Iată principalele funcționalități ale aplicației BT Pay de la Banca Transilvania, conform documentului Termeni și condiții publicat de bancă:
Ce poți face în BT Pay?
Actualele funcționalități disponibile în BT Pay sunt prezentate detaliat în ghidurile dedicate: Ghid de utilizare a aplicației BT Pay – Android (pentru dispozitive cu sistem de operare Android) Ghid de utilizare a aplicației BT Pay – IOS (pentru dispozitive cu sistem de operare iOS).
Totodată pe aceste pagini web se regăsesc detalii cu privire la fiecare funcționalitate din BT Pay pe care utilizatorul are obligația să le consulte și să le ia la cunoștință.
Actualele funcționalități se pot completă cu altele noi, comunicate în funcție de sistemul de operare, în ghidurile menționate.
Comisioanele precum și plafonul maxim de tranzacții zilnice pentru operațiunile pe care utilizatorul le poate efectua în aplicația BT Pay sunt menționate în website-ul Băncii Transilvania.
În cazul cardurilor de credit BT, setarea plăților automate a obligațiilor lunare (suma minimă și maximă de plata) se va efectua din contul curent al titularului de card, plata care se va efectua la dată scadenței. În cazul în care dată scadenței e o zi nelucrătoare, debitarea obligației lunare se va efectua în ziua lucrătoare precedentă. În cazul în care utilizatorul are mai multe conturi curente, se va debita primul cont deschis la bancă.
În cazul în care alimentarea cardului BT sau setarea opțiunii de plata automată se efectuează în afară intervalului luni – sâmbătă, orele 09 – 19 sau în zile nelucrătoare, înregistrarea alimentării și a opțiunii se va face în următoarea zi lucrătoare. Astfel, în cazul în care o asemenea operațiune are loc la dată scadenței (dată de 25 a fiecărei luni) dintr-o zi nelucrătoare sau din afară intervalului mai sus menționat, utilizatorul înțelege că obligația lunară de plata nu va fi efectuată în termen.
Utilizatorul poate plăti o achiziție online de pe telefonul mobil, selectând direct din pagina comerciantului modalitatea de plata ”BT Pay”. In cazul in care metoda de plata aleasa este un card de credit, utilizatorul are posibilitatea de a alege plata in rate prin alegerea numarului de rate disponibile pe site-ul comerciantului. Ulterior utilizatorul alege cardul și confirmă tranzacția prin: biometrie (FaceID, amprenta), sau deblocare (parola, Cod).
Prin accesarea secțiunii de Conturi
Utilizatorul persoana fizica poate efectua tranzactii, conform drepturilor pe care le au, pe conturile curente, indiferent daca are sau nu un card atasat, inclusiv conturile atasate cardurilor de credit si pe alte tipuri de conturi, cum ar fi cele de depozite/economii. Contul principal de lei (RON) al utilizatorului va fi adaugat automat in urma inregistrarii in BT Pay.
Sectiunea „Conturi” din aplicatia BT Pay ofera utilizatorului urmatoarele functionalitati:
- afisarea conturilor in aplicatia BT Pay;
- vizualizare conturi active si afisarea soldurilor acestora;
- vizualizarea cardurilor atasate fiecarui cont;
- vizualizarea cardurilor suplimentare atașate fiecărui cont. Prin utilizarea acestei funcționalități Clientul va putea: (i) vizualiza istoricul tranzacțiilor, (ii) vizualiza cheltuielile efectuate cu cardul grupate pe categorii, (iii) bloca/debloca instrumentul de plată (iv) modifica limitele aferente cardului;
- transferuri intre conturile proprii;
- efectuarea de transferuri in lei (interbancare si intrabancare);
- efectuarea de transferuri prin Alias Pay;
- vizualizare, setare si stergere de plati recurente;
- vizualizare istoric tranzactii si transferuri in asteptare;
- distribuire IBAN;
- plata facturi prin ordin de plata;
- schimb valutar – pentru schimburile valutare ce depasesc suma de 100.000 EURO / USD / GBP versus RON, respectiv 25.000 EURO (sau echivalent) pentru celelalte perechi valutare, Banca ofera posibilitatea de a negocia cursul valutar utilizand canale alternative;
- importul automat al beneficiarilor salvati in cardul aplicatiilor Neo BT si BT24;
- deschidere cont curent in RON sau alta valuta.
