionatului European UEFA incepand cu 1992, se arata intr-un comunicat al companiei.

Studiul, supervizat de unul dintre cei mai importanti experti europeni pe segmentul sportiv, Profesorul Simon Chadwick, coincide cu tragerea la sorti pentru EURO 2008 care a avut loc in Lucerna, Elvetia si arata impactul pozitiv care se va simti la nivel local, national si international. Studiul indica si o crestere privind numarul de bilete vandute, a calatoriilor, cresteri privind vanzarea de mancare si bauturi, cresteri ale veniturilor ca urmare a sponsorizarilor, a publicitatii si utilizarii serviciilor de telecomunicatii si noilor canale media.

Ca parte a studiului MasterCard, Profesorul Chadwick, fondator si director al Birkbeck Sport Business Centre si profesor la Sport Business Strategy si Marketing, Universitatea Coventry, spune ca fiecare meci jucat la EURO 2008 poate valora in medie 42 milioane de EUR. Castigul va fi impartit de economiile nationale ale celor doua tari care disputa partida respectiva, de gazdele campionatului Austria si Elvetia si va avea un efect de „halo” asupra economiei europene. Cele mai rentabile meciuri pot genera castiguri de aproape 49-56 milioane de EUR.

Cele mai rentabile meciuri ar putea fi cele din grupa C. Profesorul Chadwick preconizeaza ca meciurile de top, care vor avea cel mai mare impact economic vor fi Germania vs Italia, Germania vs Franta si Germania vs Olanda, in cazul in care aceste meciuri vor avea loc pe parcursul competitiei.

Profesorul Chadwick spune:
„Campionatul European UEFA este cea mai importanta competitie europeana si de aceea EURO 2008 va avea un impact major asupra economiilor celor 16 tari participante, dar va avea si un efect de „halo” asupra economiei europene, aducand castiguri de peste 1,4 miliarde de EUR.

„Acest impact va fi resimtit in multe tari si va fi determinat, in principal, de sponsorizari si de castigurile comerciale, fiecare meci disputat la nivel de grupe generand castiguri, in medie, de 42 milioane de EUR. Meciurile disputate in celelalte etape ale competitiei ar putea aduce castiguri si mai mari.”

Paul Meulendijk, Head of Sponsorship, MasterCard Europe, spune:

„MasterCard este alaturi de fotbal de foarte multi ani, prin intermediul programelor noastre de sponsorizare ale Campionatului European UEFA si Ligii Campionilor UEFA, dar si prin faptul ca am facilitat cumpararea calatoriilor pentru meciuri, a biletelor, a suvenirurilor si asa mai departe. Vrem ca fanii sa se bucure de o experienta de nepretuit, iar acest lucru il realizam prin intermediul promotiilor desfasurate impreuna cu partenerii nostri, cum ar fi programe de card noi si facilitarea comertului impreuna cu comerciantii.”

Impactul noii Europe: Revolutia ruseasca?
Calificarea Rusiei in detrimentul Angliei creeaza o situatie interesanta in cadrul EURO 2008, potrivit Profesorului Chadwick.

In ultimii 10 ani, cea mai mare natiune de pe continent s-a calificat doar o data la o competitie in Europa – EURO 2004 din Portugalia. De aceea, Profesorul Chadwick spune ca este greu de previzionat impactul economic pe care il va avea participarea acestei tari la EURO 2008. Dezvoltarea economica si nivelurile de venituri sunt in crestere, piata de telecomunicatii se consolideaza, iar piata privind drepturile de sponsorizare si cele comerciale isi face simtita prezenta. ªi foarte important, cheltuielile cu turismul si interesul privind fotbalul sunt in crestere.

Totusi, Profesorul Chadwick considera ca EURO 2008 este o competitie care are loc prea devreme pentru a avea un impact real asupra cresterii Rusiei si considera ca EURO 2012 care va fi in Polonia si Ucraina, mult mai aproape de Rusia, va „trezi” economia ruseasca.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*