Multi detinatori de carduri nu cunosc pasii pe care trebuie sa ii urmeze atunci cand cardurile raman blocate in bancomate. Intrebarile cele mai uzuale sunt: “Cui ma adresez daca am cardul blocat intr-un bancomat ce apartine altei banci?”, “Imi mai recuperez cardul sau primesc unul nou?”, “Cand primesc noul card?” sau “Pot ridica banii de pe cardul blocat de la ghiseul bancii?”. Pentru a raspunde acestor intrebari va prezentam raspunsurile primite de la oficialii bancilor BCR, UniCredit, AlphaBank, Finansbank si CEC.
BCR
In cazul in care aveti un card BCR blocat intr-un bancomat apartinand aceleiasi banci, va puteti adresa oricarei sucursale BCR pentru a intra in posesia sumelor de bani existente in contul de card. Numerarul va este inmanat la ghiseu in aproximativ 20 de minute. Recuperarea fizica a cardului se poate realiza intr-un termen de 1-2 zile de la unitatea unde a fost retinut cardul.
In situatia in care nu solicitati cardul in acest interval, acesta se remite la Centrala bancii, iar recuperarea dureaza maxim 7 zile.
In cazul in care cardul emis de o alta banca vi se blocheaza intr-un bancomat BCR, pentru recuperarea cardului este necesar sa va adresati bancii emitente a cardului.
UniCredit
In cazul in care cardul pe care il detineti a fost capturat de bancomatul UniCredit la ordinul bancii emitente a cardului, acesta va fi returnat pe canal bancar de la banca detinatoare a bancomatului la banca emitenta. In continuare este necesar sa va adresati bancii emitente pentru mai multe informatii.
In situatia in care cardul va ramane blocat in bancomat dintr-o eroare tehnica a acestuia, sucursala ce gestioneaza bancomatul vi-l va inmana dupa identificare. Din acest moment veti putea utiliza cardul.
Banca UniCredit elibereaza un nou card intr-o perioada medie de 4 zile din momentul depunerii cererii de eliberare.
Pana sa intrati in posesia noului card emis de UniCredit puteti retrage prin casierie banii din contul de card.
Alpha Bank
Cardul poate fi retinut din mai multe motive: daca exista probleme in relatia cu banca emitenta, care a dat ordinul de retinere automata sau daca bancomatul are o problema tehnica. In ambele cazuri este bine sa contactati cat mai repede posibil banca emitenta si serviciul de asistenta clienti.
Daca sunteti in prima situatie, de la banca emitenta veti afla care este cauza problemei respective. Recuperarea cardului depinde de rezolvarea problemei existente intre dumneavoastra – detinatorul cardului – si banca emitenta. Daca bancomatul apartine unei alte banci, institutia respectiva va contacta banca emitatoare a cardului si va inapoia cardul acesteia.
Daca sunteti in cea de-a doua situatie, banca emitenta contacteaza banca proprietara a bancomatului pentru a raporta evenimentul. In Romania este posibil (dar nu obligatoriu) ca un card, in acest caz, sa fie recuperat in cel mult doua zile lucratoare cu asistenta bancii emitente.
Cardurile sunt recuperate din ATM, de catre banca proprietar la intervale saptamanale, apoi se trimit la serviciul carduri al bancii. Acesta le va expedia la banca emitenta.
Banii disponibili in contul de card emis de Alpha Bank ii puteti primi sub forma de numerar de la ghiseul bancii, prezentand un act de identitate si spunand numarul de card sau numarul de cont.
Finansbank
Daca sunteti posesorul unui card emis de Finansbank ce ramane blocat intr-un bancomat al acestei banci, cardul respectiv devine blocat temporar si va este inmanat de catre sucursala Finansbank a doua zi lucratoare, dupa identificare.
Daca aveti un card de debit emis de Finansbank ce a ramas blocat intr-un bancomat ce apartine altei banci, cardul va este reemis imediat dupa ce instiintati banca, putand fi ridicat din sucursala Finansbank intr-un termen de doua zile.
