“Pentru 2010 ne propunem sa atingem un milion de clienti, o retea de 300 unitati si o cota de piata de 8-10%”, a declarat, miercuri, Misu Negritoiu, directorul general al ING Bank Romania, in cadrul unei conferinte de presa.
In prezent banca are peste 500.000 clienti.
La categoria serviciilor pentru companii, banca are ca obiective pentru anul in curs
cresterea numarului de clienti cu 20% si dublarea cotei de piata in segementul IMM
Gama de produse Wholsale va fi dezvoltata cu Real Estate finance, servicii de custodie si depozitare pentru fonduri de pensii si produse derivate (FRA/Forward Rate Agreements).
ING vrea sa-si creasca veniturile provenite din serviciile acordate companiilor cu 18% in 2008 si sa deschida 6 sucursale. Pana in 2010, institutia urmareste sa aiba 45 de sucursale, pentru a fi prezenta in fiecare judet si in fiecare sector al capitalei.
Target-urile pentru 2008 la categoria persoane fizice
Pana la sfarsitul anului 2008, banca intentioneaza sa aiba in portofoliul sau 750.000 clienti, sa deschida 40 de unitati noi Self’Bank si sa se extinda in mall-uri, cum ar fi Baneasa.
Reteaua de unitati Self’Bank urmeaza sa ajunga la 250 pana in 2010.
Alte prioritati sunt realizarea unei organizatii simplificate si flexibile, imbunatatirea proceselor si procedurilor de acordare a creditului (din perspectiva clientului), comunicarea transparenta si promovarea creativa.
Banca vrea sa-si dezvolte noi canale de vanzare, cum ar fi creditele prin internet si platile in valuta prin intermediul serviciului ING Home’Bank.
Veniturile nete ale ING Bank Romania au crescut cu 41%, pana la 327 milioane RON
ING Bank Romania a inregistrat in 2007 venituri nete in valoare de 327 milioane RON, cu 41% mai mult decat in anul precedent.
Profitul brut s-a ridicat la 72,9 miioane lei, depasind cu 148% valoarea declarata la finele anului 2006.
Reteaua de sucursale a bancii a ajuns in 2007 la 176 de unitati intrucat ING a deschis 43 de noi unitati pe parcursul anului anterior.
Valoarea totala a activelor a insumat 8,1 miliarde RON, in crestere cu 13% fata de 2006, in timp ce portofoliul de credite a crescut cu 79%, ajungand la 4,7 miliarde RON.
“Rezulatatele bune din 2007 se datoreaza, in primul rand, strategiei noastre de a lansa produse si servicii inovatoare menite sa simplifice viata clientilor ING Bank. Un exemplu este Express Payments- singurul produs care permite plata facturilor in mai putin de 30 de secunde, care –alaturi de ING Self’Bank si ING Home’Bank-ajuta clientii sa petreaca mai putin timp la banca”, a declarat Albert Roggemans, directorul general adjunct.
In domeniul produselor si serviciilor, ING a reusit in anul 2007 sa-si consolideze pozitia la depozite la 5%, sa ajunga unul dintre principalii jucatori in categoria creditelor ipotecare si sa fie prima banca din Romania complet compatibila cu tehnologia EMV (carduri cu cip).
O alta realizare este crearea pachetului pentru IMM-uri, care cuprinde contul curent cu multiple facilitati (dobanda mare, acces la program extins de colectare a banilor, internet banking, carduri adaptate specificului de activitate).
Banca a devenit activa in 2007 pe piata creditelor de consum, unde nu fusese prezenta pana atunci.
*Cota de piata a scazut de la 4,2% la 3,25%
In ciuda cresterii activelor totale, cota de piata a scazut – locul 10, cu 3,25% din piata (vs. 2006: pe locul 7, cu 4,2%) datorita noilor intrati, cresterii generale a pietei precum si pozitiilor reduse pe pietele financiare (oportunitatile de investitii reduse determina si un apetit redus pentru depozite corporate).
ING Romania face parte din ING Group, institutie financiara internationala de origine olandeza, care ofera servicii bancare, de asigurari si de management al activelor unui numar de peste 60 milioane de clienti individuali, companii sau institutii din 50 de tari. Cu un personal de peste 120.000 de angajati, grupul cuprinde o gama diversa de companii, care isi deservesc clientii sub numele ING.
Grupul detine in Romania ING Bank, ING Asigurari de Viata&Pensii Private, ING Lease, ING Commercial Finance, ING Real Estate Investment Management si ING Real Estate Develpoment.