BRD ofera gratis mobile banking
Serviciul mobile banking al BRD-Mobilis este, de fapt, un serviciu asociat cardurilor emise de aceasta banca. Astfel ca el poate fi folosit doar de cei care detin un card BRD si care au telefon mobil cu abonament la Orange. In comparatie cu alte banci, BRD are un avantaj net dat de faptul ca acest serviciu este oferit gratis clientilor bancii. La Raiffeisen, de exemplu, trebuie platit un abonament lunar de 0,5 Euro.
Pentru a putea beneficia de serviciile mobile banking, cartela telefonului se schimba, gratis, cu una noua care are incorporate si meniurile cu respectivul serviciu.
Transfer de bani pe card prin SMS
Unul din principalele avantaje ale Mobilis-BRD este cel dat de posibilitatea de a transfera bani de pe un card pe altul. Astfel, daca vrei sa-ti imprumuti prietenul sau un membru al familiei (care au si ei un card BRD) cu o suma de bani, tot ce trebuie sa faci e sa selectezi aceasta operatiune de transfer intre conturi, cu ajutorul telefonului mobil. Transferurile sunt confirmate printr-un SMS.
Serviciul Mobilis al BRD ofera urmatoarele operatiuni:
– Receptionarea de informatii privind soldul conturilor dumneavoastra de card: disponibil si limita de credit;
– Realizarea de transferuri intre conturile de card pe care le-ati selectat in contractul incheiat cu banca, indiferent de valuta in care sunt deschise;
– Efectuarea de plati de facturi catre furnizorii de servicii indicati de banca (Ex: Orange);
– Reincarcare de conturi Orange Prepay;
– Se pot receptiona alarme care sa va avertizeze cu privire la modificarile ce au loc in conturile de card.
– se pot afla alte informatii utile precum: cursuri valutare; depozite-tipuri de depozite, termene de constituire, dobinda; credite-tipuri de credite, termene, dobinda aferenta; produsele si serviciile bancii-SIMFONIA 1, STEJAR, CONFORT etc.
Simulator Mobilis pe site-ul BRD
Pe site-ul bancii (www.brd.ro), la sectiunea “persoane fizice/operatiuni curente”, se afla un simulator Mobilis extrem de util, cu ajutorul caruia potentialii utilizatori pot sa vada si sa invete cum se utilizeaza acest serviciu de pe telefonul mobil.
Raiffeisen ofera myBanking
Raiffeisen ofera serviciul mobile banking clientilor sai care sunt abonati la Connex.
MyBanking este un serviciu de mobile banking oferit de Raiffeisen Bank si Connex prin care se pot afla informatiile financiare privind contul bancar si cursul valutar si se pot efectua transferuri intra si interbancare in lei. De asemenea, se poate plati factura Connex sau reincarca o cartela Connex. Toate acestea, direct din meniul telefonului mobil.
Serviciul myBanking este accesibil oriunde exista acoperire Connex, inclusiv in strainatate (Roaming).
Cum se activeaza serviciul?
Pentru a beneficia de serviciul myBanking, clientii Raiffeisen trebuie sa aiba un cont deschis la Raiffeisen Bank; un SIM Smart* cu aplicatia myBanking si un telefon compatibil; un contract cu Raiffeisen Bank pentru activarea serviciului myBanking.
* cartela SIM Smart poate fi obtinuta gratuit de la orice centru / dealer Connex in schimbul cartelei utilizate in prezent.
Utilizatorii serviciului trebuie sa plateasca un abonament lunar de 0,5 Euro pentru persoane fizice si 1 Euro pentru persoane juridice. Fiecare mesaj (SMS) primit cu o informatie ceruta se taxeaza cu 0,15 USD (fara TVA) iar fiecare mesaj de confirmare pentru un transfer intra sau inter bancar se taxeaza cu 0,30 USD (fara TVA). Plata facturii Connex sau reincarcarea cartelei de telefon nu se taxeaza.
Romexterra lanseaza TerraM Mobile Banking prin WAP
Incepand cu luna mai 2005, Romexterra Bank va lansa serviciul TerraM Mobile Banking care va oferi citeva servicii bancare in plus, precum constituirea de depozite sau operatiuni cu ordine de plata. De asemena, serviciul Romexterra este accesibil din orice retea de telefonie mobila.
Serviciul este insa disponibil doar pentru posesorii de telefoane mobile cu tehnonogia WAP incorporata (un fel de internet pentru telefoane mobile) si activata de unul dintre furnizorii de telefonie mobila (Connex, Orange sau Zapp).
Ce este WAP
Wireless Application Protocol (WAP) este un standard de transmitere de informatii acceptat la nivel mondial, care faciliteaza accesul mobil la o gama larga de informatii si aplicatii. WAP este un sistem deschis, optimizat pentru comunicatiile mobile. Protocolul utilizeaza un microbrowser de Internet incorporat in telefon si un limbaj specific numit WML (Wireless Markup Language). Browserul telefonului WAP permite navigarea in paginile WAP, afisand pe ecranul telefonului texte, link-uri si icon-uri, dar acceptand si introducerea de caractere de la tastatura telefonului.
Descrierea serviciului de mobile banking al Romexterra
Potrivit informatiilor furnizate de directorul IT al bancii, Dorel Vlad, serviciul acestei banci este o premiera pe piata, avind citeva avantaje, descrise in continuare.
