Numai in acest an, KSI Kasolventia a incercat sa recupereze datoriile la banci, firme de telecomunicatii, asigurari sau de cosmetice, pe care le-au avut un numar de 300.000 de persoane.
Asa cum am vazut, numai un sfert din numarul datoriilor se poate recupera pe cai amiabile, compania staduindu-se sa gaseasca cea mai buna solutie de a gasi o cale de impacare intre datornic si firma creditoare.
“Numai in ultima instanta se ajunge in tribunal, in special cind e vorba de persoane juridice cu datorii importante”, a declarat Adrian Boghiu, managing director al KSI Kasolvenzia, care face parte din grupul international KG EOS Holding GmbH & Co, cea mai mare companie de recuperare a debitelor din Sud-Estul Europei.
Declaratia a fost facuta cu ocazia unei conferinte de presa in care a fost prezentata decizia grupului EOS de a cumpara compania greceasca furnizoare de servicii financiare, Europe Matrix.
Hans –Werner Scherer, presedintele KG EOS Holding, a explicat, in cadrul conferintei, modalitatea prin care se recupereaza datoriile: “In Romania se intimpla acum acelasi lucru cu care ne confruntam in Germania la sfirsitul anilor 70: metodele de recuperare a datoriilor, in contextul cresterii puternice a economiei si a creditarii. Exista mai multe faze ale recuperarii datoriei in care noi putem interveni, astfel incit relatia creditorului cu datornicul sa ramina curata”.
Peste 50.000 de credite cumparate
Boghiu a precizat ca firma pe care o conduce poate ajunge si intr-o faza mult mai avansata de management al creantelor, cumpararea datoriilor, firma pe care o conduce fiind singura care face acest lucru in Romania. Astfel ca peste 50.000 de credite au fost cumparate pina acum de la cei care nu au mai reusit sa-si onoreze obligatiile catre banca.
Directorul Kasolvenzia a spus ca solutia de cumparare a creditelor va lua avind odata cu dezvoltarea unei burse de cumparare si valorificare a creantelor, la fel cum se intimpla in statele dezvoltate.
Adrian Boghiu a precizat care sunt motivele pentru care bancile sau firmele de asigurari apeleaza la firmele de recuperare a creantelor: nu reusesc ele insele sa-si recupereze banii de la debitori; prefera sa-si externalizeze intreaga activitate de recuperare a debitelor, facind astfel economii financiare si sporind eficienta; din alte motive de ordin financiar, precum factoring-ul sau achizitiile de creante, compania nefiind astfel afectata fiinanciar, putind sa-si vada in continuare de activitate.
Directorul Kasolventia a mai precizat ca firma sa va mai investi 4,5 milioane de euro in dezvoltarea activitatii. O parte din investitii sunt destinate dezvoltarii activitatii de recuperare a debitelor de la pesoane juridice. “Vrem sa fim mult mai dinamici in colectarea creantelor comerciale”, a precizat el. In acest scop, in toata tara sunt in curs de infiintare citeva zeci de birouri de avocati care sunt gata sa treaca la activitatea de recuperare in instanta a creantelor de la diverse companii.
Kasolventia are ca obiectiv pentru anul viitor o cifra de afaceri de 3,5-4 milioane de de Euro si pastrarea fotoliului de lider de piata in recuperarea creantelor. In 2004, compania a avut o cifra de afaceri de 1,5 milioane euro, iar pentru acest an se prevede o cifra de 2,5 milioane.
Comunicat de presa
Grupul EOS achizitioneaza pachetul majoritar de actiuni al companiei grecesti Europe Matrix – furnizoare de servicii financiare
Grupul EOS isi continua strategia de expansiune: compania de servicii financiare reprezentata la nivel international, a achizitionat majoritatea actiunilor companiei grecesti, furnizoare de servicii financiare privind managementul creantelor, Europe Matrix.
KG EOS Holding GmbH & Co. a achizitionat o majoritate a actiunilor companiei de servicii financiare Europe Matrix Financial Services S.A.. Acest lucru face posibila expansiunea grupului catre zona sud-estica a Europei. Grupul EOS este reprezentat acum in 16 tari din Europa si in Statele Unite ale Americii.
