“Vreau sa stiti”, este subiectul mesajului transmis de un cititor nemultumit de serviciile oferite de Volksbank: “Am solicitat bancii Volksbank filiala Hunedoara, un credit de refinantare catre o alta banca. Toate bune si frumoase pina aici, am dus adeverinta de salarii din care mi sa spus ca ne incadram la suma de 15200Euro/26000 Chf. Am lasat actele si am asteptat venirea evaluatorului ca sa vada imobilul.
Acesta este situat in zona 1 a Hunedoarei, cu o suprafata de 28,38 mp, este imbunatatit maxim. Problema este ca acest domn nu a stiut sa ni-l evalueze, deoarece, a spus dinsul, ca la suma solicitata imobilul este mic.
Acesta sa apucat sa sune la diverse agentii imobiliare, unde a vorbit cu diferiti prieteni si a cerut sa i se spuna la ce pret s-au vandut aceste apartamente. Unul i-a zis 50000 ron. Celalalt ia spus ca 60000 ron. Auzind acestea, domnul a spus ca urmeaza sa se mai consulte apoi sa anunte banca la cat l-a evaluat.
Evaluatorul stiind ca noi aveam mare nevoie de suma de 15000 euro, ne-a sfatuit sa mergem la banca sa negociem, poate din venituri se poate obtine suma solicitata.
A doua zi m-au sunat de la banca sa mi se spuna ca nu poate sa mi ofere cat am solicitat, ci numai suma de 19500chf, deorece nu acopera valoarea apartamentului. Retinind ce mi-a spus evaluatorul, am intrebat-o pe doamna daca nu se poate face altfel ca sa ma pot incadra la suma ceruta.
I-am explicat ca asa m-a sfatuit domnul evaluator, la care mi sa spus ca nu se poate altfel. Atunci am intrebat-o la ce suma a fost evaluat apartamentul, pentru ca eu stiam ca numai 75% din valoare trebuie sa acopere creditul.
Nu a vrut sa-mi raspunda, iar eu am solicitat nr. de telefon al domnului care ne-a evaluat imobilul, aceasta din urma mi l-a dat si eu am sunat si l-am intrebat la ce suma.
Bineinteles, am fost trimisa din nou la banca pentru ca a spus ca acolo se dau informatii.
M am dus la banca si am rugat-o sa mi se spuna la ce pret a fost evaluat, la care mi s-a spus ca la 55000 ron.
Domnul Account Manager Gabriel Barna a venit foarte revoltat sa ma intrebe care este problema mea; bineinteles i-am explicat si dinsului care era nelamurirea mea, caci consider ca acel domn care a facut evaluarea nu a fost deloc realist si atunci domnul Barna s-a enervat pe mine si a inceput sa urle mai tare.
Parerea mea ca acest domn manager nu trebuia sa aiba acest comportament fata de client. Am fost acuzata apoi de acest domn Barna ca as fi propus telefonic doamnei de la Credite mita. Binenteles ca aceasta doamna a sustinut cele spuse de domnul manager.
Imi pare foarte ca nu am fost insotita de vreo cunostinta si ca eram singura clienta a bancii, caci altfel probabil il dadeam in judecata pe acest domn care face exces de zel cu clientii.
Am uitat sa va spun dar eu le-am mai spus ca voi trimite un e-mail la sediul din Bucuresti si voi intreba daca evaluarea s-a facut corect de evaluator. Asta mi-a pus paie pe foc si mi-a zis sa fac unde vreau eu dar sa termin cu amenintarile.
In ori ce caz, am avut in 13 ani o gramada de banci pe perioade de 3 -5 ani care le am achitat dar nu am mai intilnit asemenea oameni care sa te trateze asa cum eu am fost tratata.
Ar trebui ca acesti oameni sa nu uite ca ei isi iau salarile de la noi debitorii….Am sa spun lumii intregi patania mea cu acesta banca de renume ca sa stie toata lumea prin ce am trecut eu.
Am sa dau si la ziar patania mea cu doamna Andreea si domnul manager Gabriel Barna pentru ca nu au stofa de a lucra cu clientii. Sant foarte dezamagita de serviciile Volksbank!!!!.
Nu stiu cat sant de crezuta, dar sant multumita ca am facut cunoscut lumii ceea ce am patit eu. Nu am crezut ca o femeie te poate face in fata mincinoasa numai ca sa arate loialitate sefului. Rusine doamna, rusine domnule manager!”
