Oferta Microsoft pentru Yahoo, de 44,6 miliarde de dolari, ar marca, in cazul concretizarii, cea mai mare si mai curajoasa tranzactie din domeniul Internetului dupa fuziunea Time-Warner AOL, iar analistii se intreaba daca pretul avansat este prea mic si daca Microsoft isi va imbunatati propunerea.

Cel mai mare producator de software la nivel mondial a oferit 31 de dolari pentru o actiune Yahoo, un pret cu 62% mai mare decat cotatia titlurilor la inchiderea sedintei de tranzactionare de joi.

Analistii, managerii de fonduri si reprezentantii mediului academic au pareri diferite privind nivelul ofertei Microsoft.

„Sunt de parere ca Microsoft ofera un pret prea mare. Aceasta companie nu valoreaza mai mult de 20 de dolari pe actiune, si motivul pentru care fac aceasta afirmatie este ca exista numai doua sau trei active de interes in proprietatea Yahoo, respectiv Yahoo Mail, Yahoo Answers si Yahoo Finance”, a afirmat Trip Chrowdhry, analist la firma de cercetare Global Equities Research.

In acelasi timp, unii specialisti pun sub semnul intrebarii capacitatea companiei rezultate in urma unei fuziuni Microsoft-Yahoo de a devansa Google.

„Pentru mine, acest pret pare exorbitant pentru ceea ce cred eu ca este o afacere in declin. Personal, nu vad cum sinergiile Microsoft-Yahoo vor permite devansarea concurentului Google”, a spus Tim Smalls, seful diviziei de trading la firma americana Execution.

De asemenea, Anant Sundaram, profesor de finante la Universitatea Dartmouth, sustine ca pretul oferit de Microsoft este mult superior valorii reale a actiunilor Yahoo.

„Pretul propus, de 31 de dolari pe actiune, care plaseaza valoarea totala a ofertei la 44,6 miliarde de dolari, pare mult exagerat. Oferta Microsoft evalueaza Yahoo la un nivel de 68 de ori mai mare decat valoarea castigurilor pentru acest an si de aproape 60 de ori mai mre decat profiturile anticipate pentru anul viitor, deci este destul de mare, indiferent de baza de comparatie”, a spus el.

In plus, unii experti amintesc ca nu exista niciun alt ofertant concurent pentru Yahoo.

„Cred ca pretul pe care vor sa il plateasca este prea mare. Nu cred ca exista un alt ofertant pentru Yahoo. Microsoft nu cumpara vreo tehnologie grozava pe care nu o avea inca, ci cumpara o lista de clienti. Avem de-a face cu un acord de achizitie de clienti”, este de parere Pat Becker Jr., director de investitii la firma Becker Capital Management.

Pe de alta parte, unii specialisti sunt de parere ca Microsoft ar puta veni cu o oferta si mai buna pentru Yahoo.

Derek Brown, analist la firma Cantor Fitzgerald, este de parere ca tranzactia se va finaliza la un pret superior celui actual, avand in vedere nevoia companiei Microsoft de a dobandi o pozitie mai relevanta pe piata serviciilor de Internet.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*