Intesa Sanpaolo Bank, subsidiară a Grupului Intesa Sanpaolo, a înregistrat în 2009 o dinamică pozitivă a performanÅ£elor financiare ale băncii pe fondul dificultăÅ£ilor economice globale.
Nicola Calabró, Chief Executive Officer (CEO) Intesa Sanpaolo Bank declară: “Intesa Sanpaolo Bank a reuÅŸit să încheie pe profit anul 2009 consolidându-ÅŸi statutul de bancă universală cu distribuÅ£ie naÅ£ională. ÃŽntr-un mediu economic cât se poate de competitiv ÅŸi de dificil, banca a reuÅŸit să atragă fonduri noi din piaÅ£ă ÅŸi, în acelaÅŸi timp, să ofere credite pentru susÅ£inerea activităÅ£ii ÅŸi dezvoltării companiilor ÅŸi a persoanelor fizice. Rezultatele favorabile ale bancii arată încrederea clienÅ£ilor în Intesa Sanpaolo, unul dintre cele mai solide grupuri financiare din lumeâ€.
Intesa Sanpaolo Bank a înregistrat în cursul anului 2009 o creÅŸtere de 73% a depozitelor atrase de la clienÅ£i până la 1,09 miliarde lei (257 milioane euro). Astfel banca ÅŸi-a dublat practic portofoliul de depozite atrase de la clienÅ£ii persoane fizice, de la 294 milioane lei până la 582 milioane lei. ÃŽn acelaÅŸi timp, depozitele clienÅ£ilor corporate au crescut cu 50% de la 328 milioane lei până la 495 milioane lei.
De asemenea volumul total de credite acordate de Intesa Sanpaolo Bank clienÅ£ilor a depăÅŸit 2,33 miliarde de lei (550 milioane euro), în creÅŸtere cu 27%, cu mult peste media sistemului bancar local în 2009.
Activele totale Intesa Sanpaolo Bank au depăÅŸit 3 miliarde de lei (766 milioane euro), la 31 decembrie 2009 în creÅŸtere cu 9 procente faÅ£ă de perioada similară din 2008. Veniturile operaÅ£ionale nete ale băncii au crescut cu 15% faÅ£ă de 2008 ajungând la 168 milioane lei (40 milioane euro).
Riccardo Parasporo, Chief Business Officer (CBO) Intesa Sanpaolo Bank precizează: “În 2009 banca noastră ÅŸi-a crescut cota de piaÅ£ă, atât pe segmentul creditelor acordate, dar mai ales pe cel al sumelor atrase de la clienÅ£i. EvoluÅ£ia pozitivă a băncii s-a datorat sinergiilor cu banca mamă – Grupul Intesa Sanpaolo, diversificării portofoliului de clienÅ£i ÅŸi adaptarea produselor la specificul pieÅ£ei ÅŸi mai ales al clienÅ£ilor noÅŸtri. ÃŽn 2010 banca îşi va completa în continuare catalogul de produse ÅŸi servicii, îşi va moderniza reÅ£eaua de unităÅ£i ÅŸi va încerca mereu să rămână alături de clienÅ£ii săi prin servicii de calitate ÅŸi oferte inovatoareâ€.
Intesa Sanpaolo Bank a continuat în 2009 modernizarea reÅ£elei de unităÅ£i după noul concept de sucursală open space. De altfel 70% din reÅ£eaua băncii adoptă acum noul design modern ce a fost bine primit ÅŸi apreciat de toÅ£i clienÅ£ii. ÃŽn plus, banca ÅŸi-a consolidat structura de canale alternative (brokeri, Call Center, Internet Banking) pentru a asigura accesul unui numar cât mai mare de clienÅ£i la propriile produse ÅŸi servicii.
Intesa Sanpaolo Bank a luat parte cu succes ÅŸi la programul guvernamental Prima Casa în cadrul căruia a oferit numai în 2009 credite în valoare totală de circa 5 milioane euro. Dintre noile produse ÅŸi servicii lansate în 2009, putem aminti parteneriatul cu MoneyGram pentru a oferi servicii rapide ÅŸi sigure de transferuri de bani, noua platformă de carduri de credit MasterCard cu tehnologie Chip, Planul de acumulare pentru persoane fizice în lei ÅŸi euro ÅŸi primele proiecte dedicate finanÅ£ării autorităÅ£ilor publice locale pe partea de corporate.
ReÅ£eaua băncii ÅŸi personalul au cunoscut de asemenea o uÅŸoară creÅŸtere până la 96 de unităÅ£i în toată Å£ara, respectiv 864 de angajaÅ£i la sfârÅŸitul anului 2009.
Date conform Standardelor InternaÅ£ionale de Contabilitate (IFRS), raportate faÅ£ă de 31 decembrie 2008
Intesa Sanpaolo Grup
Intesa Sanpaolo Bank este parte a Grupului Intesa Sanpaolo, una dintre cele mai importante instituÅ£ii financiar bancare din zona euro ÅŸi lider în Italia. ActivităÅ£ile internaÅ£ionale ale grupului sunt axate în regiunea Europei Centrale ÅŸi de Est, precum ÅŸi în bazinul Mediteranean unde operează în 13 tări printr-o reÅ£ea de circa 2.000 de unităÅ£i ÅŸi 8,5 milioane clienÅ£i. De altfel, grupul Intesa Sanpaolo este prezent în 34 de Å£ări din întreaga lume.