- efectuarea de transferuri valutare (interbancare și intrabancare; pentru informatii suplimentare, consultati: Orarul de Procesare Tranzactii).
- accesarea extraselor de cont disponibile conturilor adaugate in aplicatia BT Pay. Acestea vor putea fi previzualizate sau descarcate in format PDF;
- inchidere subcont din BT Pay
- plati recurente
Utilizarea funcționalităților din cadrul sectiunii „Conturi” se supune Conditiilor Generale de Afaceri ale Bancii Transilvania aplicabile clientului persoana fizica la momentul utilizării.
Prin accesarea optiunii de inchidere subcont din BT Pay
Utilizarea acestui serviciu se supune Termenilor si Conditiilor aplicabile acestuia.
*Prin activarea serviciului Alias Pay
Utilizatorul aplicației identificat că fiind client al băncii persoană fizică, ce are minimum un card de debit BT emis pe contul personal adăugat în BT Pay, poate activă din aplicație serviciul Alias Pay. Acest serviciu îi permite să primească sume în contul atașat cardului de debit BT înregistrat pentru acest serviciu de la clienți ai altor bănci participante, prin introducerea de către plătitorul client al altei bănci participante a numărului de telefon al utilizatorului înregistrat pentru serviciul Alias Pay.
Serviciul Alias Pay se oferă în cadrul aplicației, dar utilizatorul poate renunta oricând la acesta, fără că prin această să îi fie afectată posibilitatea de a utiliza celelalte funcționalități ale BT Pay. Utilizatorul BT Pay va putea renunta la utilizarea serviciului Alias Pay prin ștergerea aliasului sau adăugat anterior în BT Pay.
Utilizarea Alias Pay se supune Termenilor și condițiilor aplicabile acestui serviciu și condițiilor de prelucrare a datelor cu caracter personal specifice acestuia.
Prin activarea serviciului Plati Facturi
Utilizatorul aplicației identificat că fiind client al băncii persoană fizică, poate accesa din aplicație serviciul Plăti Facturi.
Această permite utilizatorilor persoane fizice plata facturilor de utilități. Prin intermediul acestui serviciu, Banca Transilvania oferă acces utilizatorilor la:
a) Plata facturilor către furnizorii agreați folosind una din metodele de mai jos:
- Conectarea contului aferent unui furnizor de utilități agreat;
- Conectarea contului la Aplicația Pago și importul furnizorilor conectați din cadrul Aplicației Pago;
- Scanarea unei facturi primite din partea unui furnizor de utilități agreat, fără configurarea menționată anterior;
- Solicitarea unei sume de la o terță persoană pentru plata unei facturi.
b) Vizualizarea istoricului de plăti efectuate către furnizorii agreați;
Utilizarea Plăti Facturi se supune Termenilor și condițiilor aplicabile acestui serviciu și condițiilor de prelucrare a datelor cu caracter personal specifice acestuia.
Serviciul Plăti Facturi se oferă în cadrul aplicației, dar utilizatorul poate să nu o utilizeze sau renunta oricând la opțiunile cu plata activate, fără că prin această să îi fie afectată posibilitatea de a utiliza celelalte funcționalități ale BT Pay.
Utilizatorul BT Pay va putea renunta la utilizarea serviciului Plăti Facturi prin ștergerea / deconectarea tuturor furnizorilor conectați și dezactivarea opțiunilor cu plata existente, în cazul activării lor.
