Dupa primele 6 luni ale anului, ProCredit Bank Romania, singura banca de microfinantare ce activeaza pe piata bancara din Romania, a inregistrat rezultate excelente, se arata intr-un comunicat de presa al bancii. Astfel, banca a atins 173,67 milioane EURO active totale, in crestere cu 76% fata de aceeasi perioada a anului 2005. Profitul s-a cifrat la 329.500 EURO, un rezultat bun si care confirma asteptarile oficialilor ProCredit Bank si care se inscrie pe linia ascendenta a dezvoltarii ProCredit Bank.
„Previziunile in ceea ce priveste profitul pentru anului 2006 sunt in limita asteptarilor. Vom mentine aceeasi evolutie constanta si chiar daca valoarea pentru anul 2006 se va situa in jurul celei de anul trecut acest lucru se intampla pe fondul investitiilor ce s-au realizat si se vor realiza la ProCredit Bank, atat in extinderea retelei de sucursale si agentii ProCredit Bank, cat si in majorarea numarului de angajati si in dezvoltarea de noi produse.” – a declarat Michael Kowalski, Director General ProCredit Bank Romania.
La sfarsitul lunii iunie 2006 ProCredit Bank avea o retea formata din 21 de sucursale si agentii, fiind prezenta in 12 orase: Bucuresti (7), Cluj (2), Brasov (2),Timisoara (2), Constanta, Craiova, Iasi, Arad, Pitesti, Baia Mare, Braila si Tirgu Mures. Banca isi va dezvolta reteaua cu inca 9 puncte de lucru pana la sfarsitul anului conform strategiei de extindere. O sucursala la Suceava si o a treia locatie in Cluj sunt in lucrari de amenajare, cu deschideri preconizate pentru luna august.
In ceea ce priveste numarul de angajati, acesta a crescut constant, ajungand la jumatatea anului 2006 la peste 670, ceea ce inseamna o crestere de 35% fata de anul 2005.
Daca ne referim la domeniul creditarii, ProCredit Bank a dovedit inca o data in cele 6 luni ale anului curent ca tinta bancii este si va ramane categoria micro-intreprinzatorilor si intreprinderilor mici si mijlocii. Inca de la aparitia pe piata, banca s-a specializat in finantari pentru IMM-uri si microintreprinzatori. Astfel, toate eforturile converg intr-o calitate exceptionala a produselor de creditare care sunt oferite, dar si in datele statistice inregistrate. In primele 6 luni ale lui 2006 au fost acordate un numar de aproape 11.000 credite insumand in volum de 66,50 milioane EURO. Volumul total al creditelor in derulare este de 123,42 milioane EURO, cu 68% mai mult fata de iunie 2005 si cu 38% mai mult fata de decembrie 2005.
O activitate intensa a fost observata in sectorul creditarii IMM-urilor. Astfel, in primele 6 luni ale 2006 volumul creditelor in derulare pentru aceeasi categorie a fost de 93 milioane EURO, adica peste 75% din intreg portofoliul ProCredit Bank. Incepand din 2003 o atentie speciala a fost acordata de catre banca, finantarii agricole. Astfel, in iunie 2006, atat numarul cat si volumul creditelor pentru agricultura a crescut substantial fata de iunie 2005, mai precis cu 135%. De asemenea, in prezent, volumul creditelor acordate de catre ProCredit Bank intreprinzatorilor din mediul rural este de peste 13 milioane euro.
Activitatea de servicii bancare a bancii a avut de asemenea o evolutie ascendenta in primele 6 luni ale anului. Numarul de clienti ProCredit Bank pe servicii bancare a ajuns la aproape 55.000, in timp ce volumul conturilor a atins valoare de 78,88 milioane EURO, in crestere cu 78% fata de luna iunie 2005 si cu 20% fata de decembrie 2005. Daca departajam produsele de retail in depozite la termen si conturi de economii, atunci un volum de 63,19 milioane EURO au fost plasati in depozite la termen, in crestere cu 66% fata de luna iunie a anului trecut, in timp ce 15.69 milioane EURO in conturi curente si de economii. Pentru anul 2006 oficialii bancii se asteapta ca volumul depozitelor atrase de la populatie sa inregistreze o crestere de peste 70% fata de anul 2005.De asemenea, este de remarcat cresterea susbstantiala de peste 400% fata de iunie 2005 a volumului de conturi de economii, demonstrand ca increderea si aprecierea clientilor pentru produsele bancii a crescut in ultima perioada dovedind stabilitatea ProCredit Bank pe piata financiar-bancara din Romania.
„Datele financiare de la jumatatea anului 2006 confirma inca o data evolutia in continua crestere pe care banca o are. Vom pune accent in continuare pe dezvoltarea bancii, pe extinderea numarului de locatii, marirea numarului de clienti si investitii in angajatii ProCredit Bank. De asemenea, fiind singura banca de microfinantare care exista pe piata din Romania ne vom pastra orientarea catre acest segment de clienti, IMM-uri si microintreprinzatori pentru ca suntem convinsi ca finantarea micilor afaceri are atat implicatii sociale, cat si economice, acest segment fiind motorul progresului economic. In plus, vom acorda de asemenea o atentie speciala creditarii micilor intreprinzatori din mediul rural, activitate inceputa in urma cu 3 ani. Suntem constienti ca numai tintind un anumit segment din piata din Romania putem sa oferim clientilor nostri produse si servicii de calitate superioara.” – a mai adaugat Michael Kowalski.
ProCredit Bank Romania isi va continua dezvoltarea puternica si in 2006, prin oferirea unei game de servicii ajustate la nevoile in permanenta schimbare ale clientilor si prin extinderea agresiva a retelei de sucursale.
ProCredit Bank Romania face parte din ProCredit Holding, o retea internationala prezenta in 19 tari de pe 3 continente. Inca de la inceputul infiintarii bancii, ProCredit Bank a beneficiat de suportul actionarilor de origine germana, ce au sustinut in ultimii 4 ani banca si au fost convinsi ca directia de de abordare a nisei microintreprinzatorilor si IMM-urilor este una corecta, cu posibilitati de dezvoltare in viitor.
Despre ProCredit Bank
ProCredit Bank este singura banca de microfinantare din Romania a carei misiune este sa devina un furnizor de calitate in ceea ce priveste finantarile si serviciile bancare generale pentru micro-intreprinzatori, intreprinderile mici si mijlocii si producatorii agricoli din Romania. Acest obiectiv este realizat prin furnizarea unor servicii exceptionale pentru clienti, prin produse personalizate si o retea nationala.
In activitatea de creditare, ProCredit Bank Romania se axeaza pe finantarea microintreprinzatorilor, intreprinderilor mici si mijlocii, fiind convinsa ca acest sector contribuie esential la dezvoltarea economiei.
ProCredit Bank sprijina afacerile clientilor sai in cel mai eficient mod, la standardele internationale ale bancii. Fiind o banca cu o gama larga de produse si servicii, ProCredit Bank Romania ofera clientilor sai – persoane fizice si juridice – mai multe optiuni de depozite si plasamente in conditii avantajoase.
In Romania, ProCredit Bank a fost infiintata in 2002 (mai intai sub numele Banca de Microfinantare MIRO S.A.) si reprezinta rezultatul unui parteneriat intre institutii financiare de renume international, cum ar fi: BERD, IFC – Membra a Grupului Bancii Mondiale, Commerzbank, DEG, ProCredit Holding (companie germana de investitii), si IPC. Aceasta structura unica de actionari asigura stabilitate si un management profesionist bancii, asigurand premisele pentru o evolutie dinamica a ProCredit Bank pe piata romaneasca.