Dezvoltarea puternica a Internetului si telecomunicatiilor mobile nu a ocolit, din fericire, Romania, astfel ca o serie de industrii pot beneficia de avantajele majore ale noilor tehnologii. Astfel, industria bancara a venit in ultimii ani cu o noutate pe piata: lansarea serviciilor bancare electronice, o alternativa viabila la serviciile bancare clasice, care presupun prezenta clientului la ghiseul bancii. Serviciile bancare electronice sunt impartite in trei categorii: Internet Banking, Home Banking si Mobile Banking. Aceste servicii permit derularea unor tranzactii bancare cu ajutorul calculatorului conectat la Internet (Internet Banking si Home Banking) sau al telefonului mobil (Mobile Banking). Astfel, prin intermediul serviciului de Internet Banking, utilizatorul are posibilitatea de a realiza operatiuni bancare in lei si/ sau valuta, online, de la distanta.
Prin Home Banking, clientul unei banci poate afla informatii detaliate despre situatia curenta a conturilor (de card, de depozit sau de credit) precum si despre istoricul tranzactiilor realizate. In plus, prin intermediul unei aplicatii informatice furnizate de banca, se pot efectua o serie de operatiuni bancare, fara a fi necesara deplasarea la sediul bancii. Prin Mobile Banking, bancile ofera clientilor informatii financiar-bancare, private sau publice, sau posibilitatea de a derula unele tranzactii, direct de pe telefonul mobil. Acest serviciu este furnizat de banca in parteneriat cu unul sau mai multi operatori de telecomunicatii mobile prezenti pe piata romaneasca (Orange, Connex si Zapp).
Numar dublu de utilizatori ai instrumentelor de plata cu acces la distanta
Numarul utilizatorilor de instrumente de plata cu acces la distanta s-a dublat in cursul unui an de zile, informeaza un comunicat al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI). Din cele 39 de banci active pe piata romaneasca, 21 pun la dispozitia clientilor 28 de instrumente de plata cu acces la distanta, 14 dintre acestea fiind solutii de Internet Banking, 12 de Home Banking si 2 de Mobile Banking. 13 dintre instrumentele de plata cu acces la distanta au fost auditate din punct de vedere al securitatii. 5 aplicatii de tip Internet Banking, Home Banking si Mobile Banking au primit avizul in conformitate cu Ordinul 218/2004, urmand ca pe baza aceluiasi act normativ sa fie eliberate avize pentru alte 10 astfel de solutii informatice dupa evaluarea documentatiei depuse. „Mediul bancar ofera clientilor tot mai multe servicii bazate pe solutii informatice. In momentul de fata, 21 de banci de pe piata romaneasca dispun de instrumente de plata cu acces la distanta, 18 dintre aceste aplicatii fiind avizate de MCTI, dintre care, pana in acest moment, 5 auditate din punct de vedere a securitatii de catre experti independenti, certificati ca auditori de sisteme informatice – CISA. Alte 10 sunt in curs de avizare de catre MCTI. Asigurarea conditiilor de securitate a serviciilor electronice bancare si a operatiunilor ne preocupa in egala masura, avand in vedere ca, doar in trimestrul al II-lea al acestui an, peste 2 miliarde euro si alte peste 230.000 de miliarde in lei au fost tranzactionate de catre banci prin instrumente de plata online. In prezent, exista aproape 28.000 utilizatori ai cel putin unui instrument de tip Internet banking, home banking sau mobile banking fata de 14.000 in cel de-al doilea trimestru al anului trecut”, a declarat Adriana Ticau, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Instrumentele de plata la distanta permit utilizatorului accesul direct la fondurile sale, efectuarea de plati sau transferul de fonduri, cu ajutorul acestor instrumente putand fi obtinute informatii privind situatia conturilor si a operatiunilor realizate de catre utilizator.
21 banci ofera instrumente de plata cu acces la distanta
Banca Comerciala Romana
* MULTICASH-BCR – se adreseaza persoanelor juridice
Produsul se adreseaza clientilor persoane juridice/ IMM, permitand acestora realizarea de operatiuni bancare, de la sediul acestora, pe cale electronica (prin modem sau Internet). Clientul semneaza Conventia pentru persoane juridice, privind efectuarea de operatiuni bancare prin MultiCash si e_BCR/ si Cererea de acces la serviciul e_BCR. Societatea trebuie sa dispuna de o dotare minima, constand in: calculator compatibil IBM si modem/ conectare la Internet.
