Directorul de comunicare al BCR, Cornel Cojocaru, spunea, in timpul conferintei de presa prilejuite de lansarea noului serviciu, ca dosarul de credit poate fi finalizat chiar si a doua zi de la depunerea actelor, sau in cel mult 2-3 zile. Numai ca, sunind chiar el la Info BCR pentru a verifica acest lucru, Cojocaru a avut o surpriza : « In cit timp pot intra in posesia creditului, pentru ca am auzit ca dureaza doar 2-3 zile ? », a intrebat-o el pe operatoarea de la Info BCR. “Analiza dosarului de credit dureaza sapte zile lucratoare », a fost raspunsul transant al acesteia. « Ia uite ce surpriza », a fost reactia oficialului BCR. Acesta a cerut apoi lamuriri directorului din cadrul bancii care se ocupa de respectivul serviciu. Oficialul BCR a oferit un raspuns ambiguu, din care se intelegea ba ca a fost o eroare a operatoarei de la telefon, ba ca, intr-adevar, analiza unui dosar de credit dureaza in jur de sapte zile, pina se obtin confirmarile de la Centrala Riscurilor de Plati a BNR sau de la Biroul de Credit.
Depasind momentele confuze cu privire la functionarea noului serviciu al BCR, banca merita laudata pentru faptul ca urmeaza tendinta serviciilor inovatoare lansate deja de alte banci, precum ABN Amro, care reduc birocratia si ajuta clientii sa-si aleaga mai bine si sa intre mai repede in posesia unui credit. « Un singur telefon, un singur drum la banca » a fost un slogan foarte mediatizat in toamna acestui an de respectiva banca olandeza. De servicii asemanatoare mai dispun si alte banci importante din Romania, precum BRD sau Raiffeisen.
Comunicatul de presa al BCR:
Banca Comerciala Romana (BCR) ofera populatiei un nou serviciu – preaprobare de credite simple prin telefon, prin intermediul INFO BCR, se arata intr-un comunicat al BCR.
Noua facilitate oferita populatiei prin INFO BCR este deja functionala. Cu un simplu telefon, fara sa te deplasezi la banca, un consultant te ajuta sa iti alegi tipul de credit de care ai nevoie, iti spune suma maxima pe care o poti imprumuta, in functie de veniturile nete certe, dar si perioada de rambursare cea mai convenabila.
Daca solicitantul indeplineste conditiile de creditare, acesta va fi indrumat catre una din cele 8 unitati BCR din Bucuresti incluse intr-un program pilot, pentru a finaliza procesul de creditare. BCR isi propune sa extinda, in scurt timp, aceasta facilitate la nivelul tuturor celor aproape 50 de unitati BCR din Capitala si apoi in intreaga retea de 312 unitati BCR din tara.
„Ca lider autentic de piata, BCR vine in intampinarea cerintelor clientilor sai cu cea mai buna oferta de servicii bancare romanesti, de nivel european, asigurand clientilor o cat mai mare accesibilitate la aceste servicii prin dezvoltarea canalelor multiple de distributie. Proiectul INFO BCR nu face decat sa confirme acest fapt spre satisfactia clientilor. BCR se apropie astfel si mai mult de clientii sai dandu-le posibilitatea de a obtine fara a se deplasa la banca, toate informatiile necesare finantarii de care au nevoie”, a declarat Natalita Hurduc, vicepresedinte executiv BCR.
Cele 8 unitati BCR incluse in acest program sunt: cele 6 Sucursale de Sector ale BCR, la care se adauga Sucursalele Unirea si Lipscani. Clientul poate opta, la telefon, pentru oricare din cele 8 unitati pentru a-si depune dosarul de credit.
Valoarea unui credit simplu este de maxim 5.000 EUR sau echivalentul in USD sau lei.
Pentru informatii suplimentare despre produsele si serviciile oferite de BCR, populatia poate apela numarul de telefon al INFO BCR – 0801.0801.227, (0801.0801.BCR), taxabil la tarif de convorbiri locale, indiferent de locul din tara de unde este apelat. Numarul poate fi apelat in reteaua ROMTELECOM. De asemenea, Serviciul INFO BCR se poate apela si din reteaua de telefonie mobila Connex la numarul: *0801.BCR (*0801.227). Serviciul INFO BCR functioneaza de luni pana vineri intre 8:00 – 20:00 si sambata intre 8:00 – 12:30.