Pe data de 2 decembrie 2006, societatea comerciala ROMEXPO S.A. implineste 15 ani de existenta. Prezenta de elita in domeniul organizarii de targuri si expozitii, ROMEXPO este singura societate din Romania care dispune de specialistii si infrastructura necesara organizarii in conditii optime a manifestarilor de gen, se arata intr-un comunicat de presa al companiei.

Scurt istoric

ROMEXPO s-a infiintat in data de 2 decembrie 1991, in urma reorganizarii fostei Intreprinderi de Targuri si Expozitii. Presedinte-director general a fost ales George Cojocaru, pe atunci secretar general al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti. ROMEXPO a preluat experienta de 25 de ani in organizare de expozitii in tara si a participarilor oficiale romanesti la targuri straine a Intreprinderii de Targuri si Expozitii.

Prima expozitie a avut loc in anul 1964, avand titulatura “Expozitia Realizarilor Economiei Nationale”. In anul 1970, s-a organizat prima editie a Targului International Bucuresti (TIB), desfasurat pe o suprafata de 70.000 mp, avand peste 1.000 de expozanti din 30 de state. In 1970, este inaugurat Targul International de Bunuri de Consum Bucuresti (TIBCO). Din 1981, cele doua targuri fuzioneaza, devenind expozitie anuala.

Odata cu infiintarea societatii ROMEXPO, alaturi de TIB, cea mai cunoscuta manifestare expozitionala din Romania, au fost organizate alte cateva manifestari specializate, astazi targuri cu prestanta, recunoscute pe plan mondial: Rommedica, Rompharma, Romcontrola, Construct Expo, Romtherm, BITME, BIFE, IndAgra, ExpoDrink, All Pack, Modexpo, Targul International de Turism, Romhotel, etc.

Tematica abordata acopera, practic, totalitatea sectoarelor economiei nationale: constructii si amenajari interioare, instalatii, utilaje, echipamente si tehnologii pentru cele mai diverse domenii industriale, agro-zootehnie si industrie alimentara, ambalaje, industria de aparare, medicina umana si veterinara, bunuri de larg consum nealimentare, mobila, turism, media si industrie tipografica, productie publicitara, confectii, textile, cosmetice, cadouri, etc.

Aceasta particularitate individualizeaza ROMEXPO S.A. din punctul de vedere al potentialului organizatoric de care dispune, diferentiind societatea ROMEXPO de alti organizatori, ce abordeaza doar domenii singulare sau restranse ca diversitate tematica. O mare parte dintre din ele sunt evenimente agreate de UFI, cel mai important organism international de profil, ceea ce spune foarte mult despre notorietatea de care se bucura aceste manifestari. De asemenea, ROMEXPO se poate mandri cu faptul ca este singurul organizator de targuri si expozitii internationale din Romania, membru cu drepturi depline al unor prestigioase asociatii internationale din industria de targuri si expozitii: UFI – Asociatia Mondiala a Industriei de Expozitii, CEFA – Alianta Targurilor din Europa Centrala, EASE – Asociatia Targurilor din Sud-Estul Europei, CENTREX – Uniunea Internationala pentru Raportarea Statisticilor Expozitiilor.

Preocupata in permanenta de calitatea manifestarilor sale si dispunand de cel mai extins complex expozitional din Romania, care include si un centru de conferinte si congrese, ROMEXPO este un veritabil furnizor de pachete de servicii complete pentru expozanti, de la cele uzuale, la cele cu grad inalt de complexitate, care imprima unui targ sau expozitie o nota distincta de eleganta si personalitate.

Romexpo, in anul 2006

Anul acesta, ROMEXPO a gazduit in complexul sau expozitional peste 40 de evenimente expozitionale internationale. Numarul total al expozantilor participanti a depasit 7.000, din care aproximativ 5.500 sunt romani. Suprafata totala de expunere a inregistrat o crestere cu 20%, iar numarul expozantilor cu 5%, fata de anul 2005. Numarul de vizitatori a crescut cu 23%, iar al celor specialisti cu 55%, fata de anul trecut.

In 2006, ROMEXPO a semnat 31 de acorduri de cooperare internationala cu organizatori de targuri din 22 de tari, cu 47% mai multe decat in anul precedent. Totodata, au crescut si numarul contractelor cu expozantii straini si participarile la targurile si expozitiile din strainatate.

