„2004 a reprezentat pentru noi un alt an plin de rezultate foarte bune, care ne-au ajutat sa ne mentinem pozitia de lider de piata atat in privinta numarului de carduri emise, cat si a volumelor de tranzactii”, spune Denisa Mateescu MasterCard Operations Manager Romania. „Anul trecut a fost influentat in mod evident de segmentul cardurilor de credit standard si premium emise sub marca MasterCard. Toate bancile majore din Romania au lansat sau au sustinut puternic prin campanii de promovare aceste tipuri de carduri.”

Potrivit comunicatului de presa, MasterCard Europe continua sa numere cele mai multe carduri de debit emise pe piata locala, mentinandu-si pozitia de lider al pietei. Astfel la sfarsitul lui 2004, erau peste 2,7 milioane de carduri Maestro, o crestere cu 17,61% fata de aceeasi perioada a anului 2003. Numai pe aceasta marca, volumul tranzactionat, calculat in perioada 1 ianuarie 2004 – 31 decembrie 2004, era de 3,34 miliarde de USD.

Evolutia cardurilor MasterCard a fost si ea in forta, la sfarsitul anului 2004 se inregistrau 410.000 carduri MasterCard, in crestere cu 58,6% fata de aceeasi perioada a anului 2003. Volumul brut al tranzactiilor, calculat in perioada 1 ianuarie 2004 – 31 decembrie 2004 pe cardurile MasterCard, a fost de 390 milioane de USD.

Numarul total de tranzactii a crescut si el foarte mult, astfel ca posesorii de carduri MasterCard si Maestro au folosit instrumentele lor de plata pentru a realiza peste 63 de milioane de tranzactii.

Reteaua locatiilor comerciale care accepta carduri s-a extins de asemenea – pentru MasterCard exista in prezent aproape 20.000 de locatii de acceptare, iar cardurile Maestro numara 14.300 de locatii. Cardurile sunt acum acceptate intr-un numar mare de hipermarket-uri si centre comerciale, in magazinele de electrocasnice si electronice, in statiile de benzinarie sau restaurantele fast-food. Ele au ajuns astfel sa fie asociate cu ideea de comert modern si cu un mediu comercial agreabil, fapt care va contribui pe viitor si la acceptarea lor pe scara mai larga, dar si la utilizarea lor mai intensiva.

Anul 2004 a insemnat si introducerea sistemului 3DSecure si a solutiei de securizare MasterCard SecureCode, intr-un proiect pilot pentru regiunea noastra. Acest sistem a dus la nasterea propriu-zisa a comertului electronic si in Romania. Datorita lui, posesorii de carduri MasterCard si Maestro au acces si pot face achizitii in magazinele virtuale romanesti, dar si in reteaua comerciantilor virtuali din intreaga lume, in conditii de maxima securitate.

„In 2005 multe dintre proiectele si programele demarate in anii trecuti vor avea rezultate tot mai vizibile. In plus, vom sustine o serie de programe de co-branded ce vor fi initiate anul acesta. Nu in ultimul rand, vom continua, prin intermediul campaniilor derulate impreuna cu bancile membre, sa incurajam posesorii de carduri sa realizeze tranzactii la comercianti, mai ales ca numarul comerciantilor acceptatori creste puternic de la un trimestru la altul”, declara Denisa Mateescu.

# # #

Despre MasterCard Europe

MasterCard Europe este organizatia regionala europeana a MasterCard International. Cu sediul central la Waterloo in Belgia, MasterCard Europe acopera 51 de tari europene, organizate administrativ in patru regiuni – nordica, centrala, estica si sudica. Prin intermediul retelei sale de birouri locale, MasterCard Europe poate raspunde nevoilor diverse ale membrilor sai care activeaza pe piete foarte diferite in intreaga Europa, permitandu-le sa-si deruleze activitatea in conformitate cu cerintele locale.

Despre MasterCard International

MasterCard International este una dintre principalele companii globale de solutii de plata, oferind o varietate de servicii inovatoare in sprijinul activitatii membrilor sai – programe de plata, instrumente de credit, de acces la depozite sau cash electronic. MasterCard International dispune de un set de marci de carduri de plata recunoscute si acceptate in intreaga lume, din care fac parte MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, si deserveste institutii financiare, companii si consumatori din peste 210 tari si teritorii. Campania MasterCard Priceless® este acum prezenta in 96 de tari si tradusa in 48 de limbi, oferind marcii MasterCard o imagine si o extindere globala.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*