Operatiunile care se pot efectua prin intermediul produsului MultiCash/ e_BCR:
– plati in lei si valuta;vanzarea/cumpararea de valuta la licitatie;
– vizualizarea extraselor de cont pentru conturile proprii si pentru subconturi (in lei si valuta);
– constituirea de depozite la termen din contul curent;
– consultarea buletinului informativ al Directiei de Trezorerie care cuprinde informatii cu privire la: cursurile valutare, cotatiile Bursei de Valori.
Drintre avantajele clientului pot fi mentionate
– instalarea programului si asistenta tehnica sunt gratuite;
– legatura electronica permanenta cu banca in scopul obtinerii informatiilor financiar – bancare on-line;
– transfer rapid al sumelor in valuta spre si dinspre Romania;
– beneficiarii sumelor primite nu platesc comision;
– siguranta si confidentialitatea tranzactiilor efectuate.
Utilizarea produsului MultiCash este comisionabila. Astfel, se percepe lunar un comision in valuta in functie de tipul modulelor achizitionate:
– extras de cont pentru conturile proprii (in lei si valuta) – 8 USD
– extras de cont pentru subconturi (in lei si valuta) – 8 USD
– ordine de plata (in lei si valuta) – 8 USD
– ordine de vanzare/cumparare de valuta la licitatie – 8USD
– constituirea de depozite la termen din contul curent – franco
– buletinul informativ al Directiei de Trezorerie – 5 USD
Comisionul se incaseaza in lei din contul/subcontul clientului in ultimele 5 zile lucratoare ale lunii. In cazul solicitarii de catre client a cel putin 3 servicii comisionabile, in valoare de minim 24 USD, acesta poate beneficia de restul serviciilor fara comisionarea lor.
* e-BCR
Serviciul e-BCR adresat persoanelor fizice, permite accesul permanent, usor si convenabil la conturile tale, de la calculatorul personal, in conditii de deplina siguranta. Serviciul permite realizarea prin intermediul Internet-ului, a unei game extinse de operatiuni:
– plati in lei, din contul curent, in sistem intra si interbancar;
– transferuri in valuta in sistem intrabancar, intre diferite conturi personale;
– alimentarea conturilor de card de debit emise de BCR, din conturile curente in lei si valuta;
– obtinerea extraselor de cont pentru conturile in lei si valuta si pentru conturile de card de debit;
– achitarea taxelor si impozitelor locale;
– constituirea de depozite la termen in lei si valuta si cumpararea/rascumpararea de certificate de depozit cu discont;
– achitarea ratelor de credit in lei si valuta, inclusiv la cardurile de credit;
– vanzarea/cumpararea de valuta;
– accesul la informatii financiar bancare utile, cuprinse in Buletinul Informativ;
– transmiterea de mesaje informative tip „text” intre banca si client, in legatura cu operatiunile efectuate;
Conditiile ce trebuie indeplinite pentru accesul la e-BCR sunt urmatoarele: acces la Internet si adresa de e-mail, detinerea sau deschiderea unui cont curent in lei, de forma 2511.2-cic…/ROL.
Pentru autorizarea lucrului prin e-BCR, clientul va trebui sa parcurga urmatorii pasi:
– sa semneze la ghiseul bancii unde are deschis contul curent, conventia si cererea de acces la serviciul e-BCR;
– dupa semnarea formularelor va intra in posesia unui fisier PLUG-IN (pe discheta/CD/e-mail) pe care il va instala si lansa pe calculatorul personal si pe baza caruia se va initializa ca utilizator al serviciului e-BCR;
– va transmite prin fax si va aduce la banca scrisoarea de initializare; va primi arhiva cu functiile suplimentare, acest lucru fiind echivalent cu activarea accesului la e-BCR.
Pentru operatiunile realizate prin e-BCR, se percepe acelasi comision ca in cazul operatiunilor realizate la ghiseu.
