Bancpost, BCR si Raiffeisen Bank se afla in topul bancilor cu cele mai multe reclame, potrivit unei analize realizate de revista Capital.
Anul acesta, in intervalul ianuarie-octombrie, bancile romanesti au avut 73.000 de insertii in presa, TV si radio, cu 64% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2005. Concurenta acerba a propulsat piata bancara in top 10 al celor mai promovate categorii din acest an.
Toti analistii pietei media includ sistemul bancar printre cele mai dinamice domenii in campanii de comunicare si promovare. Monitorizarile Alfa Cont arata ca, pana la sfarsitul lunii octombrie 2006, volumul brut de publicitate (calculat pe tarifele-lista) pe TV, presa si radio s-a ridicat la 79 de milioane de euro. (Suma neta este cu mult mai mica, pentru ca este greu de stabilit discounturile.) Cifra este cu 100% mai mare decat anul trecut.
Daca o comparatie a volumului brut poate conduce la o concluzie triumfalista, publicitatea la banci s-a dezlantuit!, mult mai relevanta (si sigura!) este comparatia pe numarul de insertii (spoturi si machete): 73.000 in 2006, fata de 44.000 in 2005.