Odata cu aceasta achizitie, grupul EOS isi intareste pozitionarea pe piata de servicii financiare, in principal in ceea ce priveste managementul creantelor, in care are cea mai mare cifra de afaceri: „In ceea ce priveste acest segment de piata, suntem prima companie internationala care patrunde pe piata greaca – un aspect care confera un avantaj competitiv de o importanta strategica”, explica Hans –Werner Scherer, Presedintele KG EOS Holding GmbH & Co. „Grecia ne ofera accesul catre o piata de telecomunicatii cu un inalt potential – acesta fiind un sector important din portofoliul detinut de clientul nostru”. Compania de servicii financiare isi va aduce aportul in aceasta fuziune, prin cele trei componente majore ale activitatii sale: managementul recuperarii de creante, managementul lichiditatilor si managementul informatiei. Principalul scop al acestei fuziuni este acela de a imbunatatii colectarea internationala.
Inca din anul 1990, grupul EOS a inceput sa-si schimbe strategia. In plus fata de continua expansiune a gamei de servicii oferite pietei, compania de servicii financiare si-a initiat activitatea pe piete internationale, in principal prin achizitionarea de actiuni in cadrul altor companii. KSI Kasolvenzia Romania face parte din grupul international EOS, divizia de servicii financiare a grupului Otto. In afara de reprezentarea grupului EOS in Germania, el este prezent totodata in SUA, Elvetia, Olanda, Polonia, Slovacia, Slovenia, Cehia, Turcia, Ungaria, Marea Britanie, Austria si Romania. EOS are un portofoliu cuprins din 20,000 de clienti din toata lumea – in plus fata de clientii din companiile de telecomunicatii. Acest lucru reprezinta clienti din domenii precum institutii bancare, companii de asigurari, companii industriale si de produse precum si companii furnizoare de energie electrica.
Georg Kovacs, Managing Director al KSI Kasolvenzia Romania, subsidiara a EOS Grup, intampina achizitia subsidiarei Europe Matrix Romania. “Aceasta achizitie se potriveste perfect cu strategia noastra de continua crestere, strategie care ne-a facut sa devenim lideri de piata in managementul creantelor din Romania, avand o cota de piata de aproximativ 44%, in mai putin de 3 ani de prezenta pe piata romaneasca. Ne asteptam ca aceasta achizitie sa aiba un efect pozitiv atat asupra cotei noastre de piata cat si asupra ratei de crestere, motiv pentru care ne asteptam sa depasim 50% cota de piata pentru 2005”.
Clientii KSI Kasolvenzia Romania beneficiaza de acces la solutii customizate, la un management al colectarii de creante, resurse specializate si de o companie ce detine o experienta demonstrata atat local cat si international. KSI Kasolvenzia Romania ofera clientilor sai solutii adaptate de management al colectarii de creante neincasate. Scopul acestor solutii integrate este acela de a armoniza nevoile si strategia comerciala a potentialilor parteneri cu serviciile oferite de KSI. Rezultatul este o solutie adaptata cerintelor clientului, caruia ii va oferi maximum de beneficii.
KSI Kasolvenzia Romania gestioneaza cazuri de colectare de debite, in valoare de peste 50 milioane de Euro, pentru companii precum Avon, Oriflame, Connex, Orange, Banca Þiriac, Credisson, Garanta si Asiban, permitandu-le acestora sa se concentreze pe cresterea activitatii proprii.
Europe Matrix Financial Services, care opereaza in principal in sfera managementului de colectare creante neincasate, se bucura de un vast portofoliu de clienti in care predomina institutiile financiare, astfel precum Banca Nationala a Greciei si EFG Eurobank Ergasias. Crescand odata cu marirea bazei de clienti existente, compania a avut o ascensiune plina de succes in ultimii ani, un exemplu fiind expansiunea sa din zona balcanica, mai ales pe segmentul reprezentat de institutii bancare.