Prin accesarea functionalitatii de Round Up
Anumite categorii de utilizatori ai aplicatiei (precum, dar fara a se limita la: cei identificati ca fiind clienti ai bancii persoane fizice, titulari ai unui cont curent in RON si cu minim un card propriu emis in moneda RON, adaugat in BT Pay, vor putea accesa functionalitatea Round Up si isi vor putea activa optiunea pe contul curent principal in Lei. Optiunea se activeaza la nivel de cont. Toate platile efectuate cu cardurile atasate acelui cont vor beneficia de aceasta optiune.
Tranzactiile de plata acceptate pentru serviciul Round-Up sunt:
- Plata cu cardul de debit sau prin aplicatiile de tip wallet efectuate la un POS;
- Platile efectuate online utilizand cardul de debit;
Platile efectuate din descoperirea de cont (overdraft), precum si transferurile efectuate din contul curent (programate sau nu), retragerile de numerar cu cardul de debit, platile de facturi la ATM nu vor fi rotunjite. De asemenea, nu vor fi rotunjite platile efectuate cu cardul BTDirect si platile cu cardul tichet de masa BT.
Soldul minim intangibil este 30 lei, ceea ce inseamna ca rotunjirea nu va putea fi efectuata daca soldul contabil al contului sursa este mai mic sau egal cu 30 lei.
Utilizarea acestui serviciu se supune Termenilor si Conditiilor aplicabile acestuia.
Prin accesarea functionalitatii Economii
Utilizatorul aplicației identificat ca fiind client al bancii, persoana fizica, care si-a setat un PIN (cod de securitate), poate accesa din BT Pay functionalitatea “Economii”.
In cadrul functionalitatii Economii,utilizatorul isi poate vizualiza produsele de economisire detinute la Banca Transilvania, poate constitui alte depozite/conturi de economii disponibile in oferta bancii, respectiv le poate desfiinta prin intermediul aplicatiei.
De asemenea, utilizatorul isi poate descarca Fisa venituri dobanzi din dobanzi care cuprinde totalitatea veniturilor incasate din dobanzile aferente depozitelor si conturilor de economii pentru anul fiscal selectat.
Constituirea depozitelor/conturilor de economii se supune Termenilor si conditiilor aplicabile fiecaruia dintre aceste produse, dupa cum urmeaza:
- Termeni si conditii aferente depozitelor clasice constituite in BT Pay
- Termeni si contii aferente conturilor de economii (Lei/Euro) constituite in BT Pay
- Termeni si conditii aferente depozitelor negociate constituite in BT Pay
Prin accesarea opțiunii de acordare card de credit
Anumite categorii de utilizatori ai aplicației (precum, dar fără a se limita la: cei identificați ca fiind clienți ai băncii persoane fizice, rezidenți, ce au un card de debit BT emis pe contul personal adăugat în BT Pay, cu excepția cardului de masă BT), și care nu dețîn un card de credit STAR Forte emis în calitate de titular, pot vizualiza în aplicație opțiunea de aplicare pentru card de credit. Acest serviciu îi permite utilizatorului să inițieze o cerere de acordare a unui card de credit STAR Forte și, în situația in care sunt îndeplinite criteriile din politicile de creditare BT, să obțină acest card și linia de credit aferentă.
Opțiunea de acordare card de credit se oferă în cadrul aplicației, dar utilizatorul nu este obligat să o acceseze, neaccesarea acestei opțiuni nu afectează dreptul utilizatorului de a folosi celelalte funcționalități ale BT Pay.
Utilizarea acestei functionalități presupune prelucrarea datelor cu caracter personal astfel cum este precizat în Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru obținerea exclusiv online a unui card de credit BT.
Prin accesarea optiunii de majorare linie de credit
Anumite categorii de utilizatori ai aplicatiei (precum, dar fara a se limita la: cei identificati ca fiind clienti ai bancii persoane fizice, rezidenti, ce au un card de debit BT emis pe contul personal adaugat in BT Pay, cu exceptia cardului de masa BT), care detin un card de credit STAR Forte, STAR Gold, BT Flying Blue Classic, BT Flying Blue Premium emis in calitate de titular, pot vizualiza in aplicatie optiunea de majorare linie de credit pentru produsul detinut. Acest serviciu ii permite utilizatorului sa initieze o cerere de majorare linie de credit si, in situatia in care sunt indeplinite criteriile din politicile de creditare BT, sa obtina majorarea liniei de credit aferenta produsului pe care il detine.
