MasterCard a introdus, in 2008, tehnologia contactless (plata cu cardul fara a fi nevoie de trecerea acestuia prin POS si de confirmarea platii). Este vorba de doua programe ce se desfasoara prin intermediul cardurilor emise de ING si GarantiBank, impreuna cu restaurantele de tip fast-food Burger King si KFC.
De asemenea, BRD-Group Société Générale a devenit primul emitent de carduri marca MasterCard din Romania pentru consumatorii cu venituri mari. Acestia se pot bucura de servicii unice si avantaje la comercianti din toata lumea.
Acestea sunt cateva din realizarile MasterCard in Romania in anul trecut, potrivit unui comunicat al companiei cu privire la rezultatele obtinute in 2008.
Astfel, Pentru intregul an 2008, regiunea Europei a raportat cresteri in ceea ce priveste volumul brut al tranzactiilor (15,5%), volumul de tranzactii la comercianti (15,7%), numarul de tranzactii la comercianti (13,2%) si retragerile de numerar (10,5%), comparativ cu anul 2007. In 2008, posesorii de carduri europeni au facut 6,4 miliarde de tranzactii la comercianti cu cardurile lor MasterCard, incluzand comertul electronic.
Pentru al patrulea trimestru, Europa a raportat cresteri privind volumul brut al tranzactiilor (8,3%), volumul de tranzactii la comercianti (7,6%), numarul de tranzactii la comercianti (8%), retragerile de numerar (7,4%) si numarul de carduri emise (10,4%), comparativ cu aceeasi perioada a anului 2007.
Pana la 31 decembrie 2008, institutiile financiare partenere ale MasterCard au emis in Europa 195 de milioane de carduri MasterCard® (excluzand marcile Maestro® si Cirrus®). Posesorii de carduri au efectuat 1,6 miliarde de tranzactii in al patrulea trimestru al anului 2008 si au utilizat cardurile MasterCard in 8,3 milioane de locatii de acceptare din regiune.
In plus, marca Maestro® se regaseste pe mai mult de 313 milioane de carduri, in crestere cu 5,4% fata de aceeasi perioada a anului 2007. In prezent, posesorii de carduri pot face cumparaturi cu cardurile lor Maestro in 7,1 milioane de locatii de acceptare ale comerciantilor din Europa.
Javier Perez, Presedinte MasterCard Europe, a declarat: „Al patrulea trimestru a incheiat un nou an de crestere solida pentru MasterCard Europe, ceea ce demonstreaza valoarea reala pe care solutiile noastre de plata o aduc atat institutiilor financiare partenere, cat si consumatorilor si comerciantilor. In aceasta perioada economica instabila, suntem decisi sa continuam procesul de trecere la platile electronice, care sunt mai eficiente si mai sigure decat numerarul si cecurile. Instrumentele de plata electronica ofera consumatorilor finali posibilitatea de a face economii si un plus de control si siguranta.”
„Pentru MasterCard, acest lucru inseamna ca vom continua sa oferim solutii de plata inovatoare, cum sunt programele PayPass sau InControl si platformele noastre globale de procesare. In acelasi timp, vom continua sa ne axam pe furnizarea unor produse de ultima generatie – de credit, debit, prepaid si pentru comert electronic. Prin intermediul marcilor noastre globale – MasterCard si Maestro – si printr-o strategie care sa raspunda nevoilor pietelor locale, ne angajam sa le oferim tuturor actionarilor si beneficiarilor nostri o experienta de plata pe masura asteptarilor lor” a continuat Presedintele MasterCard.
„Din postura noastra de sustinatori fermi ai proiectului SEPA (Single Euro Payments Area), ne bucuram sa vedem retailerii europeni si consumatorii care, in ultimul an, au devenit constienti de avantajele platilor fara granita. Aflati in centrul comertului, ne-am angajat sa satisfacem diversele nevoi legate de plati ale celor peste 500 de milioane de europeni. Consideram ca abilitatea noastra de a actiona inovator, rapid si inteligent pe terenul oportunitatilor a fost cheia succesului in randul institutiilor financiare si al comerciantilor din regiune” a concluzionat Javier Perez.
MasterCard Europe a avut numeroase realizari in acest trimestru
Primul an complet de existenta a SEPA a adus o serie de realizari pentru MasterCard in Europa, in ceea ce priveste instrumentele de debit. In cele douasprezece luni care au urmat aparitiei pe pietele interne a competitiei pe segmentul de emitere si procesare a instrumentelor de debit, MasterCard a dezvoltat baza sa de peste 300 de milioane de carduri de debit in Europa. Astfel, a castigat noi piete, cum sunt cele din Germania, Finlanda, Portugalia si Irlanda.
• MasterCard a sprijinit activ Barclaycard, cel mai mare emitent de carduri din Anglia, sa integreze portofoliul de carduri Discover UK pe care l-a achizitionat la inceputul lui 2008, pentru a migra la cardurile MasterCard. Compania a contribuit decisiv la procesul de schimbare a portofoliului de carduri Barclaycard intr-un timp scurt, in care s-a realizat si o platforma de recompense pentru clienti, care sa ofere un plus de valoare acelui card. In plus, a initiat un nou parteneriat cu Departamentul de carduri comerciale al Barclaycard, astfel ca in toamna anului 2008 a fost lansata prima propunere comerciala Barclaycard MasterCard, adresata firmelor mici.
