Cu un numar de 300 de retele de franciza, piata romaneasca este cea mai dinamica din regiune, fiind depasita doar de Ungaria unde sunt 400 de modele, scrie Romania Libera.
Insa este vorba despre un inceput, avand in vedere faptul ca in Franta functioneaza 900 de astfel de retele cu peste 18.000 de francizati. Razvan Blid, director al firmei CHR Consulting, estimeaza ca in anul 2007 aceasta piata va creste cu cel putin 30%, atat in ceea ce priveste numarul brandurilor noi care vor intra in tara sau al firmelor romanesti care vor alege sa se dezvolte in acest mod, cat si in privinta cifrei de afaceri care va putea ajunge la sfarsitul anului la peste 1,5 miliarde euro.
De mentionat este faptul ca, daca in ultimii patru ani investitia medie intr-o astfel de afacere se situa la un nivel situat intre 10.000 si 30.000 de euro (cifra incluzand atat pretul de achizitie a francizei – a dreptului de a intra in retea si de a folosi o marca cunoscuta si apreciata deja de foarte multi consumatori -, cat si costul investitiilor necesare pentru punerea pe picioare a afacerii), in prezent se cheltuiesc in medie 80.000-150.000 de euro pentru obtinerea si operarea unei francize. Ceea ce inseamna ca in piata exista mai mult capital si mai multa forta economica, iar analistii spun ca si amploarea si succesul afacerii sunt direct proportionale cu capitalul investit initial.