• Profitul inainte de impozitare a crescut cu 22% fata de sfarsitul anului 2005, iar activele totale au crescut cu peste un miliard de euro, ajungand la 4,1 miliarde euro, in aceeasi perioada

Raiffeisen Bank a inregistrat la sfarsitul anului 2006 un profit inainte de impozitare de 61,1 milioane de euro (conform IFRS, auditat, neconsolidat*), cu peste 11 milioane de euro mai mare fata de anul 2005 (cånd profitul brut a fost de 50 de milioane de euro). Profitul dupa impozitare a fost in 2006 de 53 de milioane de euro, se arata intr-un comunicat de presa al bancii.

Activele totale au crescut cu 35% fata de sfårsitul anului 2005, ajungand la 4,1 miliarde euro.

“Rezultatele financiare inregistrate de Raiffeisen Bank la sfårsitul anului 2006 sunt foarte bune si ma refer aici mai ales la cele din a doua parte a anului. Semestrul al doilea ne-a confirmat ca ceea ce am urmarit prin schimbarile pe care le-am implementat la inceputul anului, si anume o specializare a retelei pe segmentele de corporate si de retail, are un impact pozitiv si imediat asupra rezultatelor bancii. Am avut si o evolutie excelenta a activelor, tinand cont de faptul ca 2006 a fost anul in care foarte multe credite de consum au ajuns la scadenta. Am reusit nu numai inlocuirea acestui portofoliu de credite pe termen scurt, dar si cresterea semnificativa a ponderii creditelor pe termen mediu si lung. Aceasta orientare este in deplina concordanta cu strategia noastra de a fi parteneri cu clientii nostri”, a spus Steven van Groningen, presedinte&CEO Raiffeisen Bank.

Valoarea creditelor acordate clientilor a ajuns la aproape 2.024 milioane de euro, in crestere cu 42% fata de sfårsitul anului 2005. |n acelasi timp, depozitele clientilor au crescut cu 38%, la aproape 3 miliarde de euro.

In acelasi timp, raportul cost/venituri s-a imbunatatit de la 76,7% in 2005, la 68% la sfarsitul anului 2006.

Accent pe activitatea de vanzare in segmentul retail

|n 2006 Raiffeisen Bank a deschis 55 de unitati noi, astfel incat la sfarsitul anului reteaua teritoriala a bancii a ajuns la 265 de unitati. Au fost infiintate unitati specializate, dedicate cu precadere clientilor persoane fizice si IMM-urilor. Raiffeisen Bank ofera solutii complete de produse si servicii pentru clientii IMM, precum si consiliere in domeniu – peste 300 de persoane dedicate segmentului IMM in unitatile bancii. |n 2006 au fost inaugurate si primele centre destinate exclusiv acordarii creditelor imobiliare Raiffeisen Bank – Casa Ta din Romånia in Bucuresti si Constanta. Raiffeisen Bank a lansat in 2006 Raiffeisen Online, serviciul de internet banking pentru persoane fizice, care permite clientilor un acces mult mai rapid si mai comod la conturile sale.

Activitatea de corporate s-a dezvoltat pe baza colaborarii cu parteneri puternici

Activitatea de corporate s-a dezvoltat prin colaborarea cu parteneri puternici din sectoarele petrol si energie, industrie grea sau distributie de bunuri de larg consum. Raiffeisen Bank si-a extins implicarea si in sectorul imobiliar prin participarea in calitate de banca finantatoare a unor mari proiecte imobiliare. Forta de vanzare a fost reorganizata in asa fel incat sa raspunda cat mai bine cerintelor clientilor. De asemenea, Raiffeisen Bank si Grupul de Economie Aplicata (GEA) a initiat o serie de conferinte cu tema: „Afaceri romanesti in context european”, cu scopul de a sprijini mediul de afaceri in contextul aderarii la Uniunea Europeana. Astfel de forumuri de afaceri au fost organizate in 8 orase importante ale Romaniei.

La sfårsitul anului 2006, banca avea 2,2 milioane de clienti de retail (dintre care peste 130.000 IMM-uri) si peste 4.700 corporatii mari si medii. Banca ocupa pozitia a treia pe piata bancara din Romania, din punct de vedere al activelor totale.

Raiffeisen Bank pune la dispozitia clientilor sai multiple canale de acces la produsele si serviciile bancii, oferindu-le posibilitatea de a alege cea mai convenabila metoda de a-si efectua tranzactiile: prin unitatile sale, prin serviciile Raiffeisen Direct (telefon banking), myBanking (mobile banking), Multicash (e-bank) sau Raiffeisen Online (Internet banking), precum si forta directa de vånzare. Raiffeisen Bank detinea la sfarsitul anului 2006 o retea extinsa de ATM-uri si POS-uri: 850 de ATM-uri si 6.700 de POS-uri.

* Bilantul neconsolidat cuprinde exclusiv rezultatele bancii
* * *

Raiffeisen Bank este o banca universala, care ofera o gama completa de produse si servicii de calitate pentru persoane fizice, IMM-uri si companii mari. Raiffeisen Bank are o retea de 290 de unitati si aproape 5.000 de angajati. Profitul net inregistrat la sfarsitul anului 2005 a fost de 51,8 milioane de euro, fata de 28,1 milioane de euro in decembrie 2004.

Raiffeisen Bank a rezultat prin fuziunea dintre Banca Agricola – Raiffeisen si Raiffeisenbank (Romania), incheiata la sfarsitul lunii iunie 2002. Raiffeisen International, al carui actionar majoritar este Raiffeisen Zentralbank Oesterreich (RZB – Austria), detine 99,49% din actiunile bancii. Raiffeisen International coordoneaza cea mai importanta retea bancara din Europa Centrala si de Est, fiind prezenta in 16 piete din regiune. Reprezentantele deschise in Lituania si Republica Moldova completeaza prezenta grupului in regiune. Mai mult de 12 milioane de clienti sunt deserviti in cele peste 2.800 de unitati. Raiffeisen International este subsidiara consolidata a Raiffeisen Zentralbank Oesterreich AG (RZB), care detine 70% din actiuni. Restul de 30% din actiuni sunt tranzactionate la Bursa de Valori din Viena. RZB este una dintre cele mai importante banci comerciale si de investitii din Austria si institutia centrala a Raiffeisen Banking Group, cel mai mare grup bancar din Austria.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*