Ca noutati ale anului 2006 subliniem lansarea de noi manifestari specializate precum: salonul de vinuri si salonul dedicat promotiilor (la TIBCO), salonul “Tutun si Accesorii destinate fumatorilor”, Bursa Educatia (expozitie de orientare educationala si profesionala), Salonul funerar (articole si servicii funerare).

Alte noutati ale acestui an:

– Introducerea noului sistem computerizat de acces al vizitatorilor in Complexul Expozitional Romexpo pe baza de cartele;

– Introducerea unui nou sistem informatic CRM (Customer Relationship Management) integrat la nivelul societatii ROMEXPO, care permite o mai eficienta gestionare a relatiei cu toti partenerii nostri, cu rezultate vizibile in cresterea eficientei organizarii participarii la targuri.

– Posibilitatea, in premiera la LUXURY SHOW, a achizitionarii online a biletelor de intrare;

– Modernizarea pavilioanelor 23, 24 si 25 care se prezinta acum intr-o configuratie unitara, constituind un singur spatiu de expunere (cu un castig de suprafata), fata de cele trei unitati mai mici existente anterior.

Perspective

Expresia “Targurile ROMEXPO – targuri europene” va capata de anul viitor o semnificatie aparte. Noutatile pe care le pregatim clientilor nostri vor da masura gradului in care putem sa facem fata provocarilor, fiind de la an la an mai buni.

CONSTRUCT EXPO, in prezent una dintre cele mai importante expozitii internationale in constructii din sud-estul Europei, va avea din 2007 o noua componenta, expozitia CONSTRUCT EXPO UTILAJE (21-25 martie). Anul 2007 va marca si o premiera absoluta in cadrul Complexului Expozitional ROMEXPO:

Salonul international de franciza, organizat sub denumirea RoFrancize, in parteneriat cu firma CHR Consulting SRL si in colaborare cu Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti si Asociatia Retelelor de Franciza din Romania. Acest salon va oferi o perspectiva completa asupra francizei, in conditiile in care aceasta s-a conturat deja ca o industrie si in Romania. Ca urmare a succesului inregistrat de TINIMTEX, incepand cu 2007, acesta va avea 4 editii intr-un an. Totodata, avem in plan extinderea colaborarii cu organizatori din tara in vederea implicarii in organizarea de targuri si expozitii si in alte judete; BRAINTEX (targ national de imbracaminte si incaltaminte) si BRAIMOBEXPO (targ national de mobila) vor fi organizate in premiera incepand cu 2007 la Braila, in colaborare cu Camera de Comert, Industrie si Agricultura Braila.

Daca ne referim la ansamblul Complexului Expozitional ROMEXPO, prioritara pentru noi este continuarea politicii de dezvoltare sustinuta a infrastructurii puse la dispozitia expozantilor. Viziunea de dezvoltare ROMEXPO cuprinde sporirea suprafetei de expunere acoperite, intr-o prima faza, pana la sfarsitul anului 2008, cu peste 30.000 mp, iar la orizontul urmatorilor 10 ani atingerea unei suprafete totale de expunere acoperite de 100.000 mp.

Dinamism si inovare. Doua cuvinte care au inceput sa caracterizeze si mediul de afaceri romanesc. Pentru ROMEXPO, aceste concepte s-au tradus printr-o serie de noutati in programul expozitional menite sa sprijine anumite sectoare economice cu potential de dezvoltare.

“Renumele de care se bucura astazi societatea comerciala ROMEXPO S.A. nu este o intamplare. Acest prestigiu este confirmat si de clasarea societatii, atatia ani consecutiv, pe primul loc in topul national al firmelor, la clasa sa de participare, precum si prin conferirea, pentru cinci manifestari comerciale ale ROMEXPO, a calitatii de membru al Uniunii Targurilor Internationale (UFI) care, dupa cum se stie, este o insitutie de anvergura mondiala in domeniu. Prestigiul pe care il mentionam nu este un simplu efect al traditiei targurilor si expozitiilor bucurestene, ci, in primul rand, este rezultatul unei munci perseverente, creative si tenace, dedicate performantei si progresului.”, a precizat George Cojocaru, presedinte-director general al Societatii comerciale ROMEXPO S.A.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*