„Reteaua internationala a grupului EOS si cresterea nivelului de lichiditati asigurata de noul si puternicul nostru partener, ne evidentiaza deschiderea de noi posibilitati, greu de atins pana acum”, explica Christos Savvides, Presedinte al Europe Matrix. Spre exemplu, compania poate sa isi adauge, in acest moment, in cadrul serviciilor oferite si serviciul de cumparare de creante neincasate. Europe Matrix beneficiaza de pe urma standardelor de calitate precum si de pe urma puternicului brand international, EOS. „ Este o situatie in care ambele parti au de castigat”, este modalitatea in care Scherer rezuma toata aceasta fuziune.
Intrebari frecvente
Cum se poate recunoaste notabilitatea unei companii de recuperare creante?
Companiile notabile de recuperare creante pot fi recunoscute prin faptul ca nu garanteaza succesul unei recuperari integrale a creantelor. Ele joaca rolul unui mediator intre creditor si debitor si beneficiaza de un management profesional al recuperarii debitelor, in limitele cadrului legal.
Ce se intampla daca imputernicesc o companie de recuperare creante?
Compania de recuperare creante va trimite mai intai o notificare de plata. In multe dintre cazuri, debitorul se va conforma cererii facute de o companie de recuperare externa, deoarece ii este teama de consecintele legale ale neplatii. Compania de colectare de creante va reaminti debitorului obligatiile de plata prin telefoane consecutive, in cazul in care notificarea scrisa nu are succes. Daca aceste masuri nu ofera rezultatele dorite, se va recurge la procedura actiunii in justitie. In oricare dintre cazuri, creditorul detine decizia finala in ceea ce priveste masurile ulterioare. Companiile notabile de colectare de creante urmaresc instructiunile creditorului in masura in care ele se incadreaza in normele legale.
Cum se pot proteja companiile de pierderile determinate de neplata (facturilor)?
Cel mai important aspect este reprezentat de selectarea atenta a clientilor carora le sunt oferite credite. Un control atent al creditului reprezinta cel mai important lucru pentru a te proteja de pierderi datorate neplatilor; acesta nu trebuie doar sa actioneze in momentul in care platile nu sunt facute la timp, ci si sa recunoasca semnele unor posibile probleme ale clientului. Indicatorii unor posibile probleme de lichiditate sunt: schimbarea modalitatii de plata (de la transfer bancar la plata prin cec sau polite); noi detalii bancare (probleme cu alte banci); schimbari frecvente ale adresei/ locuintei.
De ce companiile de recuperare creante pot completa cu succes departamentul de control intern al creditului din cadrul companiei?
Companiile de recuperare de creante au rata de succes mai mare, deoarece sunt specializate in serviciile de recuperare de creante, in comparatie cu departamentele de control al creditului intern din cadrul unei companii. In departamentul de contabilitate al unei companii nu exista numai specialisti in controlul creditului. De asemenea, personalul intern ar fi coplesit de procesele birocratice ale colectarii de creante. Multi dintre angajati considera aceasta activitate ca fiind neplacuta si, deci, nu o realizeaza in mod adecvat. Rezultatul acestui fapt se poate materializa in pierderi iremediabile de fonduri. In comparatie cu acesta, succesul recuperarii de creante pe cale amiabila este foarte mare.
Serviciul de recuperare creante va inlocui controlul creditului intern?
Nu, deoarece companiile de recuperare de creante sunt parte a controlului creditului intern al unei companii. Ele sunt consultate in cazuri dificile, adica in cazurile in care nu a fost facuta nici o plata, in ciuda numeroaselor notificari trimise, situatie in care poate izbucni un conflict. Daca este consultata o companie de recuperare de creante, departamentul de control al creditului intern pastreaza un anumit echilibru asupra cazurilor respective.
Se poate intampla sa-ti pierzi prestigiul daca apelezi la serviciile unei companii de recuperare creante?
