Situatia economica la 30 iunie se incheie cu un profit net de 2,804 milioane de euro, cu 130% mai mare decat rezultatul obtinut in primele sase luni ale anului 2004 si care a fost de 1,188 milioane.
Aceasta evolutie pozitiva este confirmata si de datele lunii august cand profitul a atins 4,150 milioane de euro iar fondurile plasate 230 milioane. In baza acestor rezultate, declara Directorul General Dl. Athos Varusio, putem intrevedea, in mod elocvent, depasirea obiectivelor fixate pentru acest an.
Planul de dezvoltare teritoriala ce are ca prim obiectiv prezenta in principalele centre romanesti prevede si deschiderea pana la sfirsitul anului a agentiei din Constanta. Vor urma cea de la Craiova si o a doua la Bucuresti, acestea fiind primele din planul de dezvoltare trienal ce preconizeaza deschiderea a 12 noi agentii.
Conform declaratiilor D.lui Varusio, Banca Italo Romena si-a amplificat activitatea pe piata adresandu-se in afara numerosilor oameni de afaceri italieni care si-au transferat activitatile productive in Romania, si oamenilor de afaceri romani si chiar daca mentine o clara conotatie corporate, Banca a devenit un bun interlocutor nu numai pentru societati dar si pentru persoanele fizice si pentru institutii.
Vrem sa fim prezenti in principalele orase ale tarii, convinsi de faptul ca vom putea oferi servicii si produse la nivel inalt precum internet banking, cartile de credit si de debit, creditul imobiliar sau casetele de valori.
Banca apartine din anul 2000 grupului italian Veneto Banca (92,3%) un grup bancar care devine tot mai important in Italia. In Romania, grupul a achizitionat recent si o societate de leasing (Italo Romena Leasing) in cadul careia detine 85%.
“Punctul nostru de forta – declara Presedintele Bancii Italo Romena Franco Antiga – este acela de a transpune in Romania modelul de banca teritoriala asa cum este Veneto Banca: suntem o institutie de credit cu o structura simpla, cu o buna cunoastere a ambientului economic si productiv a zonelor unde activam, si care face din raportul cu clientela unul din obiectivele fondamentale ale propriei misiuni”.
“Aplicarea acestui model in Romania a fost o alegere strategica castigatoare, continua Antiga: este nevoie de calitate, de profesionalism, de comunicare si Banca Italo Romena sintetizeaza bine aceste principiii. Asadar datele primului semestru al anului 2005 devin o consecinta logica si influenteaza in mod pozitiv succesul acestui proiect”.
Consiliul de administratie isi exprima propria satisfactie si este constient ca acest succes este legat si de calitatea, profesionalismul si sensul de responsabilitate din partea personalului precum si a nivelului ridicat de integrare intre partea romana si cea italiana, se mai mentioneaza in comunicat.