Activele totale ale Bancii au crescut cu 74% la sfarsitul lunii decembrie 2005 in comparatie cu luna decembrie 2004, atingand suma de 341 milioane EUR (1,25 miliarde RON). Inalta performanta a fost sprijinita de cresterea capitalului social la 110 milioane RON (30 milioane EUR) de la 73,4 milioane RON (18,5 milioane EUR), inregistrand o crestere de 62% si ca rezultat al cresterii depozitelor clientelei la 743 milioane RON (202 milioane EUR) de la 544 milioane RON (137 milioane EUR) in cursul anului 2005. Portofoliul de credite al bancii a atins (225 milioane EUR), reprezentand o crestere de 97% de la (114 milioane EUR) in 2004.
O noua facilitate de credit sindicalizat in valoare de 55 milioane EUR a fost subscrisa cu succes in octombrie 2005, pentru a veni in intampinarea nevoilor de pre-export ale clientilor nostri. Ca urmare a faptului ca banca a investit masiv in dezvoltarea retelei de servicii, resurse umane, carduri si infrastructura IT necesara sprijinirii cresterii, profitul net al anului 2005 a inregistrat 15,5 milioane RON (4,2 milioane EUR), reprezentand o crestere de la 2,0 milioane EUR la sfarsitul anului 2004.
Avand o retea de sucursale de 40 de locatii la sfarsitul anului 2005, Finansbank (Romania) si-a atins tinta de cota de piata de 1% din sistemul bancar local, cu o cota de piata de 5% in ceea ce priveste creditele de consum si de 7% in ceea ce priveste cardurile de credit. Strategia de extindere sucursale va continua si in anul 2006, in scopul atingerii a 80 de puncte de lucru pana la sfarsitul anului.
Principala provocare a Finansbank (Romania) S.A. – cresterea brand awareness – se va urmari continuu prin largirea clientelei, crearea de produse si servicii personalizate, extinderea retelei de sucursale si oferirea unor standarde ridicate de servicii clientilor nostri.
Cu deplina consideratie,
Tamer Ozatakul
Presedinte
Omer Tetik
Vicepresedinte