Chiar daca evaluarea a fost corecta, chiar daca banca are tot dreptul sa va acorde ce credit considera, ba chiar sa nu va crediteze deloc, chiar daca povestea dumneavoastra pare, pe alocuri, subiectiva, am considerat ca povestea merita stiuta pentru ca, intr-adevar, clientii bancilor au si ei dreptul la un tratament transparent, corect si civilizat.
Am cerut si noi oficialilor Volksbank un punct de vedere cu privire la aceasta patanie, insa n-am primit nici un raspuns.
Opinia unui cititor
Buna ziua,
In legatura cu articolul “Rusine, domnule manager de banca!” publicat in data de 23
Martie, 2007 am o remarca de facut: Dl Gabriel Barna fiind „Account Manager”
nu are in nici un caz calitatea de „manager de banca” asa cum ati mentionat in titlul articolului.
Functia dansului este de „manager de cont”, adica un simplu functioar al Sucursalei respective, care are in grija un portofoliu de clienti. Nu este vorba de nici un MANAGER de banca aici.
Acestea fiind zise as vrea sa mentionez faptul ca articolul dvs mi se pare foarte nedocumentat si induce o confuzie nefericita pentru cititori. Dna din articol este mai mult decat subiectiva, indiferent de cat de mult ar fi avut nevoie de cei 15.000 EUR, nici o banca nu poate „face o evaluare din tastatura”, doar pentru a facilita un credit cuiva.
E vorba de factori obiectivi care duc la o anumita valoare a imobilului respectiv.
Iar un credit cu ipoteca se poate acorda daca sunt indeplinite 2 conditii necesare:
1) rata nu depaseste nivelul maxim din venitul acceptat si 2) 75% din valoarea evaluata a creditului adus in garantie sa acopere valoarea creditului. Trebuie indeplinite simultan aceste conditii si nu ma indoiesc ca Dna a fost informata de la bun inceput de aceste conditii si de riscul care poate aparea sa i se diminueze suma creditului in functie de evaluare.
Mie mi se pare ca acest articol ar fi trebuit sa sublinieze corectitudinea activitatii bancii (nu rigiditatea) si faptul ca unii romani inca mai au impresia ca pot rezolva cu o „rugaminte” in plus ceva ce este matematic si imposibil de
negociat.
Am impresia ca ati nedreptatit banca cu acest articol. Poate ar fi bine sa obtineti si varianta lor inainte de a publica iar daca oficialii bancii refuza sa v-o ofere mai bine nu publicati. Dna are destule parghii ca sa isi faca dreptate daca
intr-adevar a avut loc o nedreptate.
Multumesc,
PS: asa cum ati facut publice numele angajatilor bancii ar fi fost cel putin recomanadat sa faceti public si numele „cititoarei”.
Sa vedem cat de realiste sunt informatiile clientului:
„In orice caz, am avut in 13 ani o gramada de banci pe perioade de 3-5 ani care le am achitat”
– este greu de crezut ca in 13 ani a avut „o gramada de banci” – in ce sens le-a avut si cum le-a achitat?
– din 1994 (incepand cu 13 ani in urma) nu cred ca erau asa de multe banci care sa ofere credite (poate BRCE, BCR , BRD sau CEC) – nu prea ies multe la calcul….
Nu cumva suprafata este foarte mica tinand cont de cerintele actuale de pe piata ?…..oare cu toate ca este „imbunatatit la maxim” este greu de valorificat ?
Stiu ca majoritatea bancilor nu accepta in garantie decat „imobile confort I (unu)” – motivul fiind tocmai considerentele de mai sus si cu toate astea nu am mai vazut persoane nemultumite pe aceasta tema.
Cateva idei realiste nu strica nimanui indiferent cine este cititorul client / banca / ghiseul bancar
Daca s-ar fi inteles cu functionarul bancar asupra unei valori de evaluare mai mari, ar mai fi scris articolul asta? Inteleg din mesaj ca ar fi vrut sa negocieze valoarea de evaluare si nu sa se bazeze pe expertiza obiectiva a evaluatorului.
Inca un simplu calcul matematic:
15200 Eur – suma dorita de doamna, asta ar insemna ca apartamentul sa fie evaluat la 20267 EUR, ceea ce nu s-a intamplat, dat fiind ca si agentiile au dat un pret intre 50000 RON si 60000 RON, stiind faptul ca preturile apartamentelor sunt destul de ridicate din cauza cererii foarte mari si a politicii agentiilor de a ridica preturile.
Daca ati fost la banca sa vedeti cum procedeaza….va deti da sema ..ca volksbank..e o banca pusa pe pacaleala..