Unele companii de pe piaÅ£a românească de leasing estimează o scădere cu 70-75% a pieÅ£ei în acest an, mai ales pe fondul fluctuaÅ£iilor de curs valutar ÅŸi al creÅŸterii numărului de ÅŸomeri, au declarat pentru NewsIn reprezentanÅ£i ai firmelor de leasing.

„Estimăm o scădere a pieÅ£ei de leasing cu 70% pe întreg anul 2009, iar principalele cauze ale acestei evoluÅ£ii sunt fluctuaÅ£iile cursului de schimb, somajul în creÅŸtere la nivel naÅ£ional, instabilitatea economică ÅŸi blocajul financiar în care se află persoanele juridice”, a declarat pentru NewsIn directorul general al Impuls Leasing, Răzvan Diaconescu.

Directorul general al VB Leasing, Peter Demmer, consideră că evoluÅ£ia negativă a pieÅ£ei de leasing din prima parte a anului se va menÅ£ine ÅŸi în semestrul al doilea, estimând o scădere de aproximativ 75% la nivelul întregului an.

„ÃŽn momentul acesta, previziunile legate de evoluÅ£ia pieÅ£ei de leasing în 2009 sunt relativ pesimiste, însă mai stabile decât la începutul anului”, a adăugat Demmer.

El a explicat că efectele crizei se resimt în continuare acut, majoritatea domeniilor de activitate înregistrând scăderi semnificative.

„Această situaÅ£ie, care apare după o perioadă de creÅŸtere de mai mulÅ£i ani, creează necesitatea adaptării pentru majoritatea participanÅ£ilor la procesul economic”, a mai spus el.

Pentru a doua jumătate a anului, secretarul general al AsociaÅ£iei SocietăÅ£ilor de Leasing din România (ASLR), Adrian DodiÅ£ă, estimează o calmare a tendinÅ£ei descrescătoare a pieÅ£ei faÅ£ă de nivelul înregistrat în primul semestru.

DodiÅ£ă consideră că piaÅ£a românească de leasing s-a comprimat cu 75-80% în primul semestru, în principal din cauza scăderii accentuate a vânzărilor de autovehicule.

Numărul clienÅ£ilor restanÅ£ieri continuă să crească

Numărul clienÅ£ilor restanÅ£ieri care nu îşi pot onora obligaÅ£iile contractuale este în continuă creÅŸtere, „datoriile la societăÅ£ile de leasing acumulându-se vazând cu ochii”, a mai spus ÅŸeful VB Leasing.

El a explicat că piaÅ£a românească de leasing este afectată negativ de scăderile cu 55% ale pieÅ£ei auto ÅŸi cu aproximativ 20% ale vânzărilor de camioane ÅŸi utilaje de construcÅ£ii, pe fondul evoluÅ£iei pieÅ£ei construcÅ£iilor ÅŸi a blocării proiectelor de infrastructură.

Demmer a mai amintit de scăderea cu circa 15% a pieÅ£ei pentru echipamente, influenÅ£ată de evoluÅ£ia condiÅ£iilor de creditare ÅŸi a încrederii investitorilor în România.

PiaÅ£a românească de leasing a scăzut anul trecut cu 2,6%, până la 4,817 miliarde euro, ca urmare a impactului negativ al introducerii taxei de poluare a autovehiculelor ÅŸi a contextului economic dificil din ultima parte a anului.

Comentarii

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*