ING Bank Romania anunta o crestere cu 60% a portofoliului de credite, cu 55% a veniturilor nete si cu 66% a profitului brut pentru anul 2008, confirmand soliditatea financiara si pozitia reprezentativa la nivel local. Performantele financiare obtinute in contextul economic dificil al anului 2008 se datoreaza strategiei de crestere organica, politicii conservatoare privind riscul, precum si orientarii catre client.
• ING Bank Romania a inregistrat in 2008 venituri nete in valoare de 537 milioane RON, cu 55% mai mult decat in anul precedent si o crestere de 110%, comparativ cu 2006. Valoarea totala a activelor s-a ridicat la 11,09 miliarde RON, in crestere cu 36% fata de 2007, in timp ce portofoliul de credite
a crescut cu 60%, ajungand la 7,45 miliarde RON, iar portofoliul de economii si depozite a crescut la 7,98 miliarde RON, fiind cu 25% mai mare fata de anul precedent.
“Desi mediul economic al anului 2008 a fost unul dificil, dominat de incertitudine si de neincredere in sistemul financiar international, strategia ING Bank de crestere organica, continua si sustenabila, s-a dovedit extrem de solida, cu rezultate pozitive pe termen lung.
Performantele noastre, precum si consolidarea prezentei ING Bank in Romania reprezinta dovezi ca suntem cu adevarat implicati pe piata romaneasca, ca orice banca locala, si ca am castigat increderea clientilor nostri, companii si clienti individuali”, a declarat Misu Negritoiu, Director General ING Bank Romania.
Raportul intre credite si depozite, la sfarsitul anului 2008, a fost de 93%, ceea ce confera ING Bank o pozitie solida in acesta perioada, marcata de criza de lichiditate. Acest raport, impreuna cu un portofoliu de credite de calitate, va permite ING Bank continuarea activitatii de creditare.
Anul 2008 a fost marcat si de lansarea unei serii de produse si servicii inovative precum: ING Credit Card, ING Plati Express, ING Debit Direct si plati on-line in valuta, prin Home’Bank. Mai mult, ING este prima banca din Romania care a lansat un proiect de educare a publicului larg in ceea ce priveste serviciile financiare – Catalogul bancar ING – si care a testat programul de plata prin intermediul telefonului mobil.
“Inovatia si orientarea catre cerintele clientului au fost valorile care au atras un numar mare de clienti in 2007 si in 2008. Pentru acest an ne propunem sa mentinem la un nivel ridicat gradul de satisfactie si de incredere al clientilor, dar si sa realizam un echilibru intre produsele de economisire si cele de creditare, astfel incat sa fim capabili sa gestionam intr-un mod prudent riscul creditarii”, a declarat Albert Roggemans, CEO Retail Banking.
Pentru clientii companii, ING Bank a lansat produse si servicii noi si le-a dezvoltat pe cele existente: ING OnLine, Direct Debit si solutii e-POS.
“Luand in considerare toate posibilele evolutii ale anului 2009, ne propunem sa oferim stabilitate si suport clientilor nostri. Intern, ne vom concentra pe reducerea costurilor, cresterea productivitatii si un management atent al riscurilor. ING Bank Romania isi continua politica de dezvoltare, prin consolidarea retelei de unitati bancare si cresterea ofertei de produse si servicii prin continuarea creditarii si prin introducerea de noi produse dedicate in special companiilor mici si mijlocii si intreprinzatorilor locali”, a incheiat Misu Negritoiu.
de ce dracu nu imi dati si mie bani