Optiunea de majorare linie de credit se ofera in cadrul aplicatiei, dar utilizatorul nu este obligat sa o acceseze, neaccesarea acestei optiuni nu afecteaza dreptul utilizatorului de a folosi celelalte functionalitati ale BT Pay.
Utilizarea acestei functionalitati presupune prelucrarea datelor cu caracter personal astfel cum este precizat in Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru obtinerea exclusiv online a unui card de credit BT.
Prin accesarea optiunii de acordare/ majorare a unei linii de credit de tip overdraft/a unei rezerve de bani
Anumite categorii de utilizatori ai aplicatiei (precum, dar fara a se limita la cei identificati ca fiind clienti ai bancii persoane fizice, rezidenti, ce au un card de debit BT emis pe contul personal adaugat in BT Pay, cu exceptia cardului de masa BT), pot vizualiza optiunea de aplicare pentru overdraft, pentru clientii care nu detin produsul la BT. Acest serviciu ii permite utilizatorului sa initieze o cerere de acordare overdraft si, in situatia in care sunt indeplinite criteriile de acordare din politicile de creditare BT, poate sa obtina overdraftul.
Pentru categoriile de utilizatori ai aplicatiei (precum, dar fara a se limita la cei identificati ca fiind clienti ai bancii persoane fizice, rezidenta, ce au un card de debit emis pe contul personal adaugat in BT Pay, cu exceptia cardului de masa BT), ce detin un overdraft (rezerva de bani/descoperit de cont) la BT, pot vizualiza in aplicatie optiunea de majorare a liniei de credit. Acest serviciu ii permite utilizatorului sa initieze o cerere de majorare linie de credit pe contul curent si in situatia in care sunt indeplinite criteriile din politicile de creditare BT, sa obtina majorarea liniei de credit pe contul curent.
Optiunea de acordare/majorare a descoperitului de cont (overdraft) se ofera in cadrul aplicatiei, dar utilizatorul nu este obligat sa o acceseze. Neaccesarea acestor optiuni nu afecteaza dreptul utilizatorului de a folosi celelalte functionalitati ale BT Pay.
Utilizarea acestei functionalitati presupune prelucrarea datelor cu caracter personal astfel cum este precizat in Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru obținerea/majorarea exclusiv online a unui overdraft, exclusiv online.
Prin accesarea optiunii de emitere Asigurare RCA
Utilizatorul aplicației identificat ca fiind client al băncii persoană fizică poate accesa din aplicația BT Pay optiunea “Asigurari RCA”. Prin aceasta optiune clientul poate vizualiza ofertele de asigurare RCA potrivite masinii lui si poate achiziona direct din BT Pay asigurarea RCA. Utilizatorul va putea plati asigurarea RCA inclusiv in rate, prin intermediul cardurilor Star emise de Banca Transilvania. Ulterior emiterii politei, clientul va primi un exemplar pe adresa de mail introdusa, dar clientul poate oricand sa-si retrimita polita pe e-mail, din aplicatie.
Totodata, clientul va primi notificari cu privire la expirarea politei de asigurare: o notificare inainte cu 30 zile de data de expirarea a asigurarii si inca o notificare inainte cu 7 zile.
Emiterea politei de asigurare RCA se supune Termenilor și condițiilor aplicabile acestui serviciu și Condițiilor de prelucrare a datelor cu caracter personal specifice acestuia.
