Relatia cu bancile – comisioane ascunse, dobanzi marite fara o justificare sau un anunt prealabil etc. – a devenit una din ce in ce mai tensionata pentru tot mai multi romani. Putini dintre acestia cunosc insa modalitatile pe care le au la dispozitie pentru a-si rezolva problema cu banca.
In continuare, gandul va prezinta un ghid al solutiilor pe care le aveti la indemana pentru a va rezolva – fie pe cale amiabila, fie pe calea unui proces – nemultumirile legate de contractele bancare. Pentru inceput, vom preciza ca pentru majoritatea actiunilor pe care le puteti intreprinde, aveti nevoie de un set de acte, respectiv: copie carte de identitate; copia contractului cu banca; extras de cont; dovada platilor facute; dovada prejudiciului/nemultumirii (exemplu – majorarea dobanzii).
Concilierea directa cu banca
Prima optiune pe care o are un client este cea a concilierii directe cu banca. Teoretic, aceasta cale este cea mai indicata pentru ca presupune mai putin timp si nu implica costurile pe care le-ar presupune un proces. In cazul in care concilierea directa esueaza, este indicat – potrivit avocatilor specializati – sa faceti o notificare oficiala catre banca prin care sa respingeti aspectele pe care le considerati ilegale. Important: notificarea trebuie trimisa cu confirmare de primire pentru ca ulterior – in cazul in care banca va respinge in continuare pretentiile – sa poata fi folosita in cadrul unui proces.