Pe sticla sau in paginile ziarelor, publicitatea agresiva a magazinelor care-si vand electronicele si electrocasnicele in rate este la mare moda.

Boom-ul pietei de profil inregistrat in anii anteriori (mai cu seama in perioada 2002-2003) s-a mai domolit in 2004. Multi spun ca la baza acestei temperari a stat Banca Nationala. Sa fie oare numai schimbarea legislatiei motivul pentru care romanii nu s-au mai repezit in magazine sau s-a cam suprasaturat cererea? Din moment ce bugetele de publicitate sunt inca darnice, inseamna ca loc ar mai fi in casele oamenilor de un televizor, o masina de spalat, un frigider sau poate un aragaz. Sa fie de vina mesajul transmis de reclama? Care, pana mai acum vreo cateva luni, se canalizase pe „rata de doar 499.000 lei”. Probabil ca acel mesaj a fost „fumat” de romani, care chiar daca plateau 499.000 lei pe luna, ajungeau sa dea in patru ani o caruta de bani pe un produs care nu merita. Ideea cu rata mica n-a mai tinut. Asa ca, s-a facut simtita nevoia de altceva. Tocmai de aceea, strategia de publicitate a operatorilor de pe piata s-a schimbat… se merge mult pe usurinta cu care poti obtine un credit. „Usor de luat, usor de platit!”, „Noi nu-ti cerem pe mama si pe tata!” sau „Credit doar cu buletinul” sunt indemnuri publicitare care transmit acest mesaj. Mai subtilizezi si chestia cu „…0…” ca sa dai impresia ca nu te costa nimic si succesul este garantat. Mai nasol va fi de la anu’, cand pentru toate creditele de consum vor trebui specificate, in mod clar si explicit, costurile. Cred ca materiile cenusii, ce debiteaza toate aceste clipuri publicitare, ar trebui sa se gandeasca de pe acum care va fi abordarea pe viitor… Nascocire placuta!!!

(Cornel DINU)

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*