Valorificand forta celor doua companii inovatoare, de inalta performanta, aflate in esalonul superior al comunitatii mondiale a furnizorilor pentru industria automobilistica, concernul Continental, cu sediul in Hanovra, intra cu forte noi intr-o noua era dupa finalizarea tranzactiei de achizitionare a Siemens VDO Automotive AG.
„Le uram un calduros bun venit colaboratorilor din cadrul Siemens VDO Automotive AG. Prin consolidarea fortelor celor doua companii vom forma un concern Continental transformandu-l intr-un furnizor pentru industria de automobile de renume pe plan mondial “, a afirmat miercuri Manfred Wennemer, presedintele concernului Continental.
Furnizorul international pentru industria de automobile a finalizat oficial achizitia Siemens VDO Automotive AG, tranzactie care a fost convenita la 25 iulie si aprobata fara conditii de catre Comisia Europeana la 29 noiembrie, achitand catre Siemens AG un pret de cumparare de 11,4 miliarde de Euro, suma care include beneficii fiscale de aproximativ un miliard de euro. Rezultatele companiei achizitionate vor fi incorporate in situatiile financiare consolidate ale Continental incepand cu decembrie 2007. Pentru finantarea achizitiei, Continental a reunit la mijlocul lui octombrie un consortiu de 39 de banci internationale. Mai mult, pe 30 octombrie, compania a finalizat o majorare a capitalului social cu putin sub 10%, reprezentand un aport de aproximativ 1,48 miliarde Euro.
„Dupa pregatiri intense putem incepe integrarea cu un start uimitor. Totusi, vom mai avea nevoie de inca doua sau trei luni pentru a lua o serie de decizii cheie. Astfel vom avea suficient timp la dispozitie pentru a examina cu atentie date la care nu am avut acces pana in prezent din motive prevazute de legislatia din domeniul concurentei”, a anuntat Wennemer.
„Acest lucru este valabil in special pentru informatiile referitoare la cifra de afaceri, rezultate si numarul angajatilor pe grupe de produse si unitati de productie. In analiza finala, planurile referitoare la desfasurarea activitatii si in special la productie vor reprezenta o buna baza pentru generarea de sinergii pentru ca din doua companii de top sa se poata constitui o corporatie si mai buna, si mai eficienta. “
Conform planurilor de pana acum, Continental anticipeaza efecte sinergice nete de cel putin 170 de milioane de Euro incepand cu 2010. „Avand in vedere situatia din prezent, am fi dezamagiti sa ramanem la aceasta suma estimata in mod conservator si plecam de la ideea ca valoarea va fi mai mare. Mai multe informatii va vom putea da in urmatoarele zece saptamani “, a precizat Wennemer.
Dr. Karl-Thomas Neumann, membru al Comitetului Executiv responsabil de dezvoltarea tehnologica la nivelul corporatiei si al noilor divizii de Chassis & Safety si Powertrain, a accentuat faptul ca noul Continental, cu operatiuni globale extinse, un portofoliu de produse puternic si competente mai ample in ceea ce priveste sistemele pentru automobile, va profita in special de tendintele viitoare cheie din industria auto: „Forta noastra inovatoare si competentele de baza acopera exact marile tendinte de dezvoltare predominante in urmatorii ani: siguranta, durabilitatea si informarea.”
„In divizia Chassis & Safety dorim sa integram componentele de inalta calitate din domeniul sistemelor de franare, senzorilor si mecanismelor de rulare in conceptul nostru de siguranta – denumit ContiGuard® – care va asigura un viitor fara accidente si pagube. De asemenea, suntem foarte bine pozitionati si in ceea ce priveste viziunea de viitor „emisii zero”. De exemplu, am stabilit standarde prin sistemele de injectie piezo de inalta precizie si eficienta pentru motoarele diesel si benzina, precum si prin solutiile de actionare hibride sau anvelope optimizate cu o inalta rezistenta la rulare. In divizia Powertrain, suntem hotarati sa ne respectam motto-ul „Traieste mobilitatea, descopera pasiunea“ prin oferirea de solutii inovatoare de sisteme si produse pentru ca vehiculele cu motoare diesel si pe benzina sa fie mai economice, mai fiabile, mai puternice si mai ecologice “, a mentionat Dr. Neumann.
