Retailerii europeni considera ca, pana in 2012 – 2015, vanzarile pe internet vor reprezenta 19% din cifra lor de afaceri, ca se va produce o migrare catre magazine mai mari cu un numar mai redus de angajati si ca va exista o prevalenta crescuta a platilor electronice si a noilor tehnologii in domeniul magazinelor.
In plus, practicile de comert responsabil social, cum ar fi reducerea volumului de ambalaje si deseurilor, vor deveni din ce in ce mai importante ca mijloace de a incuraja cumparaturile si dialogul dintre retaileri si clientii lor.
Concluziile vin din raportul Magazinul viitorului 2012-15, realizat la comanda Visa Europe de catre Centrul pentru Cercetari in domeniul Comertului din Marea Britanie.
Raportul a fost facut in baza intervievarii a 300 retaileri mari si medii din 7 tari europene: Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Suedia si Marea Britanie, care au fost chestionati asupra schimbarilor prevazute in industria de retail pana in 2012-15.
Alte concluzii ale raportului:
o Aproape 70% din retailerii chestionati cred ca paginile lor de internet vor oferi posibilitatea de a tranzactiona online. Procentul este de 82% in Germania.
o 22% dintre retailerii din cele 7 tari cred ca vor introduce auto-scanarea automata pana in 2012-15, Norvegia (25%) si Marea Britanie (22%) fiind cele mai entuziaste.
o Adoptarea platilor electronice si alte tehnologii avansate de plata vor deveni o conditie necesara pentru toate achizitiile efectuate de clienti (50%).
o Alegerea tehnologiei de plata este strict dependenta de magazin. Cu toate acestea, cardurile multi-aplicatii, care combina functii de plata (debit, credit, puncte de fidelitate) au fost considerate cele mai probabile produse care vor fi adoptate de 35% dintre respondenti, in timp ce plata prin telefon a urmat indeaproape cu 33%.
o 41% dintre retaileri ar putea oferi resurse electronice care sa ajute familiile sa manance mai sanatos, fie prin pagina lor de internet, fie prin tehnologia din magazin.
Despre Visa Europe
Visa Europe este o asociatie de membri – o organizatie detinuta si condusa de cele 4.600 banci membre din Europa. In octombrie 2007, Visa Europe a devenit independenta de noua corporatie globala Visa Inc., cu o licenta exclusiva, irevocabila si perpetua in Europa.
Fiind o organizatie europeana, este capabila sa raspunda rapid la cerintele specifice pietei bancare europene si clientilor – detinatori de carduri si comercianti, si sa implineasca obiectivul Comisiei Europene de a crea o adevarata piata interna de plati.