MasterCard Europe a inregistrat pe piata locala 490 de mii de carduri emise sub sigla MasterCard, volumul tranzactionat fiind de 330 milioane de USD, se arata intr-un comunicat de presa al Mastercard.
Romania se afla pe primul loc intre tarile europene in privinta cresterii volumului brut de tranzactii pe cardurile MasterCard, se mai arata in informatia de presa remisa Ghiseul Bancar.
„Asa cum estimam inca de anul trecut, cardurile de credit – standard, premium sau co-branded – au cunoscut o dezvoltare semnificativa, iar volumul tranzactionat arata ca aceste tipuri de carduri se bucura de un real succes in Romania”, spune Denisa Mateescu, Operations Manager Romania MasterCard Europe.
La sfarsitul lunii iunie erau 490 de mii de carduri MasterCard (excluzand Maestro si Cirrus), in crestere cu 71% fata de aceeasi perioada din 2004. Volumul brut al tranzactiilor, calculat in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2005 pe cardurile MasterCard, a crescut cu 79,8% fata de prima jumatate a anului trecut, atingand 330 milioane de USD. Numai in trimestrul al doilea din acest an, volumul brut al tranzactiilor a fost de 190 milioane de USD, inregistrand o crestere cu 91,5% fata de aceeasi perioada a anului 2004.
Pentru prima data, Romania devanseaza celelalte tari europene in ceea ce priveste tranzactiile pe cardurile de credit
In comunicat se mai precizeaza ca este pentru prima oara cand Romania devanseaza toate celelalte tari europe in privinta cresterii volumului de tranzactii pe cardurile de credit atat pe primele sase luni, cat si pe cel de al doilea trimestru din acest an, lasand in urma Rusia, Turcia sau Lituania.
Posesorii de carduri MasterCard au folosit cardurile lor pentru a realiza 3.920.000 de tranzactii pe primele sase luni ale anului 2005, in crestere cu 57,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Numai pe trimestrul al doilea, au fost efectuate 2.140.000 de tranzactii, o crestere cu 61% fata de cel de al doilea trimestru din 2004.
Recentele proiecte de carduri co-branded vor continua sa impulsioneze piata cardurilor MasterCard si in intervalul urmator
Anul trecut compania a lansat impreuna cu bancile membre 4 tipuri de carduri de credit standard sub sigla MasterCard si 4 tipuri de carduri de credit MasterCard Gold. De asemenea, MasterCard s-a implicat in lansarea unui card co-branded, impreuna cu Raiffeisen Bank si Connex.
In prima jumatate a acestui an, MasterCard a realizat impreuna Finansbank conversia cardului proprietar CardAvantaj, oferind posesorilor acces la o retea internationala de acceptare, iar de curand, BCR a lansat un card co-branded cu retailerul de electronice si electrocasnice Altex, tot pe platforma MasterCard.
Institutiile financiare membre MasterCard din Romania au demarat o serie de proiecte menite sa promoveze cardurile de credit in randul utilizatorilor. Unele banci au diminuat dobanzile pentru cardurile de credit sau au oferit clientilor proprii posibilitatea de a obtine gratuit un card de credit, eliminand comisionul de emitere, iar altele au oferit bonusuri pentru tranzactiile efectuate la comercianti, se mentioneaza in comunicat.
„Piata creditului de consum cunoaste, la ora actuala, o mare diversificare, iar cresterea segmentelor cardurilor de credit nu se va opri aici. Vom sustine si vom demara impreuna cu bancile membre si anul acesta noi programe bazate pe oferte flexibile si atractive de creditare pentru posesorii de carduri pe care sa le foloseasca in functie de nevoi si de preferinte”, adauga Denisa Mateescu.
Despre MasterCard Europe
MasterCard Europe este organizatia regionala europeana a MasterCard International. Cu sediul central la Waterloo in Belgia, MasterCard Europe acopera 51 de tari europene, organizate administrativ in patru regiuni – nordica, centrala, estica si sudica. Prin intermediul retelei sale de birouri locale, MasterCard Europe poate raspunde nevoilor diverse ale membrilor sai care activeaza pe piete foarte diferite in intreaga Europa, permitandu-le sa-si deruleze activitatea in conformitate cu cerintele locale.
Despre MasterCard International
MasterCard International este una dintre principalele companii globale de solutii de plata, oferind o varietate de servicii inovatoare in sprijinul activitatii membrilor sai – programe de plata, instrumente de credit, de acces la depozite sau cash electronic. MasterCard International dispune de un set de marci de carduri de plata recunoscute si acceptate in intreaga lume, din care fac parte MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, si deserveste institutii financiare, companii si consumatori din peste 210 tari si teritorii. Campania MasterCard Priceless® este acum prezenta in 96 de tari si tradusa in 48 de limbi, oferind marcii MasterCard o imagine si o extindere globala.