Obiectivul strategic al noii divizii este exprimat prin sloganul „Always On“: „Ne consideram manageri ai informatiilor in domeniul automobilelor si dorim astfel sa optimizam fluxurile de informatii. Vom dezvolta functii noi care sa asigure o legatura cu lumea din exterior si vom prezenta informatiile intr-un mod inteligibil pentru sofer. In acest sens, noua divizie Interior este foarte bine pozitionata, deoarece portofoliul sau include console instrumente, sisteme de acces si control, platforme audio si de navigatie pentru autoturisme si vehicule comerciale“, a adaugat Wennemer, care este de asemenea responsabil si de noua divizie Interior.
Cu vanzari de peste 25 de miliarde de Euro (2006) si 150.000 de angajati in peste 200 de locatii (fabrici, centre de cercetare si circuite de testare) din 36 de tari din intreaga lume, concernul Continental se afla in prezent printre primii cinci furnizori pentru industria automobilelor. Concernul este organizat in sase divizii:
• Divizia noua Chassis & Safety, condusa de dr. Ralf Cramer, cu vanzari de peste 5 miliarde de Euro si peste 27.000 de angajati si mai mult de 65 de locatii, este pozitionata strategic ca lider tehnologic la nivel mondial, in domeniul sistemelor de franare si mecanismelor de rulare, retelelor de siguranta activa si pasiva si senzorilor.
• Noua divizie Powertrain, cu vanzari de peste 5 miliarde de Euro si peste 27.000 de angajati in aproximativ 70 de locatii din intreaga lume, este condusa de Dieter Rogge. Aceasta furnizeaza solutii de produse si sisteme pentru angrenaje, comanda motoarelor, tehnologia injectiei, senzori, servomotoare si sisteme hibride. Divizia doreste sa devina lider de piata si lider in tehnologie la nivel mondial, in domeniul automobilelor economice si ecologice.
• Noua divizie Interior cu vanzari de peste 6 miliarde de Euro, este pozitionata ca lider mondial de tehnologie si de piata pentru managementul informatiei, cu sisteme care asigura legatura intre autovehicul, sofer si pasageri, intre diferite vehicule, precum si intre automobil si infrastructura in care opereaza. Divizia, cu peste 33.000 de colaboratori si circa 70 de locatii pe lume, este condusa de Helmut Matschi.
• Divizia anvelope pentru autoturisme si autoutilitare usoare, cu 25.000 de colaboratori si vanzari anuale de aproape 4,7 miliarde de Euro (2006), este coordonata de Manfred Wennemer. In urma constituirii unui joint venture cu Matador, Continental a devenit numarul unu in Europa si numarul patru mondial in domeniul anvelopelor pentru autoturisme. In Europa, Continental este din 2003 lider de piata in furnizarea de anvelope ca dotari standard si productia de anvelope de iarna si pentru tuning.
• Divizia anvelope autoutilitare, condusa de dr. Hans-Joachim Nikolin, membru al Comitetului Executiv, cu peste 8.000 de colaboratori si vanzari de aproape 1,5 miliarde de Euro (2006), furnizeaza anvelope pentru autobuze, autocamioane si utilaje industriale. Toate produsele sunt de succes in echipare standard si pe piata pieselor de schimb.
• Divizia ContiTech este lider mondial in productia de mase plastice si cauciuc, pentru alte scopuri decat anvelope. In calitate de partener de dezvoltare si OEM, compania produce si dezvolta parti functionale, componente si sisteme pentru industria automobilelor, constructia de masini si aparate, vehicule feroviare, industria de poligrafie, industria chimica si petrochimica, navigatie maritima si industria aviatica, precum si industria miniera. Gerhard Lerch, membru al Comitetului Executiv, este raspunzator de aceasta divizie care are vanzari de 2,9 miliarde Euro (2006) si circa 22.000 de colaboratori.
Cu vanzari de peste 25 miliarde Euro (2006), concernul Continental este unul dintre primii cinci furnizori pentru industria automobilelor din lume. Furnizor de sisteme de franare, sisteme si componente pentru propulsie si mecanisme de rulare, instrumentare, solutii de Infotainment, electronica, anvelope si elastomeri tehnici, concernul contribuie la imbunatatirea sigurantei la volan si la protectia climei. Continental este in afara de aceasta un partener competent in retelele de comunicare pentru automobile. Concernul are circa 150.000 de colaboratori in aproape 200 de locatii in 36 de tari.