Prin accesarea optiunii de Asigurare de calatorie
Utilizatorul aplicației identificat ca fiind client al băncii persoană fizică poate accesa din aplicația BT Pay optiunea “Asigurari de calatorie”. Prin aceasta optiune, daca sunt indeplinite o serie de criterii, clientul poate vizualiza pe baza unei analize de nevoie oferta de asigurare de calatorie potrivita pentru el si poate achiziona direct din BT Pay asigurarea de calatorie. Utilizatorul va putea plati asigurarea de calatorie si in rate, prin intermediul cardurilor Star emise de Banca Transilvania. Ulterior emiterii politei, clientul va primi pe adresa de mail introdusa polita impreuna cu setul complet de documente specifice acestei asigurari
Prin accesarea optiunii de Asigurare de card de credit & overdraft (linie de credit)
Utilizatorul aplicației identificat ca fiind client al băncii, persoană fizică, poate accesa din aplicația BT Pay opțiunea “Asigurări linie de credit”. Prin această opțiune, dacă sunt îndeplinite o serie de criterii, clientul poate vizualiza pe baza unei analize de nevoie, oferta de asigurare de linie de credit potrivită pentru el și poate achiziționa asigurarea direct din BT Pay. Ulterior finalizării fluxului, clientul va primi pe adresa de mail introdusă setul complet de documente specifice acestei asigurări.
Prin accesarea optiunii BT Pay Kiddo pentru minori care au cont BT
Utilizatorul major al aplicației, identificat ca fiind client al băncii persoană fizică, poate activa din aplicația BT Pay optiunea BT Pay Kiddo pentru minori care au cont BT, prin care poate oferi copilului sau minor, cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani si care are cont deschis la BT, permisiunea sa utilizeze aplicatia BT Pay prin intermediul cardului emis pe numele minorului, atasat la contul minorului. Utilizarea acestei functionalitati se supune Termenilor si Conditiilor aplicabile acestui serviciu.
Prin accesarea opțiunii BT Pay Kiddo pentru minori atasati la contul parintelui
Utilizatorul major al aplicației identificat ca fiind client al băncii persoană fizică poate activa din aplicația BT Pay opțiunea BT Pay Kiddo pentru minori atasati la contul parintelui, prin care poate oferi copilului sau minor, cu vârsta cuprinsă între 8 și 18 ani neimpliniți permisiunea să utilizeze aplicația BT Pay prin intermediul cardului emis pe numele minorului, atasat la contul parintelui. Utilizarea acestei functionalități se supune Termenilor și Condițiilor aplicabile acestui serviciu.
Prin accesarea optiunii Mută-ți banii la BT
Utilizatorul aplicației, client al băncii persoană fizică, poate accesa opțiunea „Mută-ți banii la BT”, prin care își poate transfera, cu recurența dorită, venitul sau alte sume care se află în contul deschis la alta institutie financiara la care este atașat un card non-BT înrolat în BT Pay, într-un cont la care este atașat un card BT deja inregistrat in aplicatie.
In momentul activarii optiunii, utilizatorul trebuie sa se asigure ca soldul disponibil in contul non BT din care sumele ar urma sa fi transferate in contul BT este suficient pentru realizarea operatiunii recurente dorite. Transferurile se vor efectua cu recurenta setata si suma aleasa, numai daca va exista soldul disponibil in contul non BT la fiecare dintre datele setate pentru transferul recurent.
Prin utilizarea optiunii de identificare in BT Pay
Clienții BT persoane fizice, utilizatori BT Pay, vor avea posibilitatea ca in cadrul unui apel telefonic initiat către/dinspre Call Center sau, dupa caz, in cazul unor operatiuni derulate in unitatile BT, sa fie identificati prin intermediul Aplicației instalate pe numărul de telefon declarat băncii. Clientii care vor opta pentru o asemenea identificare, vor primi o notificare tip push trimisă în BT Pay, de unde vor putea accepta/refuza identificarea, respectiv se vor putea identifica folosind metoda de deblocare a telefonului/codul de securitate folosit pentru BT Pay.
Prin accesarea functionalitatii Incarcarcare cartela telefonica
Utilizatorii BT Pay (cu exceptia celor care detin doar card de tichete de masa) pot incarca o cartela telefonica (prepay) pentru numere de telefon de la furnizorii disponibili in aplicatie prin inserarea numarului de telefon a carui incarcare se doreste. Utilizatorul are in vedere ca aceste tranzactii sunt ireversibile. Utilizatorul isi asuma corectitudinea numarului de telefon inserat si faptul ca are acceptul detinatorului acestuia pentru utilizarea sa in BT Pay in vederea incarcarii cartelei.
