Pentru mentinerea si castigarea unor noi cote de piata bancile includ in strategia de dezvoltare obiective pentru dezvoltarea tehnologiei informatiei :

– utilizarea celor mai moderne tehnologii privind infrastructura tehnica si de comunicatii, de realizare si implementare a sistemelor informatice bancare dependente de specificul local;

– achizitionarea solutiilor de prim rang de pe piata internationala pentru activitatile bancare guvernate de standardele internationale;

– utilizarea arhitecturilor de sistem moderne pe trei nivele (front-end, midleware,back_end) care permit un grad ridicat de centralizare a informatiei.

– reconsiderarea conceptului de unitate bancara prin fluidizarea fluxurilor si oferirea, de la acelasi ghiseu, a tuturor produselor si serviciilor (any teller – any branch);

• Utilizarea canalelor electronice pentru accesarea produselor bancare de catre clienti

Principalul canal de distributie a produselor bancare este prezenta la ghiseul unitatilor bancii a clientilor. Pentru anumite tipuri de operatiuni (plati, constiture depozite, vanzari/cumparari valuta) canalele elctronice de distributie asigura clientilor operativitate si confort iar bancilor reducerea cheltuielilor operationale. Canale electronice utilizate : electronic banking, intenet banking, automate bancare (retragere/depunere numerar, schimb valutar, plati utiltati), mobile banking, Call Center. BCR a fost printre primele banci care au sustinut Romcard in implementarea e-Commerce in baza standardului 3D Secure, ceea ce permite in Romanaia dezvoltarea rapida a platilor sigure prin internet.

-utilizarea produselor din categoria “electronic banking”

MultiCash BCR pentru corporatii

-discriminarea sarcinilor in interiorul companiei (introducere, validare, confirmare, semnare);

-facilitati de import/export de date pentru interfatarea cu sistemele proprii;

-managementul cash-ului prin consolidarea informatiilor de la subsidiarele corporatiei de tip holding;

-mobilitatea conducerii prin utilizarea mecanismului de semnatura electronica distribuita;

-diminuarea riscului prin stabilirea limitelor de sume pentru diferite nivele de semnatura;

e_BCR pentru persoane fizice

-securitate maxima prin utilizarea semnaturii electronice;

-interfatarea cu sisteme de tip e_tax pentru plata taxelor si impozitelor;

• Sistemele de plati electronice SWIFT

– utilizarea standardului SWIFT pentru transferurile internationale;

– conexiunea la reteaua SWIFT si utilizarea conceptelor STP in relatia cu bancile corespondente pentru diminuarea gradului de incertitudine in procesul de investigatii; BCR utilizeaza in prezent sisteme informatice pentru trezorerie si afaceri documetare care asigura integrarea on-line cu sistemul Swift pentru clasa de mesaje 1,2,3,4,7,9

– implemenarea noului sistem electronic de palti de la Transfond va permite integrarea on-line a platilor si in lei ; conexiunea la TRANSFOND in cadrul sistemelor RTGS si ACH prin generarea automata a mesajelor SWIFT ;

• Securitatea platilor bancare

– utilizarea protocoalelor de tip EPFT (= Electronic Payments File Transfer), un pachet special adaptat cerintelor unei comunicatii securizate in relatia client – banca.

– asigurarea faptului ca semnatarul unui mesaj transmis la banca poate fi intotdeauna identificat (nonrepudierea tranzactiilor).

– verificarea ulterioara (daca este ceruta de un auditor sau de o autoritate legala, de exemplu) a validitatii semnaturii;

– autentificarea continutului mesajului si posibiliatea verificarii semnaturii (chiar si la o data ulterioara) pe baza continutului acestuia.

– criptarea datelor in timpul transmisiei conform algoritmului Triple-DES, unanim acceptat ca un mecanism deosebit de puternic de criptare a datelor.

• Administrarea regulilor privind spalarea banilor

-constituirea unui departament specializat (unitatea de conformitate);

-aplicarea normelor BNR privind cunoasterea clientelei prin declararea provenientei sumelor cash care depasesc 10.000 EUR;

-monitorizarea tranzactiilor suspecte si raportarea acesora catre Oficiul national specializat;

-colectarea zilnica a tranzactiilor cash care insumate la nivelul unui client depasesc 10.000 EUR si raportarea acesora catre Oficiul national specializat;

• Solutii de disaster recovery

– protejarea sistemelor critice prin realizarea unui centru de dezastru distant connectat on-line cu aceste sisteme. BCR a implementat la Brasov centrul de dezastru ;

– existenta unui plan amanuntit de recuperare in caz de dezastru;

– testarea trimestriala

• Produse si servicii de managementul riscului

– implementarea cerintelor Basell II in ceea ce priveste riscul de credit, riscul operational si riscul de piata (bancile sunt interesate de implementarea modulelor informatice corespunzatoare)

– utilizarea tehnologiilor din categoria “bussiness inteligence” care incorporeaza reguli si proceduri derivate din conventiile internationale ;

– gestionarea limitelor de risc fata de clienti si de autoritate in cadrul sistemelor informatice prin alertarea prealabila in cazul depasirii acestora;

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*