In contextul concurential actual, in care o serie de noi jucatori si-au anuntat intrarea pe piata autohtona, pentru a rezista cu succes pe piata, institutiile financiare ar putea accepta o dobanda mai mica, deci, o scadere a marjelor de dobanda, spune Steven van Groningen CEO Raiffeisen Bank Romania, intr-un comentariu publicat in ziarul Business Standard.

Desigur, unii dintre noii jucatori din piata sunt puternici si cred ca s-au gandit bine la acest pas. Asta nu inseamna ca toti vor avea succes. Depinde de strategia fiecaruia: pot fi strategii bazate pe o nisa de piata sau pe un anumit produs etc.

Reusita lor depinde, in mare masura, de rapiditatea cu care reusesc sa atinga o masa critica de clienti. Unii jucatori alearga dupa profitabilitate, iar altii dupa extinderea retelei. Intotdeauna trebuie gasit un echilibru intre cele doua, pedaland putin mai tare intr-o directie decat in cealalta.

In ceea ce ne priveste, avand o cota de piata satisfacatoare, nu suntem nevoiti sa compromitem profitabilitatea pentru a mari cota de piata, asa cum fac alte banci mai mici la ora actuala.

E bine sa ai o profitabilitate sanatoasa, in asa fel incat sa ai de unde sa dai inapoi, daca banca va fi sub presiune si profitul se va micsora. Daca discutam de piata bancara romaneasca, mai pot adauga ca mediul bancar asteapta reducerea din partea Bancii Nationale a Romaniei, a nivelului Rezervelor Minime Obligatorii. Competitia internationala face ca bancile din Romania sa fie intr-o pozitie din ce in ce mai dezavantajata, asa ca reducerea acestor rezerve minime obligatorii este inevitabila.

Eu unul, ma astept la un asemenea pas din partea BNR, chiar daca nu la unul de amploare, dar care sa se petreaca in cursul acestui an. Pe partea de creditare, daca ne uitam la celelalte state europene, constatam ca, in Romania, creditul este la cote relativ modeste, ceea ce ma face sa cred ca, daca vrem sa ne apropiem de nivelul mediu al UE, o crestere a creditului este inevitabila.

Noi, ca banca, suntem intr-o perioada de crestere solida, dar ne uitam si la extindere. Nu putem sa spunem ca ne lipseste un anumit produs, ca ne lipseste infrastructura sau un anumit segment de clienti. Sunt multumit ca suntem o banca universala, ca avem clienti persoane fizice, IMM, corporatii sau companii de stat. Cred ca pentru noi a venit o perioada de crestere solida, in care nu mai este nevoie sa alocam foarte multe resurse pentru proiecte interne. De asemenea, ne propunem sa cladim o relatie banca-client pe termen lung si nu punctual, cum se intampla in prezent. Relatia client-banca se construieste in timp si tine, in primul rand, de felul in care banca reuseste sa raspunda tuturor nevoilor clientului, incheie bancherul.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*