Prin accesarea functionalitatii Credite
Utilizatorul aplicației identificat ca fiind client al bancii, persoana fizica si care este creditat, poate vizualiza in BT Pay, in functionalitatea “Credite”, detalii despre produsele de creditare non-card detinute la Banca Transilvania ( ex. data scadentei, suma de plata, graficul de rambursare, eventuale sume datorate, polite de asigurare atasate, comisioane, eventuale intarzieri).
Utilizatorul aplicatiei identificat ca fiind client al bancii, persoana fizica, care indeplineste criteriile de eligibilitate stabilite de bancă va putea accesa functionalitatea ‘’Obtine un credit de nevoi personale’’ din tab-ul de ‘’Credite’’.
Prin aceasta functionalitate utilizatorul poate sa realizeze o simulare pentru un credit de nevoi personale si poate sa obtina un credit de nevoi personale 100% online cu conditia respectarii criteriilor de eligibilitate ale bancii.
Utilizarea acestei functionalitati presupune prelucrarea datelor cu caracter personal astfel cum este precizat in Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru obținerea unui credit BT de nevoi personale 100% online
Prin accesarea functionalitatii Investitii
Utilizatorul aplicatiei identificat ca fiind client al bancii, persoana fizica, titular de cont de investitie, in functionalitatea “Investitii” din BT Pay poate: sa se inroleze ca investitor la fondurile administrate de BT Asset Management SAI prin semnarea contractului de intermediere cu BT, sa aleaga fondul de investitii dorit din cele disponibile, sa cumpere/vanda Unitati de Fond (UF), sa isi seteze o investitie recurenta, sa isi modifice anlueze, investitiile recurente active, sa isi vizualizeze tranzactiile in procesare, sa vada istoricul de operatiuni, sa isi genereze fisele de portofoliu, confirmarea tranzactiilor, costurile ex post si extrasele fondurilor detinute, castigul sau pierderea inregistrata si, de asemenea, detalii despre fondurile de investitii administrate de BT Asset Management SAI (ex. graficul evolutiei fondului pe ultimii 5 ani).
Prin accesarea optiunii Rovinieta
Utilizatorul aplicatiei BT Pay identificat ca fiind client al bancii, persoana fizica va avea posibilitatea de a cumpara o Rovinieta pentru teritoriul Romaniei. Aceasta optiune ofera posibilitatea achizitionarii sau reinnoirii Rovinietei pentru diferite categorii de vehicule, pe diferite perioade de timp. Utilizatorul are in vedere ca aceste tranzactii sunt ireversibile si isi asuma corectitudinea datelor introduse in procesul de achizitionare Rovinieta.
Utilizarea acestui serviciu se supune Termenilor si Conditiilor aplicabile acestuia.
Prin accesarea optiunii emitere card suplimentar
Utilizarea emiterii de card suplimentar se supune Termenilor si conditiilor aplicabile acestui serviciu.
Prin accesarea Chatbot-ului BT Pay
Utilizatorul aplicatiei BT Pay poate beneficia de asistenta cu privire la aplicatie si la functionalitatile acesteia prin intermediul chatbot-ului integrat in BT Pay. Chatbot-ul ofera raspunsuri generate automat, prin folosirea tehnicilor de inteligenta artificiala (AI), la intrebari cu caracter general. Desi ne straduim sa imbunatatim constant continutul generat de AI, raspunsurile pot contine erori, informatii inexacte sau neactualizate. Din acest motiv, recomandam insistent utilizatorilor BT Pay sa foloseasca acest continut doar ca punct de plecare pentru cercetari si consultari ulterioare. In cazul in care informatiile generate automat la intrebarile avand caracter general nu ofera raspunsurile asteptate, utilizatorul are posibiliatatea sa intre in conversatie de tip live chat cu un angajat (operator uman).
Sursa: Banca Transilvania