Concurenta dintre banci a determinat eliminarea abonamentelor

Romania este cu mult in urma celorlalte state membre in ceea ce priveste gradul de folosire a serviciilor bancare online. Oferirea accesului gratuit la aceste servicii, asa cum se intampla si in strainatate, ar putea contribui la reducerea decalajelor.
Serviciile de Internet banking functioneaza de ani buni in Romania, insa rata de crestere a numarului de utilizatori a fost una destul de lenta. Din 2007 insa, lucrurile au luat o noua turnura. Anul trecut, numarul de clienti a ajuns aproape la 500.000, fata de numai 200.000 in 2006 si 100.000 in 2005, conform datelor publicate de MCTI. Iar daca avem in vedere ca in 2003 erau mai putin de 20.000 de utilizatori, evolutia pare una promitatoare.

Acces gratuit

In paralel cu cresterea numarului de clienti, bancile au inceput tot mai mult sa puna la dispozitia clientilor acces gratuit la Internet banking. Astfel de oferte au fost, in principal, lansate de institutiile de dimensiune medie, interesate sa atraga rapid clientela. De exemplu, orice client care isi deschide cont curent la OTP Bank primeste automat si o serie de beneficii suplimentare, printre care si acces gratuit la call center si la Internet banking. Banca a anuntat ca numarul de utilizatori pentru serviciul OTP Direct a ajuns intr-un interval de doi ani la 10.000. Iar prin acest canal de distributie au ajuns sa se desfasoare mai mult de 50% din numarul de tranzactii interbancare in cadrul institutiei.
In vara anului trecut, Piraeus Bank isi lansa propria versiune de Internet banking, care era oferita fara niciun cost suplimentar clientilor persoane fizice. Acestia pot efectua plati, beneficiind in plus de o reducere de 30% la comisioane fata de tariful standard, practicat in cazul operatiunilor derulate la ghiseu. Printre bancile care nu cer taxe de instalare sau de utilizare se mai numara BCR, Banca CR Firenze si Millennium Bank.
Fortate de concurenta, si restul institutiilor au inceput sa-si reconsidere strategia de vanzare a serviciilor la distanta. Bancpost a renuntat din decembrie 2007 la taxa lunara de abonament, atat pentru clientii noi, cat si pentru cei existenti. Totodata, si-a imbunatatit aplicatia, oferind utilizatorilor acces la informatii in timp real despre soldul conturilor. Iar Raiffeisen Bank a eliminat aceleasi costuri la serviciile de online banking pentru IMM-uri.
Alte banci au creat oferte speciale pentru a atrage clientii. Alpha Bank, de exemplu, isi promoveaza serviciul de Internet banking odata cu vanzarea de credite. Orice client care contracteaza un imprumut de nevoi personale sau un credit ipotecar obtine gratuit si serviciul Alpha Click, fiind scutit de taxa de instalare si plata abonamentului in primul an.

Cititi integral pe www.sfin.ro

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*