Bucuresti, 23 iunie 2005 – Utilizarea cardurilor Visa a continuat sa creasca in primul trimestru din 2005, potrivit rezultatelor anuntate astazi de Visa International. Cea mai remarcabila crestere a fost inregistrata de numarul tranzactiilor la comercianti, indicand o preferinta din ce in ce mai evidenta a romanilor pentru utilizarea cardurilor Visa pentru cumparaturi zilnice. Numarul tranzactiilor in magazine si locatii comerciale a crescut cu 120% pana la sfarsitul lunii martie 2005, reprezentand o crestere fara precedent.

Valoarea totala a tranzactiilor prin carduri Visa a depasit 3,23 de miliarde USD din martie 2004 pana in martie 2005 – o crestere de 61,6%, iar numarul total de tranzactii cu carduri Visa a ajuns la 50,3 milioane, o crestere de 23,6%. Preferinta mai accentuata pentru plata prin card este semnalata de numarul de tranzactii la comercianti, care a ajuns la aproximativ 4 milioane pina la sfirsitul lunii martie 2005, in crestere cu 120% comparativ cu perioada similara in anul anterior.

Cheltuielile la comercianti au confirmat trendul ascendent, detinatorii romani de carduri Visa cheltuind de doua ori mai mult in anul incheiat in martie 2005, in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent – mai mult de 200 milioane USD, reprezentand o crestere de la an la an de 100%.

Reteaua de acceptare a continuat sa creasca constant, la sfarsitul lunii martie 2005, fiind 16.502 de locatii comerciale care accepta cardurile Visa, ceea ce reprezinta o crestere de 19,48%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Dezvoltarea retelei de acceptare, precum si tendinta accentuata de a folosi cardul la cumparaturi reprezinta un avantaj semnificativ pentru posesorii de carduri, mai ales acum, in perioada denominarii.

“Denominarea reprezinta o provocare semnificativa dar si o oportunitate pentru dezvoltarea industriei de carduri. Pentru posesorii de carduri, utilizarea lor va fi mult mai simpla si mai sigura decat plata prin numerar care presupune multiple bancnote si monede, noi si vechi. In mod similar, comerciantii care accepta plata electronica vor economisi resurse (bani, timp etc) pe care altfel le-ar risipi cu sortarea, numararea si transportul unor mari cantitati de numerar. Impreuna cu bancile membre, facem tot posibilul pentru a comunica aceste beneficii ale platilor prin card, inainte si dupa 1 iulie 2005“, declara Catalin Cretu, Regional Manager pentru Romania si Bulgaria, Visa International CEMEA.

La sfarsitul lunii martie 2005, existau 2,98 milioane de posesori de carduri Visa in Romania, o crestere de 29% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Cel mai popular card continua sa fie Visa Electron cu 87% din totalul de carduri Visa, dar segmentarea pietei de carduri a inceput sa fie mai vizibila. Numarul cardurilor de credit Visa a ajuns la 236.846 la sfarsitul lunii martie 2005, in crestere cu 17,18% comparativ cu martie 2004. Produsele premium au inregistrat o crestere semnificativa, cardurile Visa Gold fiind cu 140% mai numeroase in Romania, numarul lor atingand 1.241 la sfarsitul lunii martie 2005. Un alt segment de crestere este reprezentat de cardurile Visa Business – 66,605 de carduri, in crestere cu 26% comparativ cu martie 2004.

“Odata cu deschiderea recenta a unui birou Visa in Romania, in mai anul acesta, suntem hotarati sa continuam dezvoltarea unei piete de plati fara numerar in Romania. In ultimii 10 ani, Visa a avut un rol important in evolutia pietei cardurilor din Romania, si beneficiind de o experienta mondiala, prezenta noastra locala ne va permite sa sprijinim mai bine bancile noastre membre in viitor, si sa formam legaturi mai puternice cu comunitatea locala”, a adaugat Catalin Cretu.

Visa este cea mai importanta marca de carduri de plata. Cardurile Visa genereaza un volum anual de tranzactii de aproape 3 mii de miliarde de dolari si sunt acceptate intr-o retea unica prin amploare in peste 150 de tari. Visa joaca un rol determinant in evolutia produselor si tehnologiilor de plata, in beneficiul celor peste 21.000 de organizatii financiare membre, precum si in beneficiul detinatorilor de carduri. Visa este un lider in domeniul platilor pe Internet si este un deschizator de drumuri in ceea ce priveste crearea u-commerce (universal commerce) – posibilitatea de a desfasura tranzactii comerciale oriunde, oricand, prin orice tip de instrument. Pentru mai multe informatii despre Visa, va rugam vizitati site-ul – www.corporate.visa.com

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*