Banca Romana pentru Dezvoltare – Groupe Societe Generale
* MultiX®
Instrument de gestiune a conturilor bancare, MultiX®, va permite stabilirea unei legaturi permanente cu banca si efectuarea unei game diverse de operatiuni fara a mai fi nevoit sa va deplasati la sediile unitatilor. Serviciul poate fi adaptat astfel incat sa corespunda perfect necesitatilor oricarui client. Astfel, acesta are libertatea de a alege dintre functionalitatile de cash management pe care le ofera banca, doar pe acelea care sunt utile in activitatea desfasurata.
MultiX® START contine urmatoarele functionalitati:
– extrase de cont zilnice;
– cursurile de schimb valutar cotidiene;
– ordine de plata in lei;
– semnatura electronica securizata;
– instalare monopost.
La care puteti adauga „Intraday”, „Ordine de plata in valuta”, „Limita de semnatura”. Pornind de la vizualizarea „Extraselor de cont” obtineti propriul produs MultiX prin combinarea a cel putin doua din urmatoarele functionalitati:
– intraday-reactualizarea extraselor de cont pe parcursul zilei;
– cursurile de schimb valutar cotidiene;
– ordine de plata in lei;
– ordine de plata in valuta;
– ordine de plata multiple (un debit si mai multe credite – ex.salarii, care va fi in curand disponibil);
– semnatura electronica securizata;
– limita de semnatura – parametrarea limitelor pentru sumele autorizate.
Banc Post
* Internet Banking
Acest serviciu pus la dispozitie de Banc Post ofera persoanelor fizice si juridice posibilitatea efectuarii diverselor operatiuni bancare prin intermediul unui calculator cu conexiune Internet, indiferent de localizarea acestuia, si a unui dispozitiv de autentificare (Digipass 300). Accesul la acest serviciu este asigurat in tot timpul anului, 24 de ore pe zi. Procesarea tranzactiilor ordonate de client se face in concordanta cu programul de functionare al bancii. Utilizand Internet Banking, clientii pot efectua plati prin ordine de plata de compensare sau de trezorerie, pot transfera intrabancar sume intre conturile proprii de card si/sau curente, pot face plati valutare interne sau externe, pot vizualiza in orice moment soldurile conturilor lor deschise la Banc Post, pot afla informatii despre diversele cursuri valutare si dobanzi practicate de banca. De asemenea, prin modulul eTax pot fi achitate datoriile catre bugetul local de catre contribuabilii cu domiciliul in jurisdictia Primariilor ce au incheiate conventii in acest sens cu Banc Post. In scopul asigurarii unui inalt nivel de siguranta, acest serviciu a fost dezvoltat pe o infrastructura care respecta standardele internationale de securitate a informatiei. Din momentul conectarii clientulului autorizat, orice schimb de date se va efectua sub protocol securizat – SSL3, ce utilizeaza o cheie de criptare de 128 biti (cea mai puternica existenta pe piata in momentul actual) – si un algoritm DES. In plus, site-ul pentru acest serviciu este asigurat si garantat de firma Verisign, astfel incat clientul poate recunoaste si verifica cu usurinta autenticitatea acestuia.
Alpha Bank
* Alphaline – numai pentru persoane juridice
Este produsul de home banking oferit de ALPHA BANK clientilor sai persoane juridice. Produsul poate fi instalat pe propriul PC la locul de munca. Sunt oferite urmatoarele facilitati:
– ordine pentru tranfer de fonduri intre conturile proprii sau la terti,
– interogari ale bazei de date pentru miscarile din cont sau soldurile cuurente,
– obtinerea de informatii legate de ratele de schimb valutar, etc.
RoBank
* HBS – Home Banking Service
Prin serviciul HBS, clientii RoBank se pot conecta la sistemul bancii si pot beneficia de anumite facilitati, precum: vizualizarea soldurilor conturilor, tiparirea extraselor de cont (care sunt actualizate la fiecare 30 minute), emiterea de ordine de plata catre banca atat in ROL cat si in alte valute, vanzarea / cumpararea de valuta, etc. Toate acestea pot fi accesibile printr-o linie telefonica obisnuita sau printr-o conexiune Internet.