Nu, deoarece companiile de recuperare de creante se comporta ca mediatori intre creditor si debitor, fiind astfel de folos ambelor parti. Acest lucru este confirmat prin portofoliul de clienti ai Kasolvenziei. Din ce in ce mai multi debitori apreciaza serviciile profesionale ale unei companii notabile de recuperare de creante, atunci cand vine vorba de plata unor datorii restante.
Cum si cand se primeste un raport despre starea cazurilor?
In general, raportarea se face pe e-mail, dar se poate trimite si pe fax, daca se solicita expres de catre client. La telefon se ofera doar informatii pentru care este nevoie de un raspuns urgent. Raportarea se efectueaza lunar sau bilunar si doar in cazurile in care se impune un raspuns urgent din partea clientului sau semnalarea unei situatii, se trimite un raport imediat.
Ce se intampla daca un debitor nu vrea sau nu poate sa plateasca?
In cazuri extreme, este obtinut un titlu executoriu, adica plata datoriei va fi impusa printr-un ordin judecatoresc. Daca debitorul nu poate sau refuza si in acest caz sa plateasca, compania de colectare de creante va lua toate masurile necesare. Se contacteaza un executor judecatoresc care va monitoriza situatia financiara a debitorului, chiar daca acesta isi schimba domiciliul. In plus, se va continua monitorizarea debitorului si se vor mentine restrictiile, evitandu-se in acest fel o situatie neplacuta.
De ce nu este fortat cumva debitorul sa achite debitele restante?
Orice forma de constrangere este interzisa prin lege. KSI negociaza, in numele clientilor sai, plata debitelor, bazandu-se pe prevederile legale in vigoare.
De ce sa nu negociez cu debitorul in paralel cu agentia de colectare de creante neincasate?
Negocierile paralele creeaza posibilitatea debitorului de a trage de timp sau de a induce in eroare atat pe client, cat agentia de colectare. In plus, negocierile cu agentia de colectare sunt compromise, intrucat vor fi considerate redundante.
De ce nu se poate obliga un debitor sa achite o factura mai veche de trei ani?
Legea prevede ca, dupa trecerea a trei ani de la scadenta obligatiei de plata, datoria se prescrie, nemaiputand fi ceruta pe calea actiunii in instanta. Cu toate acestea, in cazul in care debitorul, in urma actiunilor agentiei de colectare, efectueaza de buna voie plata, nu o mai poate cere inapoi de la creditor.
Cum se calculeaza dobanzile/penalitatile?
Penalitatile se calculeaza conform prevederilor contractuale. In cazul in care nu exista prevazute penalitati, se va calcula dobanda legala, conform prevederilor in vigoare.
Se pot calcula dobanzi sau penalitati la un debit care provine doar dintr-o factura acceptata, fara sa existe un contract?
La o factura acceptata (semnata de o persoana care are calitatea de a accepta facturi – administrator sau gestionar) pot fi calculate penalitati, daca pe factura exista inscrise clauze referitoare la penalitati; in caz contrar, poate fi calculata doar dobanda legala.
Cum recuperez cea mai mare suma de bani posibila?
Agentia de colectare prezinta o evaluare a debitorului si a contractului, facand o recomandare cu privire la posibilitatea cererii de penalitati sau dobanzi, dupa studierea documentatiei. De asemenea, in cazul in care situatia financiara a debitorului sau cuantumul debitului nu permit o plata imediata, este indicata acceptarea platii esalonate a debitului, chiar daca perioada propusa este mai lunga decat asteptarile creditorului.
De ce nu se trimite imediat dosarul in instanta?
Costurile de trimitere a unui dosar in instanta sunt mai mari si, de obicei, obtinerea unei sentinte se intinde pe o perioada destul de lunga de timp. De aceea, recomandam incercarea obtinerii unei solutii pe cale amiabila.
Intrebari frecvente despre EOS
1. Cine sau ce este EOS?
Raspuns:
EOS reuneste, acum, peste 30 de ani de experienta in orice aspect legat de bani.
