Ministerul Economiei si Finantelor a prezentat, joi, primele cifre ale taxei de prima inmatriculare pentru masinile Euro 4 si non euro. Potrivit proiectului, pentru automobilele noi se va plati aceeasi suma – 161 de euro – iar pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa a fost redusa cu pana la 75%, transmite Money Channel.

Calculatorul privind taxa speciala auto il gasiti la adresa:

http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html

Conform modificarilor facute de specialistii de la Finante, nivelul taxei de prima inmatriculare se calculeaza in functie de durata de viata a masinii. Astfel, la un autoturism nou EURO 4 cu o capacitate cilindrica de 1.400 de centimetri cubi nivelul taxei ramane nemodificat – 161 de euro.

Pe masura ce varsta masinii creste insa, nivelul taxei scade si in anumite cazuri se reduce chiar la un sfert. De exemplu, un autoturism care are o vechime de 1-2 ani, va fi taxat cu 139 de euro, in loc de 284 cat este in prezent. Pentru o masina veche de 5 ani cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 de centimetri cubi, proprietarii vor plati aproape 1.600 de euro, in loc de 4.300 de euro.

La masinile non euro, nivelul taxei de prima inmatriculare va fi de circa 1.000 de euro. Pentru un autoturism de acest tip cu motor pana la 1.400 de centimetri cubi, taxa se reduce de la 4.000 de euro la 2.464 de euro daca are o vechime de 15-16 ani, si la 1.120 daca are 20 de ani.

Autoritatile romane vor afla daca oficialii europeni sunt de acord cu noua formula a taxei de prima inmatriculare pe 15 mai. Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, se va intalni atunci cu Laszlo Kovacs, comisarul european pentru fiscalitate.

Autoturisme Euro 4

CMC Vechime, Taxa in prezent, Taxa noua

1400 NOUÃ, 161 euro, 161 euro
1-2 ani, 284 euro, 139 euro
4-5 ani, 299 euro, 111 euro

1600 1-2 ani, 324euro, 159 euro
4-5 ani, 342 euro, 127 euro

2000 1-2 ani, 945 euro, 461 euro
4-5 ani, 998 euro, 370 euro

>3000 1-2 ani, 4501 euro, 1974 euro
4-5 ani, 4276 euro, 1583 euro

Autoturisme non-euro

CMC Vechime, Taxa in prezent, Taxa noua

1400 15-16 ani, 4007 euro, 2464 euro
20-21 ani, 4007 euro, 1120 euro

1600 15-16 ani, 4579 euro, 2816 euro
20-21 ani, 4579 euro, 1280 euro

2000 15-16 ani, 5724 euro, 3608 euro
20-21 ani, 5724 euro, 1640 euro

>3000 15-16 ani, 8598 euro, 5942 euro
20-21 ani, 8598 euro, 2701 euro

Comentarii

  1. claudiu

    La un Renault Laguna 1870cm3 2003 euro 3 cat e taxa? daca masina e cam 5990E in Bulgaria cam cat ma ajunge masina?

  2. Eugen

    La autoturismele noi nu ar trebui sa se perceapa taxa de prima inmatriculare. Mai ales ca sunt comercializate de Dealeri de pe piata romaneasca.

  3. bogdan

    ar fii bine sa se modifice o data taxa aceasta de prima inmatriculare, numai la noi in romania se mai percepe aceasta taxa

  4. john

    vreau sa trimit si eu o masina din usa de 5400 cm si vechime de 2004
    cat va trebui sa platesc inscrierea la ea cu toate taxele

  5. Cryshu

    pt un WV bora de9 ani cat va fi taxa daca masina este euro 3 si are motor de 1.9 tdi 90 de cai putere

  6. radu

    am adus un hiundai landra din germania cc1800 din 1993 nu stiu ce euro are masina are 15 ani

  7. nrk2005cryss

    cum se calculeaza euro1;2;3;4;5?????? .pt ca am un golf din 1994 2000 cm3 110kw si u stiu ce euto poate avea dar ade de toate geamuri electrice fata si spate clima automata adica climatronic catalizator dar nimeni numi poate zice ce euro are

  8. Horia George

    Este normal ca intr-un stat sa existe la un nivel asa inalt, o comisie Politico-economica care sa urmareasca impactul asupra populatiei a unei hotarari s-au legi noi. Exemplu : taxa de poluare triplata – nu face decat sa indeparteze fondurile fata de buget( sa le reduca). Aceasta in forma care a imbracat-o este o taxa discriminatorie, atat timp cat toate autoturismele polueaza atat cele noi cat si cele SH, deci era normal si aduce bani mai MULTI la buget daca aceastsa se aplica la toate autoturismele din Romania, Ex :Euro4 = 80 ron/an,Euro 3 = 100 ron/an, Euro2 = 110 ron/an, Euro1=150ron/an, Non Euro = 300 ron/an. Iar pentru a stimula eliminarea celor Non Euro marirea prime de casare la 4500 ron. Iar in ceea ce priveste protejarea Fabrici Dacia (Logan) cetatenii nu au nici o obligatie fata de firma RENAULT ( sa fabrice produse competitive pentru a supravietui ).Actionarii acestei firme , in urma activitatii acesteia , obtin dividende. “Pai cum , populatia trebuie sa sponsorizeze o societate comerciala?”

    Nota : Daca din populatia Romaniei (23.000.000 ) posesorii de autoturisme sunt 3.000.000
    si daca se aplica taxa de poluare pentru toate autoturismele inmatriculate in Romania ne mai fiind o taxa DISCRIMINATORIE, Presupunem o taxa medie de 20Euro intre Euro4 si Non Euro.

    Rezulta : 3.000.000 x 20 Euro = 60.000.000 Euro BANI CARE AR INTRA IN BUGETUL DE STAT

    Cu deosebit respect !
    Horia George ,

    0730.815.833

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*