Magazinele online romanesti isi pot creste vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna cu cel putin 30% fata de veniturile medii pe care le inregistreaza intr-o perioada normala de cumparaturi din cursul anului, se arata intr-un comunicat al GECAD ePayment.
Concluzia a fost desprinsa in urma celei de-a doua editii a ªcolii de Afaceri ePayment, ce a avut loc vineri, 26 octombrie 2007 si care a luat in discutie pregatirea magazinelor online pentru sezonul cumparaturilor de sarbatori.
Anul trecut, in perioada noiembrie – decembrie, media lunara a cumparaturilor cu plata online prin card in magazinele care folosesc solutia ePayment(R) au crescut cu 10% fata de luna precendenta din acelasi an, iar anul acesta se asteapta o evolutie de 30%. Totul depinde de cat de pregatiti vor fi comerciantii online sa atraga si sa multumeasca cumparatorii.
“Cand cumperi online si platesti cu cardul vrei sa te simti in siguranta, sa gasesti repede ceea ce cauti si sa primesti cat mai repede ce ai comandat. Sezonul sarbatorilor de iarna este foarte important pentru ca acum apetitul pentru cumparaturi creste, puterea de cumparare este peste nivelul mediu anual, iar magazinele online pot fi o solutie interesanta pentru cadouri sau alte achizitii de sezon” a spus Sorana Kunst, marketing manager la GECAD ePayment.
Avand tema “100+ sfaturi pentru mai multe vanzari de sarbatori”, a doua editie a ªcolii de Afaceri ePayment a concentrat in schema celor 4P ai mixului de marketing principalele actiuni care pot face un site mai atractiv si mai simplu de utilizat, generand o crestere a volumului de vanzari: prezentarea produsului, aranjarea canalului de vanzare, adica a magazinului online, strategia de pret si promovarea.
Pregatirea pentru un sezon traditional de cumparaturi nu inseamna neaparat bugete mari; reteta de succes se bazeaza pe segmentarea publicului impreuna cu identificarea celor mai potrivite modalitati de a ajunge la acesta repede si ieftin. In mediul online sunt recomandate instrumentele neconventionale, mesajele clare, orientate catre client, sustinute de servicii de calitate si o prezenta atractiva online.
“Cheia unei promovari eficiente a magazinului online este chiar magazinul. Spre deosebire de mediul clasic, in cel online decizia de cumparare se formeaza in primele secunde de la intrarea pe site si poate disparea la fel de repede daca aceasta nu respecta conditii esentiale de credibilitate. Design-ul actualizat de sarbatoare, descrierile cuprinzatoare cu imagini ale produselor, instrumentele interactive si mesajele directe care cheama la actiune si alte elemente care dau credibilitate pot ridica rata de conversie din vizitatori in cumparatori cu pana la 2,5%,” spune Adriana Iordan, web marketing manager, GECAD ePayment.
“Pentru un magazin online obiectivele de sarbatori sunt atingerea unui volum maxim de vanzari, epuizarea stocurilor de produse greu vandabile si cresterea profitului. Cu o strategie corect dimensionata in functie de resursele si nevoile magazinului, volumul creste cu aproximativ 30% in perioada sarbatorilor si apoi in luna ianuarie” apreciaza Mihai Manoliu, account manager, GECAD ePayment.
Ce produse se vand de sarbatori? Cum le aranjezi in vitrina? Cat de bine este pusa la punct livrarea? Cum sunt gestionate stocurile? Care sunt instrumentele de marketing si vanzari prin care poti vinde mai bine si mai profitabil? Cum selectezi canalele de promovare online si offline? Acestea si multe altele sunt subiectele discutate vineri impreuna cu reprezentanti ai magazinelor online romanesti. Prezentarea este disponibila in format pdf in paginile www.epayment.ro in cadrul sectiunii ªcoala de Afaceri. Tot aici reprezentantii magazinelor online se pot inscrie pentru urmatorul seminar a carui tema va fi anuntata in luna februarie.