In acest domeniu, va oferim, intr-un singur loc, servicii financiare in intreaga lume, prin cooperare cu cele 20 de filiale ale noastre – sub umbrela EOS. Va punem la dispozitie informatii legate de riscurile comerciale, va oferim consultanta cu privire la facturile neachitate si ne reprezentam clientii atunci cand este vorba despre negocieri cu debitorii care nu si-au indeplinit obligatiile financiare. Toate acestea cu ajutorul celei mai inalte tehnologii.
Nu doar din acest motiv, suntem deja liderul pietei europene in acest sector.
Afiliatii EOS se afla chiar si pe Coasta de Vest a Americii si in Bosfor.
Avem, in prezent, 2.500 de angajati in 16 tari europene si in Statele Unite ale Americii.
2. Ce face EOS?
Raspuns:
Pe scurt, EOS ofera solutii personalizate pentru toate aspectele legate de bani. Noi oferim clientului asistenta inainte, in timpul si dupa o relatie de afaceri.
Punem la dispozitia clientilor nostri asistenta si informatii legate de eventualele riscuri legate de clientii acestora, inainte de finalizarea unei tranzactii comerciale.
In cazul in care clientii nostri doresc, putem prelua intreaga activitate contabila a acestora.
Ori de cate ori facturile nu sunt achitate, noi contactam clientul care nu si-a indeplinit obligatiile financiare si vom intocmi, impreuna cu acesta, un plan, subliniind modul in care el poate regla aceste conturi: cu ajutorul unor masuri personalizate si prevazatoare.
3. EOS – De ce acest nume?
Intrebare:
Ce inseamna EOS?
Raspuns:
Grupul EOS provine din fostul „Deutscher Inkasso-Dienst” (Agentia Germana de Incasare a Debitelor). Dar in ultimii ani, grupul nostru a suferit modificari considerabile. Peste toate, ne-am concentrat mai mult asupra aspectelor internationale, iar acum ne reprezentam clientii la nivel global. Asadar, am incercat sa gasim un nume fictiv scurt, de neuitat si aplicabil la nivel international, iar in final ne-am oprit la EOS.
4. Otto-Versand
Intrebare:
Cine sunt asociatii EOS?
Raspuns:
Suntem o filiala detinuta in totalitate de Otto Group.
Intrebare:
De ce aceasta afiliere cu Otto Group nu a fost adusa la cunostinta publicului pana acum?
Raspuns:
Din punct de vedere istoric, EOS a fost infiintat din departamentul de incasare a debitelor din cadrul Otto, Deutscher Inkasso Dienst/DID (Agentia Germana de Incasare de Debitelor). Pentru a analiza afacerile terte in acest context, a fost, in primul rand, necesar sa se stabileasca o anumita distanta intre noi si activitatile de comanda prin posta ale Otto. In acest scop, exista o majoritate de asociati printr-un administrator. Astazi, EOS Group genereaza majoritatea vanzarilor si castigurilor sale cu terti, in derularea acestui proces demonstrandu-si eficienta atat la nivel national, cat si la nivel international. Aceasta inseamna ca reticenta anterioara nu mai este necesara si, de asemenea, nu mai este adecvata din punct de vedere al transparentei.
5. De ce incasare?
Intrebare:
De ce sunt necesare agentiile de incasare a debitelor, care incaseaza bani de la persoane fizice care sunt deja intr-o situatie economica precara?
Raspuns:
O societate trebuie sa poata sa isi recupereze costurile de productie si personal, pe care le-a investit. Este, de fapt, vorba despre prestarea unui serviciu contra unui alt serviciu, altfel functionarea economiei noastre ar fi imposibila.
Daca, de exemplu, un client cumpara o masina, el promite sa o plateasca. Daca nu se tine de cuvant, vanzatorul va suferi o pierdere considerabila si ar putea chiar sa aiba probleme financiare grave – in cel mai rau caz, ar putea chiar sa dea faliment.
Agentiile de incasare exista pentru a impiedica o asemenea situatie. Incercati sa va imaginati: in fiecare an, aproximativ 600.000 de persoane din Germania isi pierd locurile de munca ca urmare a unor asa-numite pierderi generate de debite.
