Comunicatul de presa al CNA:

½Pornind de la diferitele reactii aparute fata de solicitarile formulate de

Consiliului National al Audiovizualului de a se opri de la difuzare unele spoturi

publicitare pentru servicii bancare sau de telefonie, membrii Consiliului doresc sa

formuleze urmatoarele precizari:

Consiliul National al Audiovizualului, in temeiul Legii Audiovizualului nr.

504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, este unica autoritate de

reglementare in domeniul audiovizual si garant al interesului public. In aceasta

dubla calitate, Consiliului ii revine obligatia de a monitoriza si de a impune

tuturor radiodifuzorilor respectarea dispozitiilor legale care reglementeaza

continutul programelor audiovizuale, inclusiv pe cele privind publicitatea. In

conformitate cu art. 17 al Legii Audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si

completarile ulterioare, Consiliul este autorizat sa emita decizii cu caracter de

norme de reglementare in domeniul publicitatii, al publicitatii electorale si

teleshopping-ului.

In acest sens, Consiliul precizeaza ca publicitatea audiovizuala trebuie sa respecte

atat dispozitiile Legii publicitatii nr. 148/2000, cat si prevederile Codului de

reglementare a continutului audiovizual.

Astfel, Legea publicitatii interzice la art. 6 (a), publicitatea inselatoare, art.

7(b) din aceeasi lege explica ce inseamna publicitatea inselatoare, facand referire

la pretul sau modul de calcul al pretului, precum si la conditiile in care sunt

distribuite produsele sau sunt prestate serviciile. La lit. (f) a aceluiasi articol,

se precizeaza ca omiterea unor informatii esentiale cu privire la identificarea si

caracterizarea bunurilor sau serviciilor, cu scopul de a induce in eroare persoanele

carora le sunt adresate, constituie publicitate inselatoare. De asemenea, Codul CNA

prevede la art. 114, lit. c) ca radiodifuzorii au obligatia sa difuzeze pretul sau

tariful integral, incluzand taxa pe valoarea adaugata si toate taxele suplimentare

pentru bunuri sau servicii individualizate care pot fi identificate de public prin

marca, producator ori prin modalitati de comercializare.

Tinand cont de aceste dispozitii legale, Consiliul National al Audiovizualului

considera ca promovarea unor spoturi bancare sau de telefonie care nu precizeaza

costurile integrale ale serviciilor se considera publicitate inselatoare, intrucat

nu respecta conditiile susmentionate.

Din punctul de vedere al C.N.A. Legea nr. 289/2004, privind regimul juridic al

contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor persoane fizice, nu

este relevanta si nu constituie o cauza care sa anuleze dispozitiile din Legea

Publicitatii si pe cele din Codul de reglementare a continutului audiovizual.

Pe viitor, Consiliul National al Audiovizualului va monitoriza respectarea cu

strictete a acestor reguli.½

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*