Efortul financiar necesar pentru liftingul CEC se cifreaza la cateva zeci de milioane de euro, procesul urmand sa fie finalizat in minimum doi ani. Membrii AGA ai institutiei financiar-bancare vor decide in trimestrul patru al anului daca vor pastra denumirea actuala de CEC, procesul efectiv de rebranding fiind asteptat sa demareze in 2007, spune presedintele CEC, Radu Gratian Ghetea.

„Lupta pentru o noua identitate in ochii clientilor, pe fondul unei concurente acerbe in sistemul bancar, presupune eforturi financiare pentru modernizarea si eficientizarea bancii, pe langa fidelizarea clientilor tinta. Primele efecte ale procesului de rebrandare, in care este implicata banca, vor fi vizibile, cel mai probabil, pana la finele anului. In multe cazuri, rebrandingul nu va insemna doar schimbarea siglei de pe frontispiciul unitatii, ci presupune si modernizarea acesteia.

Daca ne gandim la intreaga actiune de lifting al imaginii CEC, vorbim de zeci de milioane de euro, procesul urmand sa fie finalizat in minimum doi ani. Pentru schimbarea numelui, Brandient a propus o serie de variante, cea mai uzitata fiind aceea de-a pastra denumirea actuala. CEC este un brand de peste 140 de ani si probabil ca este interesant sa pastram denumirea actuala. Sigla este in lucru. Speranta mea este sa terminam mai repede decat s-a preconizat procesul de rebranding.

Fondurile necesare pentru cosmetizarea imaginii CEC vor proveni din vanzarea participatiei de 25% pe care institutia o detine la compania de asigurari Asiban, vanzarea de unitati neprofitabile si din profitul institutiei. Ceea ce insemna ca vom apela la actionar (n.r. – Ministerul Finantelor) pentru alocarea de resurse suplimentare dupa un timp mult mai indelungat. Banca functioneaza in 1.395 de locatii.

Majoritatea are nevoie de schimbarea imaginii. Suntem intr-o faza in care incercam sa evaluam aceste locatii, dintre care 1.000 sunt proprietate. Trebuie sa indentificam ce investitii facem, ce relocari facem.

Ambitiile sunt sa devenim o banca competitiva, si asta insemna sa punem in activele noastre cat mai multe credite, operatiuni bancare din care sa facem profitul pentru cresterea fondurilor proprii. Cota de piata pe care o tintim pentru anul 2007 este de 4,2%. In prezent, lucram la tintele de profit si la planul investitional pentru 2008-2009. In prima faza, bugetul nu va tinti in mod preponderent profitul, ci investitiile.

Ne-am propus sa eficientizam CEC-ul prin modernizarea sistemului informatic, crearea unei imagini performante si cresterea competitivitatii personalului”, se arata in comentariul presedintelui CEC, aparut in ziarul Business Standard.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*