* e-Cont – Info Cont Service
Acest produs permite oricarui client sa obtina online informatii referitoare la soldurile conturilor, extrasele de cont, etc. Actualizarea datelor se realizeaza la interval de 15 minute. Produsul este disponibil doar printr-o conexiune Internet.
EXIMBANK
* INTERNET eBANKING
Internet eBanking permite clientilor EXIMBANK efectuarea de plati electronice si transmiterea de informatii la distanta pentru : initierea de plati, constituirea sau lichidarea de depozite, efectuarea de operatiuni valutare, obtinerea de informatii referitoare la situatia contului, informatii despre ratele de dobanda practicate de EXIMBANK si cursurile valutare practicate de EXIMBANK. In functie de tipul de conexiune ales, clientul va primi din partea EXIMBANK elementele de securitate care ii vor asigura accesul la acest serviciu.
Avantajele acestu serviciu sunt:
– contractul este gratuit pentru o perioada de sase luni pentru clientii EXIMBANK;
– siguranta informatiilor;
– in orice moment clientul poate initia tranzactii care sunt transmise EXIMBANK;.
– confidentialitatea tranzactiilor;
– dinamizarea operatiunilor derulate de clienti.
La inceperea operatiunilor bancare este indicat sa se ia in considerare ora limita de procesare a tranzactiilor. Daca banca primeste o plata interna sau ordin de schimb valutar dupa ora limita de procesare a tranzactiilor, acestea vor fi procesate in ziua urmatoare. In cazul schimbului valutar rata de schimb utilizata este cea valida in ziua lucratoare respectiva.
Banca Tiriac
* Office2Office
Serviciul de plati electronice reprezinta un instrument rapid si eficient pentru administrarea tranzactiilor companiei. Office2Office permite efectuarea de plati in Romania si in strainatate, precum si accesarea informatiilor referitoare la conturile curente ale companiei: tranzactii efectuate, sold initial, sold final si informatii de trezorerie (ex: cursuri valutare).
Printre avantajele serviciului se numara:
– aplicatie sub Windows care confera simplitate si usurinta in utilizare
– standardizarea ordinului de plata pentru platile curente (ex. plati bugetare, salarii etc)
– istoric al ordinelor de plata
– posibilitatea construirii unei baze de date auxiliare
– aprobare multipla- pentru un numar mare de tranzactii
– foloseste conceptul de semnatura electronica
– serviciul lucreaza off-line
– salvarea bazelor de date in computerul companiei permite consultarea extraselor de cont mai vechi
– se pot crea si derula rapoarte la un simplu click de mouse
– interfata multilingva (inclusiv limba romana)
– usor de integrat in sistemul de contabilitate al companiei
– instalarea serviciului pe un singur PC sau in retea
– instalarea sistemului la sediul companiei, prezentarea aplicatiei, manualul de utilizare, specializare si asistenta tehnica –gratuita
– accesul la aplicatie se bazeaza pe nume de utilizator si parole unice, existind posibilitatea definirii de profile pentru diverse tipuri de utilizatori
– serviciul permite alegerea grilei de semnaturi corespunzatoare politicii interne a companiei
– definirea unor scheme de aprobare diferite pentru lei si valuta
– procesul de comunicatie este controlat de o cheie dinamica calculata individual pentru fiecare companie
– toate datele vehiculate intre banca si client sunt criptate
Banca Italo Romena
* Internet Banking BIRWEB
Serviciu destinat clientiilor persoane fizice si juridice, disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7, care au access la Internet.
Prin intermediul acestui serviciu se pot efectua urmatoarele tranzactii: verificarea soldului, plati in lei inter si intrabancare, plati intre clientii bancii, plati catre trezoreria statului, de mica si mare valoare, plati in lei de mica si mare valoare prin sistemul de compensare multilaterala al BNR, plati in valuta inter si intrabanci, schimburi valutare (valuta-valuta, valuta-lei), verificarea tranzactiilor efectuate, consultarea extrasului de cont, vizualizarea cursurilor valutare.
