Atunci cand nu ai timp sa mergi la ghiseul bancii pentru a afla detalii despre produsul dorit sau cand vrei sa eviti cozile care se formeaza la ofiterii de credite, un simplu apel telefonic devine cea mai buna solutie. Realizand acest lucru, tot mai multe banci au inceput sa introduca servicii de telefonie gratuita de tipul TelVerde – oferite de Romtelecom – pentru informarea clientilor. Singurele impedimente ale acestui serviciu sunt: numerele pot fi apelate numai in reteaua Romtelecom si programul de functionare coincide de cele mai multe ori cu programul bancii. La numerele de telefon pe care institutiile bancare le pun la dispozitia clientilor raspunde un robot, care mentioneaza timpul de asteptare pana la preluarea apelului de catre un functionar al institutiei. Acesta va poate oferi detalii despre produsele si serviciile oferite de banca, informatii despre piata financiara (cursuri valutare), consultanta financiara personalizata (calcul de credite). Cel mai nou serviciu de acest gen a fost lansat de Banca Comerciala Romana, care pune la dispozitia clientilor, de la inceputul lunii iulie, un centru unic de informare telefonica de tip Call Center – INFO BCR. Numarul de telefon al INFO BCR este taxabil la tarif de convorbiri locale, indiferent de locul din tara de unde este apelat. Serviciul INFO BCR functioneaza de luni pana vineri intre 8:00 – 20:00 si sambata intre 8:00 – 12:30. Banca Romana pentru Dezvoltare – Groupe Societe Generale ofera serviciul VOCALIS, prin intermediul caruia pot fi consultate soldurile in direct, se poate efectua un transfer si solicita un credit de consum fara a mai fi necesar sa te deplasezi la banca. Serviciul beneficiaza de un program adaptat necesitatilor: 7 zile/7, 24 h/24 – pentru consultarea soldului contului tau sau a limitei de creditare si 7 zile/7, intre orele 8:00 – 22:00 – pentru efectuarea de transferuri, solicitari de credit si informatii generale despre produsele si serviciile BRD. Si Raiffeisen Bank dispune de un asemenea serviciu. Apeland numarul obtineti informatii despre produsele si serviciile destinate persoanelor fizice: depozite, carduri, SmartTel, plati directe catre furnizori, plata facturii Connex si Western Union. De asemenea, se ofera clientilor informatii despre amplasarea unitatilor si ATM-urilor, despre ratele dobinzilor si rata de schimb valutar, precum si despre echipa de conducere a Raiffeisen Bank. Programul de lucru este: Luni-Vineri 08.00-20.00 si Sambata 09.00 – 15.00. Alte banci care pun la dispozitia clientilor linii telefonice de acest gen sunt Eurom Bank, HVB si Volksbank Romania. Romanii pot afla detalii si despre produsele si serviciilor celorlalte banci care nu dispun de un serviciu TelVerde. Ele ofera insa numere de telefon normale in reteaua Romtelecom, multe dintre acestea punand la dispozitia clientilor cate o linie telefonica diferita pentru fiecare localitate.
Banca Comerciala Romana – 0801.0801.227, (0801 0801 BCR)
Banca Romana pentru Dezvoltare – Groupe Societe Generale – 0800.803.803
Raiffeisen Bank – 0800 8 02 02 02
Eurom Bank – 0 800 070 777
HVB – 0801.001.000
Volksbank Romania – 0801.086.557