• MasterCard a semnat un parteneriat pe 5 ani cu Inditex, compania care detine magazinele Zara. Parteneriatul are ca obiect un card de afinitate care ofera facilitatea de cash-back si posibilitatea de a dona pentru anumite cauze umanitare de fiecare data cand posesorul de card efectueaza o tranzactie.
• Relatiile dintre MasterCard si comerciantii europeni au continuat sa se consolideze, prin noi programe implementate de retaileri importanti, cum sunt Tesco in Marea Britanie sau Auchan si Intermarché in Franta.
Inovatie pentru clienti si consumatori
MasterCard Europe continua sa inoveze pentru clientii si consumatorii sai din aceasta regiune. In domeniul contactless, a introdus programele sale PayPass™, bazate pe tehnologia Tap&Go™, in noi zone geografice si in noi domenii, cum ar fi transportul in comun si arenele sportive.
• In Marea Britanie, Barclaycard si-a consolidat pozitia de lider de piata pe acest segment prin emiterea a un milion de carduri MasterCard PayPass Barclaycard. In acelasi timp, MasterCard, Royal Bank of Scotland si Stagecoat au oferit pentru prima oara consumatorilor posibilitatea de a face plati de tip Tap&Go in afara Londrei. Ei au anuntat un program de un an pentru MasterCard® PayPass™ si Maestro® PayPass™ in aproximativ 200 de autobuze din Liverpool, ce va incepe in al doilea trimestru al anului 2009. Aceasta este prima data cand sunt utilizate carduri pentru a face plati contactless in transportul in comun din Marea Britanie. De asemenea, in Europa continentala, reteaua de transport public din capitala franceza (RATP) a anuntat lansarea unui program PayPass impreuna cu La Banque Postale.
• In Germania, BW Bank si clubul de fotbal VfB Stuttgart au anuntat lansarea noului VfB Frankarte, un card de credit sau prepaid, care inglobeaza functionalitatea PayPass, si care poate fi utilizat atat in interiorul stadionului clubului, cat si in afara sa.
• Tehnologia contactless a continuat sa se dezvolte in randul comerciantilor europeni, prin intermediul unui program PayPass pentru studentii ªcolii de Studii Economice din Varsovia (SGH) si al unor noi locatii de acceptare PayPass in cadrul magazinelor Zabka din Polonia. De asemenea, in Romania se deruleaza programele ING si GarantiBank, impreuna cu restaurantele de tip fast-food Burger King si KFC. In Serbia, MasterCard s-a asociat cu Delta City Shopping Mall din Belgrad si cu Banca Intesa pentru lansarea cardului-cadou Maestro PayPass, primul card-cadou de top si primul card PayPass echipat cu tehnologia contactless din tara.
MasterCard continua sa inoveze in domeniile riscului si al sigurantei, prin intermediul celor doua noi programe introduse la sfarsitul lui 2008. Primul ofera institutiilor financiare europene posibilitatea autentificarii avansate a cardului in interiorul standardului EMV, prin intermediul Advanced Authentification pentru programul Chip. Cel de-al doilea pune la dispozitie comerciantilor online o platforma de securizare avansata a tranzactiilor efectuate cu carduri Maestro (Maestro Advance Registration Programme). De la lansarea programului, in toamna anului trecut, s-au inrolat 3 mari retaileri din comertul electronic: Amazon, I-Tunes si Google Checkout.
Un nou program de carduri in Europa
In cel de-al patrulea trimestru al anului 2008, MasterCard Europe a continuat sa aduca programe de carduri cu valoare adaugata pentru consumatorii europeni.
Noua oferta premium a MasterCard adresata consumatorilor afluenti din clasa de mijloc – World™ MasterCard s-a extins in regiune, Italia fiind prima piata din Europa continentala care pune la dispozitie Cartaimpronta World MasterCard, prin intermediul Banca Popolare di Milano. Exemplul a fost repede urmat de BRD-Group Société Générale, care a devenit primul emitent de carduri din Romania pentru consumatorii cu venituri mari. Acestia se pot bucura de servicii unice si avantaje la comercianti din toata lumea.
In Germania, BW Bank a lansat primul card MasterCard adresat femeilor, ce include servicii cum a fi asigurare impotriva anularilor de calatorii, facilitati de rezervari si acorduri cu alte companii, pentru recompense avantajoase. Aceasta premiera pe piata germana vine dupa lansari de succes ale unor carduri pentru doamne, cum au fost cel din Franta cu La Bred in 2007 si cel cu Société Générale in 2008.
Ministerul italian de Economie si Bunastare a lansat un nou proiect de card social cu MasterCard, pentru carduri prepaid emise de Posta Italiana, ce vor fi distribuite unui numar de 1,3 milioane de cetateni, in 14.000 de oficii postale din Italia.