Banca Transilvania
* BT-NET
BT Net este cel mai nou si mai modern serviciu electronic al Bancii Transilvania, oferind clientilor sai acces on-line permanent la conturile lor, fiind in acest moment cea mai buna solutie pentru Internet Banking. Accesul on-line presupune legatura directa cu banca, oferind posibilitatea realizarii de operatiuni in timp real (se elimina astfel decalajul dintre efectuarea operatiunii asupra unui cont si actualizarea acestuia). BT Net ofera o mare mobilitate clientilor sai, acestia putindu-se conecta de pe orice calculator, din tara sau strainatate, de acasa sau din masina, 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an. Instructiunile primite vor fi executate de banca in programul de lucru normal.
Pe linga cunostiintele de lucru cu sistemele de operare Windows (95, 98, NT, 2000, Me, XP) si conventiile lor, trebuie folosit navigatorul Internet recomandat Microsoft Internet Explorer minimum versiunea 5.0. Configuratia minimala a unui PC compatibil IBM trebuie sa asigure min. 64 MB RAM, spatiu liber pe hard disk de 50 MB, rezolutie monitor SVGA 800×600. Este obligatorie detinerea unui IP real la conexiunea de internet iar la meniul Regional Settings este obligatoriu de ales optiunea English (United States).
Sistemul de securitate al tranzactiilor beneficiaza de cel mai exigent standard de securitate de pe plan mondial dedicat aplicatiilor civile, fiind omologat de o echipa de auditori autorizati. Tehnologiile de protectie includ firewall-uri, tehnologie de criptare pe 128 biti, tehnologie SSL, certificate de identitate si semnaturi digitale, monitorizarea incercarilor de acces esuate, nivele multiple de acces la informatie si autorizare.
Pentru a beneficia de acest serviciu trebuie sa contactati Consilierii de Clietela ai celei mai apropiate sucursale Banca Transilvania. Comisioanele aferente operatiunilor bancare beneficiaza de o reducere speciala de 7-15% fata de tarifele uzuale. Abonamentul lunar pentru persoanele juridice este de 10 USD, iar pentru persoanele fizice este de 3 USD Specialistii bancii va vor oferi un manual de utilizare si va vor asigura consultanta specifica in prima luna de conectare. Daca nu sinteti conectat la Internet, contactati furnizorii locali ai acestor servicii.
Dupa semnarea contractului de furnizare servicii de Internet Banking, veti primi un identificator si o parola temporara cu care veti putea sa intrati in sistem apelind site-ul bancii, respectiv link-ul special dedicat aplicatiei. Dupa validarea datelor de identificare, apasati Login si BT Net-ul este la dispozitia Dvs. Ecranul principal va permite sa accesati toate facilitatile disponibile. Meniul Vizua – lizare conturi furnizeaza toate functiile necesare pentru raportarea soldurilor : solduri, extras de cont, solduri grupate si administrare grupuri de conturi. Meniul Transferuri permite crearea si autorizarea tranzactiilor in conturile lor. Meniul Administrare permite setarea subutilizatorilor si schimbarea parolelor. In acest moment puteti vizualiza soldurile conturilor, imprima extrase de cont, efectua plati in lei catre buget sau furnizori.
* BT Ultra – pentru persoane fizice
Acest serviciu va permite
– efectuarea, validarea si transmiterea catre banca a ordinelor de plata;
– primirea informatiilor privind incasarea sumelor, soldul si scadenta creditelor, valoarea si scadenta depozitelor constituite la Banca Transilvania; operatiuni de schimb valutar;
– obtinerea informatiilor privind tranzactiile efectuate, extrasele de cont si alte situatii pe baza criteriilor de selectare stabilite de dumneavoastra;
– obtinerea de informatii generale privind cursurile valutare;
– cursurile BNR;
– cotatiile valutelor fata de USD si evolutia acestora.
