Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat, saptamana trecuta, Norma nr. 25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, elaborata in aplicarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, se arata intr-un comunicat de presa al comisiei.
Actul normativ a fost transmis spre publicare in Monitorul Oficial, iar la data intrarii sale in vigoare se revoca Hotararea Consiliului CSSPP nr. 29/3.04.2007 privind aprobarea Normei nr. 9/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, publicata in Monitorul Oficial nr. 249/2007.
Norma nr.25/2007 a fost elaborata tinand cont de necesitatea clarificarii prevederilor cuprinse in Norma nr. 9/2007 referitoare la persoana juridica specializata sa desfasoare cursuri de pregatire profesionala pentru agentii de marketing persoane fizice, precum si de introducerea unor prevederi referitoare la statutul microintreprinderilor ca agent de marketing persoana juridica (consultant de pensii private).
De asemenea, s-a avut in vedere reglementarea desfasurarii activitatii de marketing a fondurilor de pensii administrate privat si de catre societatile comerciale constituite si autorizate conform legilor speciale de Banca Nationala a Romaniei, de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor sau de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.
Norma reglementeaza activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat si procedura de autorizare sau de avizare a agentilor de marketing.
Marketingul fondului de pensii administrat privat reprezinta activitatea condusa de catre administrator in vederea atragerii de participanti la un fond de pensii administrat privat prin intermediul agentilor de marketing autorizati sau avizati de catre CSSPP.