Dupa trei ani de remodelare si resezare a retelei de unitati, Raiffeisen Bank a inceput sa implementeze o noua strategie pentru reteaua sa de unitati, proces care se desfasoara in perioada 2006-2008. Scopul acestei noi orientari il reprezinta cresterea vanzarilor prin unitati specilizate (corporate, retail, centre ipotecare, etc) situate mai ales in marile orase, cat mai la indemana clientilor.
Astfel, la sfarsitul anului 2005 au fost inaugurate 4 unitati specializate pentru clientii corporate „Centre Operationale de Afaceri” (in Brasov, Craiova, Timisoara si Iasi) cu un impact pozitiv asupra relatiilor cu partenerii bancii si cu mediul de afaceri local.
Raiffeisen Bank a lansat in 2006 un nou concept de unitate bancara de tip „retail”, insemnand locatii mici dedicate cu precadere clientilor persoane fizice si IMM-urilor. Spatiul unitatii retail este impartit in mai multe arii: aria 24 ore, aria de consiliere si aria de operatiuni in care se desfasoara atat serviciile cash si non-cash.
De asemenea, banca a inaugurat in martie 2006 prima unitate destinata exclusiv acordarii creditelor imobiliare Raiffeisen Bank –“Casa Ta” in Bucuresti. Centrul de credite imobliare va oferi consultanta pentru credite imobiliare prin intermediul celor mai buni specialisti ai bancii.
In 2005, 68 de unitati Raiffeisen Bank au fost inaugurate, relocate sau reamenajate. In 2006, se vor deschide peste 40 de unitati noi, astfel incat la sfarsitul anului reteaua teritoriala a bancii sa ajunga la 255 de unitati.
* * * *
Raiffeisen Bank pune la dispozitia clientilor sai si alte canale de acces la serviciile si produsele bancii, oferind clientilor posibilitatea de a alege cea mai convenabila si rapida metoda de a-si efectua tranzactiile. Prin serviciul Raiffeisen Direct (telefon banking) se pot obtine informatii despre toate produsele si serviciile bancii si se pot efectua tranzactii bancare, sunand la numarul de telefon 0 800 802 02 02, apelabil gratuit din reteaua de telefonie fixa de luni pina vineri intre orele 08:00-20:00, iar sambata intre orele 9:00-15:00. Raiffeisen Direct poate fi apelat si din unitatile Raiffeisen Bank, din zona de serviciu non-stop.
De asemenea banca ofera si mobile banking, serviciul myBanking (in colaboare cu Vodafone Romania) prin care pot face tranzactii, plati diverse sau se pot obtine informatii de luni pana sambata intre 08:00 si 22:00 si duminica intre 08:00 si 17:00.
De curand Raiffeisen Bank a lansat serviciul de internet banking „Raiffeisen Online” pentru persoane fizice. Serviciul este disponibil indiferent de zi sau ora. Serviciul este avizat de catre MCTI si BNR din punct de vedere al securitatii si ofera clientilor acces non-stop la conturile lor prin intermediul oricarui computer ce indeplineste conditiile tehnice necesare si are conectare la internet. Lista tranzactiilor include atit transferuri intra si interbancare, cit si schimburi valutare, constituiri si lichidari de depozite, precum si plata facturilor de utilitati.
Raiffeisen Bank detine o retea exinsa de ATM-uri si POS-uri: 800 de ATM-uri si 6.500 de POS-uri.
In prezent, banca are peste 2 milioane de clienti de retail (dintre care peste 120.000 IMM-uri) si peste 4.600 corporatii mari si medii.