Retailerul francez Carrefour a anuntat, luni, ca nu va majora preturile la produsele alimentare in perioada sarbatorilor de iarna, chiar daca producatorii vor scumpi anumite produse, cum ar fi cele lactate, informeaza NewsIn.
„In magazinele noastre, in perioada sarbatorilor de iarna, nu se vor majora preturile produselor alimentare, indiferent de majorarile anuntate de producatori. Vrem ca toti clientii care ne calca pragul in aceasta perioada sa beneficieze de preturi similare cu cele practicate pana acum. Pentru aceasta ne mentinem marja de profit foarte mica, a se citi zero, dar purtam si discutii cu furnizorii pentru a obtine preturi mici”, a declarat, luni, pentru NewsIn, directorul de marketing Carrefour Romania, Andreea Mihai.
Aceasta a precizat ca o eventuala scumpire ar putea duce la scaderea vanzarilor.
„Automat, orice crestere de pret atrage scaderea vanzarilor, pentru ca romanii nu au o putere de cumparare foarte mare. Interesul nostru este sa mentinem preturile in toate hipermarketurile din reteaua Carrefour”, a explicat Andreea Mihai.
Producatorii au anuntat ca pretul laptelui va creste cu 10%-15 %, din cauza scumpirii furajelor si carburantilor. In schimb, producatorii de carne de porc au informat, recent, ca nu vor creste pretul carnii de porc in perioada sarbatorilor de iarna.
Principalii operatori de hipermarketuri de pe piata romaneasca de retail estimeaza in luna decembrie o crestere a vanzarilor cu cel putin 50% comparativ cu rulajul inregistrat intr-o luna obisnuita, in special la produsele specifice sarbatorilor.
Pe piata romaneasca a hipermarketurilor sunt prezenti momentan cinci mari operatori internationali si anume Carrefour care detine 10 magazine, Kaufland care detine 31 de magazine, Real Hypermarket cu 12 magazine, Cora cu trei magazine si Auchan cu patru magazine. Pe langa acestia mai este prezent si singurul operator de hipermarketuri cu capital romanesc si anume Pic Group care are trei magazine, urmand sa mai deschida doua unitati pana la finele lunii.