6. Avantaj pentru clienti
Intrebare:
Multe societati au propriile lor departamente de urmarire. Cum pot beneficia clientii de identificarea acestor sarcini si de alocarea lor catre agentiile de incasare, care apartin EOS Group?
Raspuns:
Avantajul cheie il reprezinta faptul ca noi putem scuti proprii clienti de indatoriri, care nu apartin, intr-adevar, activitatii lor de baza. O activitate de comenzi prin posta, de exemplu, intentioneaza sa vanda carti. Punctul sau forte sunt vanzarile. Punctul nostru forte este reprezentat de facturile neachitate: de exemplu, trebuie sa prevenim existenta unor asemenea facturi sau sa ne asiguram ca ele sunt platite. Noi ne asiguram ca acesti clienti ai nostri raman solvabili si sunt capabili sa evite situatiile de criza.
Pentru multi dintre clientii nostri, un alt motiv pentru identificarea activitatii lor legate de sumele de incasat este ca, in acest fel, pot sa mentina relatii bune de afaceri cu clientii lor. Noi le negociem solicitarile intr-o maniera consecventa si inteligibila.
7. Beneficiile in fata procedurilor juridice de executare silita
Intrebare:
Daca nu primesc suma de bani care imi este datorata conform contractului de vanzare – cumparare, initiez procedurile legale. Ce poate face EOS mai mult decat instanta?
Raspuns:
Foarte mult. Mai presus de orice, EOS este mai rapid si intocmeste planuri de rambursare impreuna cu clientul in culpa, cu mult timp inainte de implicarea instantei.
Procedurile juridice iau mult timp, sunt extrem de scumpe atat pentru creditori, cat si pentru debitori si, ca regula generala, nu duc intotdeauna la achitarea datoriei: debitorul este dat la o parte ca fiind nedemn sa beneficieze de credit.
Ne bazam pe dialog personal si solutii comune.
8. Cum incaseaza EOS datoriile?
Intrebare:
Cum procedeaza EOS odata ce primeste instructiuni de la un creditor pentru incasarea datoriilor?
Raspuns:
La orice rata, nu printr-o abordare violenta sau prin exercitarea presiunii. Ne bazam pe comunicare si intelegere de la inceput.
Pentru inceput, trimitem o scrisoare personala prin care indicam faptul ca suntem gata sa cautam, impreuna cu debitorul in culpa, solutiile corespunzatoare.
Apoi apelam la contacte telefonice si, in cele din urma, la contact personal. Aceste doua abordari sunt realizate cu ajutorul unui personal instruit, alcatuit in majoritate din femei, personal care a fost pregatit pentru a simpatiza cu debitorul.
Daca este cazul, procedurile in instanta sunt demarate in paralel cu acest demers, astfel incat valabilitatea reclamarii debitelor sa nu expire. Aceasta deoarece ne odihnim doar dupa ce datoria a fost achitata – chiar daca acest lucru ne ia cativa ani sau chiar decenii.
9. Modalitatea de tratare a debitorului
Intrebare:
Ca sa obtii o suma de bani pe care ceilalti o credeau deja pierduta ca urmare a faptului ca debitorul pur si simplu refuza sa plateasca trebuie sa exerciti o anumita presiune, nu-i asa? Va bazati pe intimidare?
Raspuns:
Nu ne bazam nici pe intimidare, nici pe presiune, ci facem uz de discretie atunci cand este vorba de debitori in culpa, care fie nu pot, fie nu vor sa isi respecte obligatiile de plata.
Personalul nostru petrece destul de mult timp pentru a lamuri debitorul ca este si in interesul sau sa isi achite datoriile, astfel incat sa nu isi piarda solvabilitatea si, in cele din urma, sa ajunga la faliment.
Intamplator, presiunea atrage contrapresiune. De o asemenea situatie nu poate beneficia nimeni. De asemenea, ne consideram un mediator sensibil intre clientul nostru si clientul sau aflat in culpa. Deci, facem tot posibilul sa gasim solutiile cele mai bune pentru ambele parti, de exemplu, de plata in rate pe termen lung sau esalonarea platilor pana la reduceri aplicate in caz de plata imediata.
