Bancile au facut usor bani in Romania pana acum, insa in viitor ar putea aparea probleme cu acoperirea costurilor, iar relatia cu clientul va deveni din ce in ce mai importanta, ajungand sa faca diferenta intre jucatori, spune Manuela Plapcianu, directorul general al Bancpost.
„Un banking mai personalizat poate fi solutia succesului pe piata, iar o asemenea maniera de lucru poate fi implementata si cu clientii cu venituri mai mici”, a declarat Plapcianu pentru ZF.
Ea spune ca in retail orice detaliu va ajunge sa conteze. „Nu poti lasa nimic la intamplare: nici tehnicile de vanzare, nici modalitatile de abordare a clientului, nici ce si cum raspunde bancherul la o intrebare clasica sau chiar cum zambeste.
Plapcianu afirma ca multe banci inca nu opereaza cu aplicatii IT dedicate retailului, iar o mare parte dintre procese sunt inca „incalcite”. Sefa Bancpost este partizanul canalelor alternative ca solutie de crestere a vanzarilor unei banci, in detrimentul retelei standard de sucursale.
„Cu oameni bine pregatiti si investitii foarte mari in sisteme IT performante se poate face banking foarte bine, atat corporate, cat si retail. O spun bazandu-ma pe experienta mea la ABN Amro si HVB.” In anii ’90, Plapcianu a deschis sucursala de la Brasov a ABN Amro, o banca ramasa si astazi printre cele mai reticente la extinderea prin unitati, iar apoi din 2003 la HVB Bank a pus pe picioare o oferta de retail bazandu-se pe o forta de vanzari mobila si pe brokeri pentru vanzarea de credite.