Din iulie 2007, activitatile interne ale Erste Bank au fost derulate prin intermediul a doua companii: Erste Holding si Erste Bank Austria. Datorita dezvoltarii Erste Bank din ultimii ani – banca are de zece ori mai multi angajati decat in urma cu un deceniu – s-a luat decizia de transformare a companiei, se arata intr-un comunicat al bancii.

In vara lui 2008, afacerile din Austria ale bancii vor fi inglobate intr-o entitate juridica independenta, cu scopul ca Erste Bank Austria, impreuna cu bancile de economii, sa devina numarul unu in domeniul bancar – in conditiile in care grupul a obtinut deja pozitia de lider de piata in mai multe sectoare. In cadrul unei conferinte de presa, noua echipa manageriala, sub conducerea lui Elisabeth Bleyleben-Koren, a prezentat noile planuri si a explicat modificarile organizationale.

“Austria este o piata in crestere, nu o piata consolidata,” a declarat presedintele Comitetului Executiv, prezentand pe scurt planul de actiune al Erste Bank Austria. “Austria este si va ramane o piata interesanta pentru noi. Pe viitor, intentionam sa ne folosim experienta profitabila pentru a ne intensifica eforturile pe piata,” a declarat Bley-leben-Koren. In ultimele luni, Erste Bank a adoptat o noua structura organizationala: Erste Bank Holding raspunde de functiile de management la nivel central, afaceri pe piata de capital si servicii de investment banking, in timp ce Erste Bank Austria se ocupa de servicii de private banking si corporate banking, precum si de colaborarea cu bancile de economii. „Structura noastra organizationala reflecta filosofia noastra: increderea puternica in pietele locale si in nevoile clientilor locali. Clientii nu pot fi “divizati” pe mai multe tari”, a declarat noul presedinte pentru Austria. De asemenea, din vara lui 2008, Erste Bank Austria va deveni o entitate juridica independenta. Com-pania va fi o subsidiara detinuta integral de Erste Bank Holding, raspunzand de toti clientii interni.

Noi grupuri tinta pentru private banking

In sectorul serviciilor de private banking, de care raspunde Peter Bosek, membru al Comitetului Executiv, Erste Bank intentioneaza sa isi creasca pe viitor cota de piata la 25 % (nivelul actual este de 21 %), pana la sfarsitul anului 2010. Acest lucru inseamna ca banca trebuie sa obtina 20.000 de noi clienti anual. Pentru a reusi, banca exploreaza noi variante, inclusiv noi vanzari realizate in cooperare si proiecte de distributie. Unul dintre aceste proiecte este un joint venture, infiintat impreuna cu Vienna Insurance Group. Compania se va numi Finanzpartner GmbH si va facilita vanzarile intre cele doua companii, oferind variante mai avantajoase pentru clienti. Publicul tinta il reprezinta angajatii, care vor fi serviti in stransa colaborare cu sindicatele angajatilor. Un alt segment nou de public tinta il reprezinta persoanele in varsta. Unul dintre primele produse care vor fi lansate de s Versicherung, compania de asigurari a Erste Bank Austria, este un plan suplimentar de asigurare pentru asistenta si ingrijire medicala, dispunand de o linie telefonica non-stop. In contrast cu tendintele trasate de competitorii sai, Erste Bank va numi optzeci de manageri de servicii in sucursalele bancii, care ii vor ajuta personal pe clienti pentru a rezolva nevoile specifice.

Serviciile de corporate banking vor fi afaceri de baza ale bancii

Erste Bank Austria intentioneaza sa isi lase amprenta si asupra segmentului de servicii de corporate banking, de care este responsabil Thomas Uher, membru al Comitetului Executiv. O divizie separata pentru intreprinderi mici si mijlocii va fi infiintata in urmatoarele cateva luni. Banca estimeaza ca exista un potential extraordinar in colaborarea sa cu bancile de economii. “In urmatorii trei ani, intentionam sa investim aproximativ 1 miliard de Euro in aceast sector. Acest lucru ne va permite sa obtinem o crestere de doua cifre pe segmentul de corporate banking,” a anuntat Beyleben-Koren. Prin comparatie, piata nationala de credite inregistreaza la ora actuala o crestere de aproximativ 4%.

Bancile de economii: “De la un acord de responsabilitati comune, la o productie si vanzare colectiva”

Elisabeth Bleyleben-Koren descrie Haftungsverbund Neu (noul acord de cooperare) ca “un punct de reper pe traseul comun cu bancile de economii”. 51 din cele 53 banci regionale pentru economii au decis deja sa se ala-ture Haftungsverbund Neu. Aceasta asociatie operationala alcatuita din 34 banci de economii „a fost deja apro-bata legal”. „Inainte de a pasi mai departe pe acest drum, dorim sa asteptam si al doilea val”, spune Bleylben-Koren. Modul in care acest grup va evolua „va fi stabilit impreuna cu bancile de economii,” adauga Bleyleben-Koren. “Insa un lucru este clar: impreuna cu bancile de economii, dorim sa devenim lideri de piata, prima optiune a Austriei pentru servicii bancare. Intentionam sa ne transformam dintr-un grup care lucreaza in cadrul unui acord de responsabilitati comune, intr-un grup care colaboreaza pentru productie si vanzari. Pe viitor, fiecare client al bancilor de economii va avea acces la produsele oferite de o banca internationala, fiind in continuare servit de bancile de economii, care au o orientare regionala,” spune Elisabeth Bleyleben-Koren, manager al Erste Bank Austria, cea mai importanta banca din Grupul Bancilor de Economii.

Banca este mai aproape de clienti, clientii sunt mai aproape de banca: infiintarea unui forum pentru clienti

Pe viitor, Erste Bank Austria intentioneaza sa se diferentieze de competitori o data in plus, oferind consultanta la standarde de inalta calitate si servicii de support pentru clienti.

Pentru a-si atinge acest obiectiv, banca inten-tioneaza „sa fie mai aproape de clienti, pentru ca si clientii sa fie mai aproape de banca”. Un forum special dedicat, le va permite clientilor care beneficiaza de servicii de private banking si de corporate banking sa participe la procesul de luare al deciziilor din cadrul bancii. “Inainte ca un client sa renunte la serviciile bancii, trebuie sa aiba sansa de a ne spune ce parere are. Marca noastra definitorie va fi reprezentata de serviciile pentru clienti si con-sultanta de inalta calitate,” spune Bleyleben-Koren.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*