BT Ultra – pentru persoane juridice
Acest serviciu va permite:
– efectuarea, validarea si transmiterea catre banca a ordinelor de plata;
– primirea informatiilor privind incasarea sumelor, soldul si scadenta creditelor;
– valoarea si scadenta depozitelor constituite la Banca Transilvania;
– plata salariilor in cont sau pe card pentru angajatii firmei;
– operatiuni de schimb valutar;
– obtinerea informatiilor privind tranzactiile efectuate, extrasele de cont si alte situatii pe baza criteriilor de selectare stabilite de dumneavoastra;
– obtinerea de informatii generale privind cursurile valutare, cursurile BNR, cotatiile valutelor fata de USD si evolutia acestora.
Citibank Romania
* Citibank Online Collections
Citibank Online Collections este un sistem securizat, bazat pe tehnologii Internet, de furnizare a informatiilor reprezentand colectari de numerar prin bancile corespondente. Sistemul ofera informatii in timp real privind incasarile, ceea ce ofera posibilitatea unei mai bune prognozari a fluxurilor de lichiditati, o administrare mai buna a fondurilor si relatii imbunatatite cu distribuitorii.
Dintre beneficiile acestui serviciu se pot enumera:
– timp de furnizare a informatiilor scurtat cu o zi (prin canalele curente este T+1);
– acuratete ridicata a informatiilor;
– acces securizat prin Internet;
– poate fi utilizat ca solutie alternativa de e-commerce in tarile in care relatiile de afaceri sunt bazate pe numerar;
– sistem securizat de furnizare a informatiilor din orice sistem de baze de date cu suport ODBC printr-o interfata web.
* CitiDirect® pentru Plati si Raportari
CitiDirect® Online Banking transforma esential modul de efectuare a platilor si raportarilor referitoare la contul dumneavoastra oferindu-va accesul securizat la conturi, pe baza browser-ului Internet de oriunde si oricand. CitiDirect® va ofera informatii despre contul dumneavoastra pe desktop sau notebook indiferent unde va aflati. Fie ca sunteti la birou sau pe strada, cu CitiDirect® va puteti accesa contul in timp real intr-un mod facil, si sigur. Sistemul este disponibil 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an. CitiDirect® Online Banking va ofera securitate sporita, accesul la acest sistem bazandu-se pe drepturile fiecarui utilizator. Persoanele autorizate din cadrul companiei pot sa ceara ca un anumit utilizator sa aiba acces special (restrictii) in functie de cont, suma, valuta sau tipurile de transfer. Diverse tipuri de roluri (introducere,vizualizare sau autorizare) pot fi atribuite utilizatorilor dumneavoastra in baza unei cereri scrise. Accesul acestora este strict monitorizat si limitat.
CitiDirect® va ofera informatii detaliate in timp real despre conturile Dumneavoastra inclusiv situatia on-line a soldurilor precum si rapoarte consolidate cum sunt: extrasul de cont sumar, extrasul detaliat de cont, detaliile si situatia tranzactiilor, extras de cont incremental.
Reconcilierea conturilor este mult mai usoara cu CitiDirect® Online Banking, deoarece accesul la informatiile privind extrasul de cont este imediat ca si situatia tranzactiilor in functie de numarul de cont, data valutei, tipul tranzactiei sau tipul valutei.
CitiDirect® Online Banking este unica platforma de Internet Banking disponibila in peste 20 de limbi: romana, engleza, germana, ungara, ceha, spaniola, poloneza, turca, rusa etc. Citigroup isi concentreaza atentia asupra integrarii sistemelor ERP ale companiilor cu sistemul bancii in scopul cresterii performantei, reducerii costurilor si minimizarii erorilor. Prin urmare CitiDirect® Online banking permite importul si exportul din si in diverse formate de fisier. Puteti sa tipariti formularele cerute de birourile vamale (copia verde a ordinului de plata) precum si de catre Banca Nationala (DIV, DPE) folosind Typifier.
* Typifier
Typifier este o aplicatie ce permite completarea si tiparirea in mod electronic a diverselor formulare cum ar fi DPE-uri, DIV-uri precum si tiparirea copiei verzi a ordinelor de plata la sediul dumneavoastra. Se elimina astfel operatiunea dificila si consumatoare de timp a scrierii acestora la masina de scris. Folosind Typifier puteti sa introduceti offline platile in lei si in valuta, sa tipariti automat informatiile aferente DPE-urilor si sa procesati apoi platile cu CitiDirect®. Typifier elimina introducerea de doua ori a aceleiasi informatii. Tipareste copia verde a ordinelor de plata pe ambele parti, daca e necesar (pentru platile catre vama). Odata ce ordinul de plata este tiparit el va fi adus la banca pentru semnare stampilare.
