Cresterea competitivitatii economice si dezvoltarea economiei bazate pe cunoastere, dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport, protejarea si imbunatatirea calitatii mediului, dezvoltarea resurselor umane si intarirea capacitatii administrative, dezvoltarea economiei rurale si diminuarea disparitatilor de dezvoltare intre regiunile tarii sunt cele sase prioritati nationale de dezvoltare formulate in etapa de analiza socio-economica, pentru perioada 2007-2013.

Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale (OIPSI) din cadrul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei are rolul de a gestiona proiectele finantate in cadrul Axei prioritare III – TIC pentru sectorul public si privat, din Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POS CCE).

Domeniul TIC are ca obiectiv specific, relevant, valorizarea acestui potential si a aplicarii sale in administratia publica si sectorul privat (intreprinderi, cetateni). Axa III – TIC pentru sectoarele public si privat cuprinde 3 domenii majore de interventie, reprezentand 15% din fondurile disponibile prin acest program operational.

Domeniul Major de Interventie 1 – „Sustinerea utilizarii TIC”, vizeaza consolidarea infrastructurii tehnologiei informatiei si a comunicatiilor (TIC) si facilitarea accesului public la aceasta in special in zonele de esec al pietei – zone rurale si mici urbane dezavantajate din punct de vedere al accesului la mijloacele moderne de comunicatii.

Prin Operatiunea 1 – „Sprijinirea accesului la broadband si la serviciile conexe” se are in vedere oferirea de sprijin pentru conectarea la Internet prin conexiuni broadband, achizitionarea unui calculator si monitor/laptop pentru fiecare punct de lucru si/sau echipamente si servicii conexe necesare pentru o rettea de maximum 10 calculatoare, achizitionarea unui server si a soft-ului de operare necesar, achizitionarea unei imprimante (A4/A3), scanner si a unei web-cam pentru video-conferinte pentru fiecare punct de lucru (max.10), achizitionarea licentelor software necesare operarii calculatoarelor/laptop-urilor si pachetul office, realizarea unui website, achizitionarea domeniului pentru acest website, achizitionarea si implementarea solutiei de semnatura electronica.
Valoarea maxima a finantarii acordate pentru aceasta operatiune este de 80000 RON (cca.25.000 EUR). Beneficiari eligibili pot fi IMM-uri si ONG-uri.
Regimul de ajutor de stat este asigurat printr-o schema de ajutor de stat de inimis.

Domeniul Major de Interventie 3 – „Dezvoltarea e-economiei” are in vedere cresterea eficientei firmelor prin reorganizarea tuturor proceselor pe baza unui sistem informatic, introducerea de sisteme TIC moderne ce incurajeaza inovarea si ofera sprijin pentru deciziile managementului, dezvoltarea comertului electronic si incurajarea intrarii IMM-lor pe piata internationala, extinderea utilizarii aplicatiilor de instruire on – line la nivelul mediului de afaceri. Pentru atingerea obiectivelor enuntate mai sus se va acorda sprijin pentru introducerea si folosirea solutiilor TIC moderne la nivelul intreprinderilor. Actiunile in aceasta directie vor viza dezvoltarea unor sisteme de management bazate pe cunoastere, promovarea si extinderea solutiilor TIC pentru afaceri, comertul electronic, imbunatatirea securitatii TIC si a eficientei utilizarii echipamentelor electronice.

Operatiunile acestui domeniu major de interventie constau in sprijinirea aplicatiilor de afaceri, dupa cum urmeaza:

Operatiunea 1 – Suport pentru implementarea sistemelor informatice integrate si a altor aplicatii electronice pentru managementul afacerilor

Implementarea sau extinderea sistemelor ERP (Enterprise Resource Planning).
Implementarea sau extinderea de sisteme pentru relatii cu clientii (CRM – Customer Relationship Management).
Implementarea de solutii software pentru design si/sau productie, pentru imbunatatirea managementului ciclului de viata al produselor.
Implementarea sistemelor informatice de analiza economica si suport decizional (business intelligent systems) si pentru managementul informatiei.
Valoarea maxima a finantarii acordate pentru operatiunea 1 este de 960000 RON (cca. 300000 EUR).

Operatiunea 2 – Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii electronice pentru afaceri
• Implementarea de sisteme informatice de comert electronic.
• Implementarea de sisteme informatice pentru licitatii electronice.
• Implementarea de sisteme informatice pentru tranzactii electronice securizate;
• Implementarea de sisteme informatice de e-payment
• Implementarea de sisteme de e-learning pentru IMM
• Implementarea altor sisteme informatice pentru dezvoltarea/optimizarea activitatii companiei (B2B, B2C)
Valoarea maxima a finantarii acordate pentru operatiunea 1 este de 1600000 RON (cca.500000 EUR).

