El indica, de asemenea, doua noi tendinte de crestere: o crestere cu 22% a tranzactiilor internationale pe carduri de debit si o crestere cu 67% a tranzactiilor online internationale, realizate prin intermediul Internetului, telefonului sau prin comanda postala. Consumatorii folosesc tot mai des cardurile lor pentru a face cumparaturi in cadrul unei piete virtuale unice, la nivel global.

“Asistam in prezent la aparitia unui consumator pan-european, care foloseste cardul pentru a face cumparaturi de oriunde din lume, beneficiind de securitatea si usurinta platilor electronice, avantaje ce nu sunt oferite de numerar,” a spus Alexander Labak, Presedintele MasterCard Europe. Eficienta unui asemenea sistem de plata care o depaseste cu mult pe cea a sistemului de plata cu numerar, ne ajuta sa obtinem exact ceea ce ne dorim de la integrarea Europeana – stimularea cresterii economice.”

Principalele tendinte referitoare la comportamentul posesorilor de carduri identificate in raportul MasterInsights sunt:

 Cresterile inregistrate pe cardurile de credit, de 5%, au fost net depasite de cresterile inregistrate de volumul brut al tranzactiilor cu carduri de debit – cu 22%, acestea din urma ajungand la 2,6 miliarde de EURO.

 Valoarea tranzactiilor internationale realizate pe Internet a crescut cu 67%, atat pe debit, cat si pe credit, ajungand la 4,5 milioane de EURO pe debit si respectiv la 1,16 miliarde de EURO pe credit.

 Libertatea de a calatori si de a efectua tranzactii internationale de care se bucura in prezent posesorii de carduri din tarile Europei de Est, din Rusia, Ucraina, Romania, Ungaria si Polonia, se reflecta intr-un ritm accelerat de crestere a volumului de cheltuieli pe card, care depaseste cu mult media europeana

 Comerciantii din turism au inregistrat cresteri ca urmare a acceptarii cardurilor MasterCard® si Maestro®, alaturi de alte categorii de comercianti. Tendintele privind cheltuielile arata ca aceste cresteri sunt determinate de perioadele de vara, cand apare o migratie a turistilor dinspre nord catre sud, catre tarile cu litoral, dar si de cheltuielile tot mai mari, realizate de posesorii de carduri din Europa de Est.

Presedintele MasterCard Europe a adaugat: “Transferul fondurilor prin intermediul cardurilor de debit si de credit MasterCard intre tarile europene este esenta comertului continental. Raportul evidentiaza faptul ca cresterea cheltuielilor pe debit si credit, este benefica atat pentru clientii europeni, cat si comercianti.”

Raportul Master Insights „Europe’s Borderless Economy”, poate fi vazut la adresa: http://www.mastercardintl.com/docs/MasterInsights_Europe_2005_Europes_Borderless_Economy.pdf.

Raportul ofera informatii detaliate referitoare la cheltuielile totale pe cardurile MasterCard® si Maestro® la nivelul fiecarei tari. Acesta cuprinde tranzactii pe debit si credit, tranzactii online si la 15 categorii de comercianti, tranzactii privind cheltuielile in tara si in strainatate realizate in 24 de tari europene.

Alte tendinte evidentiate de raport se refera la:

• Europa de Est a inregistrat cea mai rapida crestere in privinta cheltuielilor. Cheltuielile in strainatate realizate de posesorii de carduri din Rusia au crescut cu 38,8%, atingand 59 de milioane de EURO, in timp ce in Ucraina, cheltuielile in strainatate au crescut cu 38,7%, adica 38,8 milioane de EURO.

• Germanii au realizat cele mai multe cheltuieli in strainatate in 2004 (3,5 miliarde de EURO), inregistrand o crestere de 10,2%, totusi mult sub media de crestere europeana care a fost de 23,2%. Marea Britanie si Olanda se situeaza pe al doilea si respectiv al treilea loc cu cheltuieli in valoare de 2,6 miliarde de EURO, respectiv 2 miliarde de EURO.

• Germanii sunt pe primul loc si in privinta cheltuielilor online din Europa, cu cheltuieli online in strainatate ce depasesc 250 milioane de EURO. Olandezii sunt pe locul doi, cu cheltuieli in valoare de 193 milioane de EURO, iar Marea Britanie pe locul trei, cu cheltuieli in valoare de 146 milioane de EURO.

• Hotelurile, motelurile, alti retaileri si magazinele de haine au inregistrat cresterile cele mai mari, adica 53% din totalul cheltuielilor in strainatate.

• Din prisma raportului intre volumul cheltuielilor realizate in interiorul tarii de catre turistii straini si volumul cheltuielilor efectuate de rezidenti in afara tarii, Spania, Franta si Italia reflecta cel mai mare influx financiar, cu un volum total net de 5,6 miliarde de EURO. Germania, Olanda si Marea Britanie, tarile cu cel mai mare volum de cheltuieli in strainatate din Europa, au inregistrat o pierdere neta de 5 miliarde de EURO.

MasterInsights Europe– Europe’s Borderless Economy Summer 2005 ofera o imagine unica a economiei europene. Datele se refera la modul in care posesorii de carduri realizeaza tranzactii in strainatate, folosind cardurile MasterCard® (credit) si Maestro® (debit).

MasterInsights indica cheltuielile in strainatate in 24 de tari europene. Astfel, se evidentiaza principiile economice ale Uniunii Europene si disponibilitatea fondurilor intre membrii Uniunii Europene. Analiza datelor privind tranzactiile MasterCard ajuta la construirea imaginii referitoare la dinamica cheltuielilor in strainatate si la cresterea consumului european.

Explicatii privind datele

Datele se refera numai la tranzactiile in strainatate realizate de posesorii de carduri MasterCard si Maestro din 24 de tari europene. Prin urmare, informatiile din raport reflecta cheltuielile consumatorilor din Europa in strainatate si nu tendintele de cheltuiala la nivel global. Datele sunt bazate pe tranzactiile in strainatate realizate in 2004, dar exista si date din 2003, pentru a indica cresterea de la an la an. Datele nu includ tranzactiile realizate de posesorii de carduri care nu sunt din cele 24 de tari europene incluse in raport. Datele online includ informatii despre tranzactii realizate pe Internet, prin telefon sau posta.

Despre MasterCard International

MasterCard International este una dintre principalele companii globale de solutii de plata, oferind o varietate de servicii inovatoare in sprijinul activitatii membrilor sai – programe de plata, instrumente de credit, de acces la depozite sau cash electronic. MasterCard International dispune de un set de marci de carduri de plata recunoscute si acceptate in intreaga lume, din care fac parte MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, si deserveste institutii financiare, companii si consumatori din peste 210 tari si teritorii. Campania MasterCard Priceless® este acum prezenta in 96 de tari si tradusa in 47 de limbi, oferind marcii MasterCard o imagine si o extindere globala. Pentru mai multe informatii vizitati www.mastercardinternational.com.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*