Randamentele produselor cu componenta investitionala se vor mentine anul acesta pe un trend crescator, in special cele in lei, datorita perspectivelor bune ale economiei, iar cererea pentru produsele de economisire si investitie va inregistra o crestere sub influenta directa a avansului veniturilor populatiei si a mai bunei intelegeri a acestui tip de produse, a declarat pentru Business Standard directorul executiv al Aviva Grup Romania, Shah Rouf.
In 2007, performantele produselor cu componenta investitionala s-au situat in linie cu randamentele inregistrate in piata, fiind determinate de mediul economic intern si extern. “Programele de investitii in lei au fost afectate de inflatie, de rata dobanzii, de cursul de schimb valutar si de evolutia bursei. Rata dobanzii a urmat aceeasi traiectorie ca si inflatia: a scazut in prima jumatate a anului si a crescut in a doua jumatate a anului”, a explicat oficialul Aviva.
Obiectivul companiei este de a deveni unul dintre primii trei furnizori pe piata economiilor pe termen lung. Astfel, pentru 2008, Aviva va folosi intensiv forta directa de vanzari si va initia campanii de cross-selling prin care, pe langa pensiile facultative, va oferi produse de economisire, asigurare si investitii. Conform datelor furnizate de Aviva, fondul de pensii facultative Pensia Mea a atras, pana in prezent, peste 5.700 de clienti si active de 1.643.000 lei (aproape 450.000 de euro), in timp ce pe Pilonul II al pensiilor private obligatorii, Aviva ocupa pozitia a patra, cu peste 305.000 participanti si o cota de piata de 7,36%. (Business Standard)