Beneficiarii eligibili acestui domeniu de interventie sunt IMM-urile. Pentru proiectele eligibile in cadrul operatiunii 2 care vizeaza aplicatiile de e-learning, beneficiari sunt IMM-urile care au ca domeniu principal de activitate furnizarea de servicii de formare profesionala.
Regimul de ajutor de stat pentru operatiunea 2 este asigurat prin scheme de ajutor de stat pentru IMM-uri (pentru investitii si consultanta) si ajutor pentru pregatire profesionala.
Valoarea maxima a finantarii acordate, raportata la total costuri eligibile pentru un proiect in cadrul Domeniului Major de Interventie 3.1– Sustinerea utilizarii tehnologiei informatiei este de 80% pentru IMM-uri, 95% pentru ONG-uri (operatiunea 1), pentru investitii pentru IMM-uri – 65% sau 55%, daca sunt localizate in regiunea Bucuresti – Ilfov, pentru consultanta 50%, pentru instruire specifica 45%, 98%2 pentru administratia locala (operatiunile 2 si 3), 98 % pentru administratia publica locala (operatiunea 4).
Contributia minima care trebuie asigurata de catre beneficiar din valoarea proiectului este de 20% pentru IMM-uri, 5% pentru ONG-uri (operatiunea 1), pentru investitii pentru IMM-uri 35% sau 45% daca sunt localizate in regiunea Bucuresti – Ilfov, pentru consultanta 50%, pentru instruire specifica 55%, 2% pentru administratia locala (operatiunile 2 si 3), 2 % pentru administratia publica locala (operatiunea 4).
Valoarea maxima a finantarii acordate, raportata la total costuri eligibile pentru un proiect in cadrul Domeniului Major de Interventie 3.2 – Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice moderne este de 98% pentru administratia publica locala si 100 % pentru administratia publica centrala
Contributia minima care trebuie asigurata de catre beneficiar din valoarea proiectului este de 2% pentru administratia publica locala si 0 % pentru administratia publica centrala.
Valoarea maxima a finantarii acordate, raportata la total costuri eligibile pentru un proiect in cadrul Domeniului de interventie 3.3 – Dezvoltarea e-Economiei este de 65% pentru investitii pentru IMM-uri sau 55% daca sunt localizate in regiunea Bucuresti – Ilfov, 50% pentru consultanta, 45% pentru instruire specifica.
Contributia minima care trebuie asigurata de catre beneficiar din valoarea proiectului este de 35% pentru investitii pentru IMM-uri; 45% daca sunt localizate in regiunea Bucuresti – Ilfov, 50% pentru consultanta, 55% pentru instruire specifica.
Cofinantarea poate fi reprezentata si de contributia in natura a beneficiarului (spatii, birouri).

Perioada indicativa generala de depunere a proiectelor este cuprinsa intre anii 2007 – 2014. Pentru ficare operatiune va fi deschisa o cerere de proiecte separata. Prima cerere de proiecte se preconizeaza a fi deschisa in ultimul trimestru al anului 2007.

Potentialul beneficiar completeaza cererea de finantare dupa lansarea cererii de proiecte si o trimite OIPSI, care va realiza verificarea la primire si verificarea eligibilitatii proiectului. Procesul de evaluare a proiectelor are trei etape: verificare la primire; verificarea eligibilitatii; evaluarea tehnica si financiara. Criteriile tehnice si financiare specifice pentru selectia proiectelor vor fi specificate in Ghidul Solicitantului.

Aplicantii selectati vor fi anuntati si vor incheia un contract de finantare cu OIPSI. Dupa incheierea acestui acord se poate trece la implementarea proiectului. Beneficiarii vor trimite Organismului Intermediar cereri de plata in conformitate cu prevederile acordului si cu graficul de implementare al proiectului, impreuna cu documentele justificative, dupa realizarea primelor cheltuieli din contributia proprie. OIPSI autorizeaza cererea de plata si o trimite la AM pentru aprobare, iar aceasta mai departe la Autoritatea de Certificare pentru certificarea platii. Se face plata direct catre beneficiar, prin Unitatea de plata din cadrul AM – Ministerul Economiei si Finantelor.

Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale a pus la dispozitie pe site-ul sau, spre consultare, variantele de lucru pentru:

Ghidul solicitantului pentru Domeniul 1, Operatiunea 1.1 – Sprijinirea accesului la broadband si la serviciile conexe – Varianta in lucru
Ghidul solicitantului pentru Domeniul 3, Dezvoltarea e-economiei, Operatiunea 3.1 Suport pentru implementarea sistemelor informatice integrate si a altor aplicatii electronice pentru managementul afacerilor – Varianta in lucru
Ghidul solicitantului pentru Domeniul 3, Dezvoltarea e-economiei- Operatiunea 3.2 Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si alte solutii electronice pentru afaceri – Varianta in lucru

Ghidurile vin in sprijinul potentialilor beneficiari ai fondurilor structurale in domeniul IT&C. Ghidurile detaliaza criteriile specifice de eligibilitate care trebuie indeplinite de beneficiari, criteriile specifice de eligibilitate a proiectelor, regulile de finantare, circuitul proiectului, modalitatea de selectie a proiectelor, procesul de contractare si implementare, precum si drepturile si obligatiile beneficiarilor.

Pentru fiecare dintre operatiunile de mai sus, sunt disponibile pe site:

Ghidul Solicitantului – Varianta in lucru
FORMULARUL CERERII DE FINANTARE (draft)
DECLARATIE privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii (draft)
CALCULUL pentru intreprinderile partenere sau legate (draft)
Declaratia de eligibilitate (draft)
DECLARATIE de angajament (draft)
Grila de verificare formala
Cerintele minime tehnice
Grila de verificare a eligibilitatii
CONTRACT DE FINANTARE din INSTRUMENTE STRUCTURALE
Glosarul de termeni
Experienta in domeniu
DECLARATIE DE IMPARTIALITATE
MATRICEA LOGICA A PROIECTULUI
Model Curriculum Vitae
Grila de evaluare cu referinta

Pentru detalii, accesati:
http://www.mcti.ro/index.php?id=408&L=0

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*