In contextul in care in ultimele zile mai multe banci au trimis somatii catre clienti prin care acestia sunt anuntati de modificari la dobanzile si comisioanele pentru creditele contractate, ANPC face cateva precizari legate de drepturile consumatorilor de produse bancare.

„Nu e de ajuns ca bancile sa invoce criza internationala, ci trebuie sa explice consumatorilor indicii care au dus la cresterea dobanzii”, a declarat presedintele ANPC, Dan Vlaicu pentru Antena3.ro .

Ce ar trebui sa stie contractantul unui credit?

In primul rand, dupa cum precizeaza si biroul de presa al ANPC, banca poate modifica atat dobanda cat si comisioanele sau poate sa introduca unele noi la creditul unui consumator doar cu conditia ca acest lucru sa fie prevazut in contract.

In cazul in care se maresc dobanzile la credite, banca trebuie sa explice concret cum s-a ajuns la aceasta situatie.

In plus, „Chiar daca in contractul semnat intre banca si consumator este specificat faptul ca banca isi rezerva dreptul de a modifica dobanzile in functie de piata financiara, au fost cazuri in care instanta de judecata a considerat majorarea dobanzilor ca fiind o clauza abuziva din contract si a anulat acele majorari”, a explicat Gheorghe Ciubotaru, pentru NewsIn.

„Nu este legal ca o banca sa isi modifice dobanzile fara instiintarea clientilor, pentru ca acestia din urma trebuie sa aiba posibilitatea de a alege intre a continua contractul cu banca respectiva sau de a opta pentru o refinantare la alta banca”, a mai spus Ciubotaru.

ANPC poate sanctiona bancile in situatiile in care sesizarile inregistrate au fost intemeiate, insa pentru obtinerea despagubirilor, consumatorul trebuie sa se adreseze instantelor de judecata.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*