Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat Norma privind organizarea activitatii de arhiva la administratorii de fonduri de pensii private, emisa in aplicarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se arata intr-un comunicat al CSSPP.

Noile prevederi reglementeaza organizarea activitatii de arhiva a fiecarui administrator de fonduri de pensii private.
Evidenta, inventarierea, selectionarea, pastrarea si folosirea documentelor create si detinute se realizeaza in baza prevederilor Legii nr. 16/1996 privind Arhivele Nationale, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica si ale prezentei norme.

Prevederile normei stabilesc pentru administratorii de fonduri de pensii private obligatii, cum ar fi:
 sa creeze si sa detina documente care sa ateste atat activitatea curenta, cat si activitatea de administrare a fondurilor de pensii private, inclusiv evidenta participantilor si beneficiarilor la fondurile de pensii private
 sa intocmeasca Nomenclatorul arhivistic al societatii
 sa inventarieze documentele si sa le predea la compartimentului de arhiva
 sa elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice sau juridice, certificate, extrase si copii ale documentelor pe care le creeaza si detin, daca acestea se refera la drepturi care ii privesc pe solicitanti
 sa solicite avizul Arhivelor Nationale sau, dupa caz, a structurilor teritoriale competente ale Arhivelor Nationale si sa notifice CSSPP in cazul in care intentioneaza sa scoata dosare din evidenta arhivei, in vederea selectionarii, transferului catre un alt administrator desemnat, transferului in alt depozit de arhiva sau ca urmare a distrugerii provocate de calamitati naturale ori de un eveniment exterior imprevizibil si de neinlaturat
 sa comunice CSSPP adresa arhivei si datele de identificare si de contact ale persoanei responsabile cu administrarea arhivei societatii, in cazul in care isi inceteaza activitatea

Norma privind organizarea activitatii de arhiva la administratorii de fonduri de pensii private a fost transmisa spre publicare in Monitorul Oficial si va fi disponibila si pe site-ul www.csspp.ro, Rubrica: Legislatie, la data publicarii sale.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*