10. Incasarea ca mijloc de stabilizare a economiei
Intrebare:
Deseori se intampla sa auzim agentiile de incasare a debitelor sustinand ca au un efect stabilizator asupra economiei. Cum se intampla aceasta?
Raspuns:
Iata un exemplu: daca angajatii unui instalator lucreaza pe santier, el trebuie sa ii plateasca. Pentru aceasta, deseori el incaseaza bani de la clientii sai. Totusi, daca acestia refuza sa plateasca, societatea va avea probleme in achitarea propriilor facturi si a salariilor catre personalul sau. In cel mai rau caz, acest lucru ar putea sa duca la falimentarea instalatorului.
In fiecare an, aproximativ 600.000 de oameni din Germania isi pierd locurile de munca in acest fel. In schimb, statul pierde cateva milioane de Euro din impozite in fiecare an, iar in 2005 pierderea estimata va fi de 35 – 40 miliarde de Euro. Dauna produsa economiei nationale, ca intreg, este deci considerabila. Aceasta dauna poate fi evitata daca promisiunile de plata sunt tinute si este sarcina agentiilor de incasare a debitelor sa faca acest lucru.
11. Intermediere
Intrebare:
Ce inseamna exact intermedierea si cine beneficiaza de ea?
Raspuns:
Folosind intermedierea, EOS ajuta in special intreprinderile mijlocii sa se repuna rapid pe picioare. Noi achitam facturile societatilor imediat, contra unei taxe, si apoi obtinem banii direct de la clientul acestora. Aceasta asa-numita intermediere asigura planificarea de afaceri pe termen lung si, nu in ultimul rand, locurile de munca.
Contact:
KSI Kasolvenzia Romania S.A.
Ioana Roxana Florea
Marketing Assistant
Cladirea Aerofina, Sos. Fabrica de Glucoza nr. 5, et. 4,
Sector 2, Bucuresti
Tel.: +40 (0)21 300 80 80
Fax: +40 (0)21 300 80 88
Mobil: +40 (0)746 236 223
E-mail: roxana.florea@kasolvenzia.ro
Web: www.kasolvenzia.ro
ce se intampla daca debitorul nu detine nici un bun care poate fi evaluat si sechestrat si nu are nici un venit?
cum pot sa-mi vand si eu creditele nu reusesc sa le mai platesc la timp di cauza unor probleme pe care le amiar bancile nu ma inteleg deloc si i-mi pun penalizari mai mari decat rata , ce sa fac?
Cu siguranta activitatea de recuperari credite incepe sa fie o afacere in Romania . Eu vreau sa incep o afacere de acest gen si am nevoie de putin ajutor. Este cineva care ar putea sa ma sfatuiasca? multumesc
cum dumnezeu credeti voi ca o sa recuperati dotorii stand pe un fotoliu si sunand la telefon, pe o persoana pe care nu ati vazut-o, numai pentru faptul ca este o ( mica , mare ) coincidenta de nume. Pai asa cum ati scris in comunicatul de presa de mai sus e normal ca recuperarea sa dureze decenii.
stiti ce este interesant la voi . – eu daca as fi un creditor si dupa doi ani sau trei de munca a d-voastra , nu puteti dovedi decat niste inregistrari la telefon cu o anumita persoana nu stiu zau pe ce va da banii . sau poate aceasta este strategia d-voastra . lumea asta este plina de fraieri dar trebuie sa-i gasesti ,d-voastra vad ca aveti lipici la ei. va recomand sa angajati un PSIHOLOG care sa va analizeze inregistrarile telefonice ca altfel numai cu femeile care \” simpatizeaza cu debitorul\” nu vad o reusita.
va doresc succes.
esti prost(a) informat(a) …… si nu ai nici cea mai vaga idee care e procedura sau strategia
Cine Dumnezeului imi cumpara mie creditul de la banca pe care nu mai pot sa il achit ?!?!Sa posteze acea persoana aici si ii promit ca daca ma scapa de aceasta povara ii pup picioarele si il strig \” Shefu\’ \” pe unde il intalnesc !