Fondurile disponibile in contul de card pot fi utilizate la POS sau retrase de la bancomat numai prin intermediul cardului. Pe perioada in care cardul ramane blocat in bancomat, fondurile respective se afla in continuare in contul de card, dumneavoastra putand dispune de ele:
– imediat dupa ce cardul retinut in bancomatul Finansbank va este returnat
– imediat dupa activarea noului card si a codului PIN.
CEC
Oficialii de la CEC ne-au informat ca retinerea unui card in bancomat inseamna blocarea cardului, lucru ce duce la imposibilitatea efectuarii unei alte operatiuni. In calitate de detinator al cardului blocat este necesar sa anuntati imediat banca emitenta a cardului si banca in al carei bancomat s-a blocat acesta.
Adresandu-va agentiilor CEC veti primi explicatii suplimentare si veti putea ridica suma existenta pe cardul blocat.
Ce se întâmplã dacã bancomatul îmi înghite cardul?
Scrii aici http://nubcr.wordpress.com
nemultumirea
Buna ziua,
Ce se intampla cand un Bancomat de Finansbank inghite banii de pe card ? Daca nu credeti intrebati la banca din Tg-Jiu filiala Constantin Brancusi . Inseamna ca sunt hoti cu H si Bancomatul si BANCA . Daca nu observi pe loc, dupa 30 de zile suma se prescrie, iar banca se imbogateste . Asa am pierdut 1.000 lei ( 10.000.000 vechi ) in ziua de 30.08.2009 la orele 15.00 . Rusine celor care se ocupa cu asa ceva, Rusine celor care tolereaza HOTIA din Bancomate.
Norocul meu a fost ca aveam laptopul cu mine si am vazut HOTIA – Tranzactia care a fost facuta – BANCA FINANSBANK a blocat 1.000 roni din contul meu, din cauza unei pene de curent ( o secunda fara curent a imbogatit banca cu 1.000 lei Bravo Hotilor !)
Sunt foarte suparat !! Feritiva de aceasta banca si de bancomatele sale !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In anul 2011 Caragiale e atat de actual pana si la banca… Am card Brd si merg la un ATM al BCR sa-mi retrag o suma de trebuinta.. Utilajul BCR imi trage cardul, nu-l mai elibereaza si pe ecran apare insert another card… dupa 4 ture de alergat intre cele doua banci si frig, mutre acre si proceduri pour le connaiseur adica ce zici tu sclavule de cum iti aratam noi ca faci umbra pamantului degeaba, afla tu un numar de fax de la BCR Iasi si numai dupa ce vii cu el in dinti la noi BRD Iasi o sa transmitem o adresa prin care o sa vedem de se poate sa-ti recuperezi cardul din ATM-ul lor… ca cine te-a pus sa vari cardul nostru BRD in fanta alor de la BCR … Uite asa m-au frecat cu proceduri de mi se pare acum ca pana si la Vantu banii mei putini ar fi fost tratati mai cu respect… m-am potcovit cu o cerere de eliberare card nou ca formularul BRD Iasi nu are si rubrica pentru declarare card blocat in utilajul altei banci comuniste si asta ma si costa 14 lei ca asa e in tenis… RUSINE BRD IASI si oamenilor din consiliere clientela ce sunt niste functionari blazati si slab, slab, slab pregatiti ori rau intentionati fata de clienti persoane fizice! Despre ai de la BCR Iasi asemenea, chiar mai obtuzi, functionari cu mansete tocite si ochelari de cal!!!
Binevoiti domnilor superiori din BRD Iasi sa coborati printre angajatii unitatii de credit si sa-i vedeti cum abordeaza problemele clientilor… nu cunosc ce elemente trebuie sa inglobeze background-ul angajatilor de la serviciul de consiliere clienti partea dreapta la intrarea in banca, dar prestatia unei angajate de astazi avea sa va aduca un client in minus (chiar de e persoana fizica, conteaza pentru indicatorii din task-urile zilnice???)
am un card din USA…am fost la banca romaneasca sa scot bani am tastat totul corect si cand am dat click pe suma respectiva am primit un mesaj pe monitor cum ca banca mia capturat cardul …ce fac acum ca eu am nevoie de bani si card normal ….
mi a *