Comunicat de presa

MasterCard Europe anunta cresteri substantiale privind rezultatele financiare pe primul trimestru din 2005, raportand o crestere a volumul brut al tranzactiilor cu 13,34 %. Rezultatele au fost influentate de cresterea utilizarii cardurilor de credit emise sub marca MasterCard si de cresterea numarului de locatii comerciale care accepta carduri MasterCard.

Volumul brut al tranzactiilor in Europa, in primul trimestru din 2005, a fost de peste 80,36 miliarde de EURO, fata de 70,90 miliarde de EURO inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Cardurile emise sub sigla MasterCard au fost folosite pentru a se realiza 1,201 milioane de tranzactii, o crestere cu 12,8% fata de primul trimestru din 2004. Numarul locatiilor de acceptare a cardurilor MasterCard in Europa a ajuns la 7,3 milioane, o crestere cu 9,4% in decurs de 12 luni.

Rezultatele din Europa reflecta un ritm de crestere ce depaseste cresterea inregistrata de MasterCard la nivel global. Astfel, volumul brut al tranzactiilor la nivel global, pe primul trimestru din 2005, a crescut cu 10,9%. De asemenea, in Europa numarul cardurilor emise sub sigla MasterCard a crescut cu 11,7%, fata de o crestere cu 11,2% inregistrata de MasterCard la nivel global.

In Europa, aceste rezultate au fost influentate de cresteri rapide inregistrate in regiunea estica printre care se numara Romania, unde volumul brut al tranzactiilor a crescut cu 67% fata de anul trecut, Rusia cu o crestere de 57% si Slovacia cu o crestere de 45,8%. In Rusia, numarul cardurilor emise sub sigla MasterCard a crescut cu 97,3% fata de primul trimestru din 2004.

Din punct de vedere al volumului, pietele din Marea Britanie si Franta raman, insa, principalele motoare ale cresterii MasterCard Europe. Volumul brut al tranzactiilor in Marea Britanie a crescut cu 7,1% fata de anul trecut, atingand 22,09 miliarde de EURO, in timp ce in Franta, acesta a crescut cu 9,5%, inregistrand 23,28 miliarde de EURO.

Comentand asupra rezultatelor, Dr. Alexander Labak, Presedintele MasterCard Europe, a spus: “Cresterea activitatii noastre in Europa este o parte esentiala a strategiei globale, iar aceste rezultate demonstreaza ca facem progrese importante. Tot mai multi posesori de carduri aleg ca metoda preferata de plata plasticul in defavoarea numerarului, fapt care duce la cresterea vitezei si eficientei tranzactiilor in Europa.”

“Aceste rezultate vin intr-o perioada in care efortul nostru de a oferi produse inovatoare permite partenerilor, bancilor, sa construiasca o relatie si mai stransa cu clientii lor. Creativitatea noastra impreuna cu mijloacele tehnologice vin in ajutorul bancilor in a-si pozitiona afacerea in asa fel incat sa determine cresterea si maximizarea rentabilitatii investitiei.”

Cele mai importante realizari ale MasterCard Europe pe primul trimestru din 2005:

– MasterCard Europe si mBlox, cel mai mare specialist in echipament de transmitere de mesaje si facturare, au anuntat un parteneriat la nivel global pentru a oferi serviciile de mesagerie mobile mBlox impreuna cu Aristion, instrumentul MasterCard de prevenire a fraudei. Aceasta noua solutie este primul sistem de detectare si alerta care ofera bancilor o calitate mai mare, gata sa foloseasca Short Message Service (SMS).

– MasterCard Europe a introdus o serie de servicii noi pentru a sustine programul sau adresat companiilor mici – MasterCard™ Working in Europe™. Lansat in Europa acum doi ani, MasterCard Working™ in Europe include programe de card, servicii cu valoare adaugata, instrumente de imbunatatire a productivitatii si reduceri, toate bazate pe cercetarile privind nevoile si cerintele companiilor mici din Europa.

– MasterCard Europe continua sa lupte impotriva fraudei, activand, intr-o serie de tari din Europa, sistemul sau unic ‘MATCH’, o baza de date globala pentru bancile acceptatoare in care sunt inregistrati comerciantii care au fost identificati ca fiind implicati in activitati ilegale. Consultand baza de date, bancile pot decide daca pot semna contracte cu noi comercianti.

– Cea mai mare banca privata din Marea Britanie, Coutts, a lansat un card super-premium MasterCard care ofera zboruri gratuite si multe alte beneficii, inclusiv acces in permanenta la serviciile de concierge si acces in peste 450 de saloane de asteptare din aeroporturi din intreaga lume.

– Tatra Banka din Slovacia, parte a Grupului Raiffeisen Bank, a emis primul card neembosat MasterCard din Europa. Cardul chip ofera toate avantajele unui card emis sub sigla MasterCard, adaugand securitate si posibilitatea de a face tranzactii online.

– Garanti Bank a fost prima banca din Turcia care a emis carduri de plata cu margini rotunjite, o data cu lansarea programului de card mc2. Garanti a lansat programul mc2 ca sub-brand al familiei sale BONUS, un program de loialitate pentru posesorii de carduri si comercianti.

Despre MasterCard Europe

MasterCard Europe este organizatia regionala europeana a MasterCard International. Cu sediul central la Waterloo in Belgia, MasterCard Europe acopera 51 de tari europene, organizate administrativ in patru regiuni – nordica, centrala, estica si sudica. Prin intermediul retelei sale de birouri locale, MasterCard Europe poate raspunde nevoilor diverse ale membrilor sai care activeaza pe piete foarte diferite in intreaga Europa, permitandu-le sa-si deruleze activitatea in conformitate cu cerintele locale.

Despre MasterCard International

MasterCard International este una dintre principalele companii globale de solutii de plata, oferind o varietate de servicii inovatoare in sprijinul activitatii membrilor sai – programe de plata, instrumente de credit, de acces la depozite sau cash electronic. MasterCard International dispune de un set de marci de carduri de plata recunoscute si acceptate in intreaga lume, din care fac parte MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, si deserveste institutii financiare, companii si consumatori din peste 210 tari si teritorii. Campania MasterCard Priceless® este acum prezenta in 97 de tari si tradusa in 47 de limbi, oferind marcii MasterCard o imagine si o extindere globala.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*