HVB Bank vrea sa-si intensifice prezenta pe piata de retail banking

Acest lucru este posibil, in viziunea oficialilor bancii, numai prin achizitia unei banci care sa aiba o retea de agentii larg raspandita la nivelul intregii tari. „Avem nevoie de retea. Si vom realiza acest lucru prin achizitia unei banci cu retea vasta. Ne gandim la BCR si CEC, dar nu excludem si o alta varianta!”, a declarat Dan Pascariu, presedintele HVB Bank Romania. Banca a reusit, in conditiile in care dispune de doar 12 sucursale, sa-si intesifice activitatea pe piata de retail. Au fost lansate produse noi (creditul auto, creditul pentru studii si conturile de economii), ceea ce a contribuit la diversificarea ofertei pentru persoane fizice.

Pascariu crede intr-un leu puternic

Presedintele HVB Bank Romania este de parere ca volatilitatea cursului de schimb este un castig pentru toti actorii de piata, fiind sigur ca tendinta de apreciere a leului in termeni reali va continua. „Sunt adeptul noninterventiei BNR pe piata valutara”, spune Dan Pascariu. Oficialul bancii olandeze considera ca aprecierea monedei nationale si denominarea redau demnitatea leului. „Reincep romanii sa calculeze in lei”, observa bancherul.

Comunicatul de presa al bancii

HVB Bank Romania a incheiat 2004 cu rezultate excelente

· Activele Totale au crescut cu 97%, atingand 41.646 miliarde ROL

· Profitul net a crescut cu 70%, ajungand la 788 miliarde ROL

· Venitul operational al activitatii de retail – mai mare cu 269%

· HVB Bank Romania isi confirma pozitia de lider pe segmentul corporativ

Conform rezultatelor preliminare, HVB Bank Romania inregistra la finalul anului 2004 active totale in valoare de 41.646 miliarde lei, cu 97,40% mai mari decat in 2003, si un profit net de 788 miliarde lei, cu 70,60% peste cel din anul precedent. Randamentul la capital a fost de 56%, raportul costuri administrative / venituri nete operationale 39%, iar indicele venitului per angajat 6 599 milioane lei. La finalul anului trecut, banca deservea 27.500 de clienti prin intermediul a 12 sucursale, avand 311 angajati.

„Sunt foarte multumit de evolutia bancii in 2004. Rezulatele confirma inca o data tendinta de crestere inregistrata de HVB Bank in ultimii ani si reprezinta un pas important in dezvoltarea bancii. Din perspectiva acestei evolutii, sunt convins ca HVB Bank Romania va continua sa detina o pozitie de lider pe segmentul corporativ si se va dovedi, si pe viitor, un partener de incredere pentru fiecare dintre clientii nostri”, declara Dan Pascariu, Presedinte al HVB Bank Romania.

HVB Bank si-a consolidat pozitia pe piata romaneasca datorita unui ritm de dezvoltare sustinut. Flexibilitatea si cresterea constanta a performantei au definit atat oferta destinata persoanelor juridice, cat si diversificarea continua a portofoliului de produse si servicii adresate persoanelor fizice.

Anul 2004 a adus o dezvoltare semnificativa a segmentului de “retail”. Venitul operational aferent a crescut cu 269% fata de cel din 2003, volumul portofoliului de credite este cu 270% mai mare, iar numarul clientilor cu credite a crescut si el cu 535%. Numarul total al utilizatorilor de Online B@nking (serviciul de administrare a finantelor personale prin Internet) este cu 190% mai mare decat in 2003. Segmentul de “retail” a inregistrat o activitate intensa in ultimele 12 luni. Ca raspuns la cererea inregistrata pe piata, au fost lansate noi produse precum Creditul Auto, Creditul pentru Studii si Conturile de Economii. Noile oferte au respectat strategia bancii de a oferi produse adaptate cerintelor specifice ale clientilor, in conditii de maxima transparenta in ceea ce priveste costurile si conditiile de acordare.

Un nou concept – pachetele de produse si servicii dedicate persoanelor fizice autorizate – a fost implementat de HVB Bank in 2004. Prin intermediul sau, clientii pot beneficia de o gama larga de produse, dar si de o maxima eficienta a costurilor. Consilierea financiaraaeste un alt domeniu dezvoltat de HVB Bank Romania pentru clientii sai, serviciile de “private banking” jucand un rol central in aceasta noua orientare.

Lansarea HVB Info Center, colaborarea cu BERD pentru acordarea creditelor ipotecare, parteneriatul cu Allianz-Tiriac si cu Generali Aigurari, precum si cel cu Gemini Capital Consult, ultimul pentru dezvoltarea fortei mobile de vanzare, sunt alte repere care au marcat activitatea de „retail” a anului trecut.

2004 a continuat tendinta de crestere inregistrata de banca si pe segmentul de “corporate”. HVB Bank Romania impreuna cu Bank Austria Creditanstalt (BA-CA) au stat la baza unora dintre cele mai importante tranzactii din Europa de Sud-Est. In 2004, HVB Bank Romania si BA-CA au initiat sau au facut parte din consortiile bancare de intermediere pentru Terapia SA – 25 milioane USD; Telemobil – 40 milioane USD; ALRO Slatina si Marco Industries, principalul actionar al ALRO – 105 milioane USD; Tuborg Romania – 40 milioane USD (HVB Bank Romania a acordat companiei Tuborg si un credit aditional de 10 milioane USD); Rompetrol Rafinare, membra a grupului Rompetrol – 85 milioane USD, etc

In 2004, HVB Bank Romania s-a dovedit inca o data cea mai activa banca de pe piata imobiliara, cu peste 100 de clienti si cu mai mult de 163 milioane EUR in angajamente de real estate. Anul trecut, HVB Bank a dezvoltat proiecte de referinta, precum finantarea Cefin Logistics Park (75 milioane EUR – valoarea totala a proiectului), cel mai mare centru logistic si de distributie din Bucuresti, si finantarea Plaza Romania, cel mai mare centru comercial din tara (45 milioane EUR).

HVB Bank Romania este membra a HVB Group, una dintre cele mai importante institutii financiare din Europa. In cadul HVB Group, Bank Austria Creditanstalt este responsabila pentru intreaga activitate din Europa Centrala si de Est, coordonand cea mai mare retea din regiune, cu 900 de sucursale in 11 tari. HVB Bank Romania este succesorul legal al Bank Austria Creditanstalt, banca prezenta in Romania inca din septembrie 1998. In acest moment, banca deserveste 29.000 clienti prin cele 12 sucursale deschise in cateva dintre cele mai importante orase din tara: Bucuresti, Timisoara, Oradea, Cluj, Brasov, Constanta, Sibiu, Arad si Ploiesti.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*