Dorel Vlad: “Acest serviciu va fi o premiera pe piata romaneasca din cateva puncte de vedere:
– este singurul produs ca va oferi o gama foarte mare de servicii, cum ar fi: informatii despre conturi, efectuarea de ordine de plata catre diversi beneficiari, plata facturilor catre utilitati, schimburi valutare, constituiri de depozite etc.
– este singurul produs de mobile banking care este accesibil din orice retea de telefonie mobila;
– este singurul produs de mobile banking ce reprezinta o completare a unui serviciul de Internet-banking. Avantajele pe care le ofera aceasta completare a serviciului TerraBanking sunt: un ordin de plata adaugat din Internet-banking poate fi confirmat la scadenta din Mobile banking, se poate consulta in orice moment extrasul de cont si in functie de disponibilitati se pot face plati, constitui depozite, efectua schimburi valutare fara a mai avea nevoie de un PC cu acces la internet. Serviciul este foarte simplu de
utilizat pe telefonul mobil insa nu toate serviciile din TerraBanking vor fi accesibile si de pe telefonul mobil prin serviciul TerraM (avand in vedere ecranul foarte mic al telefonului mobil).
– nu necesita o cartela SIM speciala, comunicarea se face criptat SSL cu certificat Verisign;
– platile se efectueaza in timp real;
Comisioanele practicate de banca pentru platile prin TerraM sunt reduse cu 15%
pentru ordinele de plata catre beneficiarii predefiniti si comision 0 pentru plata utilitati CONNEX, ZAPP, ROMTELECOM.
Avantajele produsului TerraM sunt:
– este accesibil de clientii oricarui operator de telefonie mobila;
– nu necesita o cartela SIM speciala;
– platile se efectueaza in timp real;
– costurile sunt pana la 1000 ori mai mici decat cele practicate de catre operatori
pentru serviciile prezentate;
Costurile aferente serviciului TerraM sunt cele practicate de operatori pentru
utilizarea serviciului de comunicatie WAP, fara a se adauga costuri suplimentare.
Prin acest serviciu se poate afla rapid si sigur informatii despre conturi, situatia depozitelor, situatia creditelor, consultarea unui miniextras de cont, informatii financiare, se pot efectua schimburi valutare, plata facturilor de utilitati (Connex, Zapp, Romtelecom), ordine de plata catre beneficiari predefiniti, administrare depozite, transferuri intre conturile proprii.
Serviciul TerraM va fi disponibil prin serviciul WAP furnizat de toti operatorii de
telefonie mobila din Romania (Connex, Orange, Zapp).
Conditiile necesare pentru a beneficia de acest produs sunt: sa fie client Romexterra Bank, sa detina cel putin un cont curent, clientul sa dispuna de un telefon mobil compatibil pentru servicii WAP si sa semneze un contract pentru utilizarea serviciului TerraWAP.
Pentru utilizarea serviciului TerraM nu se percepe taxa lunara.
Informatiile oferite de serviciul TerraM sunt structurate in doua categorii: informatii publice care sunt accesibile de orice utilizator al serviciului WAP oferit de operatorii de telefonie mobila accesand adresa wap.romexterra.ro si informatii private care sunt accesibile pe baza unui nume de utilizator, parola de acces si un cod de activare al telefonului mobil furnizate de banca dupa semnarea unui contract de utilizare.
Informatii publice accesibile tuturor clientilor
– Noutati despre produsele si serviciile oferite de banca
– Informatii despre cursuri la casa de schimb si cursul valabil pentru schimburi pe cont
– Informatii despre cursul valutar stabilit de Banca Nationala a Romaniei
– Procente dobanzi pentru produsele de pasiv prin care banca pune la dispozitia clientului informatii cu privire la dobanzile practicate pentru depozite la termen, certificate de depozite si depozite tip acumulare evidentiate pe valute si categorii de clienti
– Retea sucursale prin care sunt puse la dispozitia clientilor informatii de contact pentru fiecare sucursala sau agentie Romexterra Bank
– Retea ATM prin care sunt puse la dispozitia clientilor informatii despre amplasarea ATM-urilor Romexterra Bank
– Informatii de contact si numere de telefon pentru suport
Informatii private accesibile de clientii TerraM (clientii care au semnat contract de activare serviciu)
– Solduri conturi – informatii despre conturile clientului cu privire la sold, valuta, limita credit
– Miniextras pentru conturile clientului in care sunt prezentate ultimele 10 tranzactii efectuate
– Informatii despre depozit cu privire la data deschiderii, data scadentei, suma depozitului, bonificatia calculata la zi, procentul de dobanda aplicat, numarul de contract, perioada
– Informatii despre creditele curente si restante in sold
– Transfer intre conturi proprii – prin care clientul poate efectua note contabile de transfer intre conturi proprii
– Ordine de plata in lei catre beneficiari predefiniti la banca
– Efectuarea de schimburi valutare prin care clientul inregistreaza ordine de cumparare sau vanzare valuta
– Plata utilitati – Connex, Romtelecom, Zapp, Alte utilitati (Electrica, Distrigaz etc.) atat in nume propriu cat si in numele altor abonati pe baza listei de abonati predefinita de banca la activarea serviciului sau listei de abonati predefiniti de clienti in serviciul TerraBanking
– Notificari cu privire la ratele scadente la credite, depozite scadente, tranzactiile efectuate peste o valoare, ultima tranzactie
– Constituire de depozit la termen si tip acumulare conform unei liste de produse bancare predefinite de catre banca
Adresa de acces a serviciului TerraM de pe telefonul mobil este: wap.romexterra.ro
(https://wap.romexterra.ro)”.