Clientii Bancii Comerciale Carpatica (BCC) au fost, in ultimele zile, tinta unor atacuri de tip phishing, primind e-mail-uri prin care li se solicitau date personale de autentificare precum cod client, utilizator si parola, a anuntat, luni, institutia de credit.
„Phishing-ul” presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitati pe Internet, fara afectarea fizica/informatica a sistemelor institutiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.
„Din punctul de vedere al graficii si continutului, formularul atasat in e-mail-ul capcana este asemanator paginii corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART. Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicita date personale de autentificare precum cod client, utilizator si parola”, precizeaza BCC.
BCC a aratat ca au fost luate masuri pentru blocarea atacului, iar securitatea sistemelor informatice ale bancii nu a fost pusa in pericol, accesul la acestea realizandu-se pe nivele multiple de autentificare.
Banca aminteste clientilor ca nu a solicitat si nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail cum ar fi user/ parola, numar de card, data expirarii acestuia sau codul PIN.