Emporiki Bank Romania
* Internet banking – pentru persoane fizice si juridice
Acest serviciu iti asigura accesul la produsele si serviciile noastre bancare 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana. Prin noul nostru serviciu, poti sa efectuezi diverse operatiuni bancare, de la birou, de acasa sau de oriunde in lume, Tot ceea ce iti trebuie este un PC si o conexiune internet.
Prin Internet Banking poti sa transmiti instructiuni referitoare la ordine de plata in lei si valuta, alimentari de carduri, schimburi valutare, constituiri si spargeri de depozite la termen etc. De asemenea, poti solicita in orice moment informatii despre situatia conturilor bancare si poti primi mesajele noastre in legatura cu efectuarea fiecarei tranzactii. Securizarea comunicarii intre tine si banca se bazeaza pe autentificare bi-directionala prin certificate digitale. In plus, orice operatiune transmisa de tine catre banca va fi supusa unui numar succesiv de verificari inainte de a fi procesata. Sistemul este protejat prin cel mai inalt nivel de securitate a transmiterii informatiilor .
Egnatia Bank Romania
* MultiCash
Pachetul software MultiCash face parte din gama de produse de tip „electronic banking”. Acest tip de produs permite legatura la distanta intre client si banca sa, permitandu-i acestuia sa efectueze diverse tipuri de operatiuni fara a se mai deplasa la sediul bancii. De asemenea, in acest fel se evita si schimbul frecvent de documente pe hartie intre client si banca. Transferul de date intre banca si client se poate desfasura in ambele sensuri. Clientul poate prelua de la banca extrasele de cont, informatii diverse despre conturile sale, informatii generale puse la dispozitie de banca (cursuri valutare, buletine informative, etc). Clientul poate transmite la banca ordine de plata atat in lei cat si in valuta. Comunicatia intre client si banca se face prin intermediul unei conexiuni telefonice directe. In aceasta situatie, programul client acceseaza banca prin intermediul unui modem. Conexiunea este complet securizata, informatia transmisa fiind criptata cu algoritmi de criptare foarte performanti (3DES si RSA).
Programul este capabil sa lucreze cu moneda unica europeana EURO. Astfel, exista posibilitatea afisarii tuturor sumelor (sumele platilor, solduri initiale si finale) in EURO pe statia de lucru a clientului, concomitent cu afisarea sumelor echivalente in valuta originala a contului.
HVB Bank Romania
* Online Banking
Permite clientilor HVB Bank Romania folosirea acestui serviciu pentru a verifica si obtine forma imprimata a soldului contului si tranzactiilor din cont, pentru a efectua transferuri interne, plati interne in lei si in valuta, plati externe, ordine de plata programate si pentru constituirea de depozite la termen. Din motive de securitate, serviciul Online banking foloseste codificarea datelor 128-bit SSL, in prezent cel mai folosit algoritm de codificare a datelor in domeniul comercial. Ceea ce este nou pe piata romaneasca este sistemul de acces cu trei nivele de securitate. Prin folosirea numelui de identificare al clientului, a codului PIN, care este necesar pentru a procesa cu ajutorul unui dispozitiv de securitate Digipass 300 un asa numit token (simbol), un cod de intrare de siguranta, serviciul ofera protectie maxima. O alta importanta masura de siguranta este valabilitatea limitata in timp a simbolului, care este schimbat automat la fiecare 30 de secunde. Prin intermediul serviciului Online banking, clientii HVB Bank Romania pot efectua tranzactii 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, din orice loc: de acasa, de la locul de munca sau chiar in vacanta (daca aveti acces la Internet). Noua metoda de servicii bancare este convenabila, rapida, sigura si asistata de un serviciu clienti care este operativ intre orele 8.00 a.m. – 00.00 p.m. In plus, clientul poate economisi bani, deoarece taxele pentru tranzactii si comisioanele sunt cu 50% mai mici decat tranzactiile pe suport de hartie. Pentru a avea acces la acest serviciu, clientul trebuie sa aiba un cont curent la HVB Bank Romania si sa incheie un contract de servicii Online Banking
LIBRA BANK
* LIBRA WEB BANKING
Serviciul Internet Banking utilizeaza tehnologia Internet pentru a permite accesul in timp real al clientilor la serviciile LIBRA BANK. Acesta este confom cu toate standardele internationale in ceea ce priveste securitatea tranzactiilor prin INTERNET. Contul este protejat impotriva accesului neautorizat printr-un sistem complex de securitate. Prin utilizarea LIBRA WEB BANKING clientii au acces permanent on-line la conturile lor si pot efectua operatiuni 24 ore din 24, 365 de zile pe an. De asemenea, serviciul ofera o mare mobilitate, facilitatile acestuia fiind disponibile de la orice calculator conectat la Internet. Principalele servicii oferite sunt:
– plati in lei catre beneficiari si bugetul statului;
– plati in valuta;
– schimb valutar spot si forward;
– managementul depozitelor;
– vizualizarea extraselor de cont;
– vizualizarea operatiunilor efectuate intr-un anumit interval;
– informatii financiare;
– administrarea fondurilor.
Principalele avantaje ale utilizarii LIBRA WEB BANKING pentru clientii bancii:
– costuri scazute aferente utilizarii serviciilor si produselor bancare;
– accesul facil la informatii referitoare la soldul conturilor;
– managementul lichiditatilor;
– confort (toate operatiunile pot fi efectuate de acasa sau de la birou, fara a fi necesara deplasarea la banca);
– rapiditate (timpii de raspuns ai sistemului sunt foarte scurti, ceea ce permite efectuarea de plati in ultimul moment).
Piraeus Bank Romania
EXPRESSBank
* TELEBank va permite obtinerea de informatii precum si realizarea de oparatiuni bancare prin intermediul unui simplu apel telefonic. Accesul la seviciul TELEBank se face prin apelarea numarului 303.69.69.
* MOBILBank va permite sa beneficiati de mesaje scurte (SMS) cu privire la cursurile de schimb si dobanzile Piraeus Bank Romania.
* INFOBank va ofera posibilitatea obtinerii de informatii despre operatiunile efectuate in contul dumneavoastra, practic din oricare parte a lumii.
* DIRECTBank este destinat efectuarii de plati (lei sau valuta), fara a fi necesara deplasarea la banca. Emiterea si transmiterea ordinelor de plata se face prin fax sau electronic.
Raiffeisen Bank
* Multicash
Serviciul Multicash oferit de Raiffeisen Bank este un serviciu de electronic banking care iti permite accesarea conturilor curente de la distanta, in conditii de siguranta si eficienta. Caracteristici:
– accesul de la distanta la conturi curente;
– vizualizarea extraselor de cont;
– plati in ROL (inclusiv plati bugetare) si in valuta;
– permite crearea de baze de date cu furnizori;
– acces la istoric plati si incasari;
– comisioane bancare mai mici pentru operatiunile specifice;
– capacitate de instalare in retea;
– disponibil atat in limba romana, cat si in engleza;
– capacitatea de a defini diferite niveluri de competenta;
– permite crearea de legaturi cu sisteme contabile;
– permite generarea de rapoarte;
– asistenta tehnica regionala.
Avantajele serviciului sunt reprezentate de faptul ca beneficiezi de servicii bancare direct din biroul tau, informatii actualizate la fiecare ora,
timp redus alocat efectuarii platilor si obtinerii extrasului, utilizare eficienta si costuri reduse.
* myBanking
my Banking este un serviciu oferit de Raiffeisen Bank si Connex prin care poti afla informatiile financiare privind contul tau bancar si cursul valutar si poti face platile de facturi si reincarcarile de cartele telefonice direct din meniul telefonului. Serviciul myBanking este accesibil oriunde exista acoperire pentru serviciul GSM Connex, inclusiv atunci cand esti in Roaming.
Pentru a beneficia de serviciul myBanking ai nevoie de:
– un cont deschis la Raiffeisen Bank;
– un SIM